Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by JayBee
det där var kanske intressant men jag hajar inte riktigt mätaren. kan du skriva i text istället hur mycket tid och hur hög decibel jag kan lyssna på per vecka eller vad det var?

skulle anta att det e

87 - 40tim
90 - 20tim
93 - 10tim
100 - 2tim
103 - 1tim
106 - 30min
111 - 10min
118 - 2min
121 - 1min

Old Post Jan-26-2004 13:51  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by dbl
skulle anta att det e

87 - 40tim
90 - 20tim
93 - 10tim
100 - 2tim
103 - 1tim
106 - 30min
111 - 10min
118 - 2min
121 - 1min

jaha ok.. men då kommer bara frågan, hur högt är det jag lyssnar på?

men altså 121 decibel måste vara jävligt högt då hoppas jag, inet winamp nivå eller nått.

fan det skulle vara bra att veta hur högt min winamp nivå ligger på och min mp3 spelare för jag lyssnar typ på dem 2 dygnet runt.

Old Post Jan-26-2004 13:56  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
det där var kanske intressant men jag hajar inte riktigt mätaren. kan du skriva i text istället hur mycket tid och hur hög decibel jag kan lyssna på per vecka eller vad det var?

Vi tar som exempel... om du utsätter dig för 110dB så får du utsätta dig för det i maximalt ca.13 minuter på en vecka.

Ljudnivån är en allmän nivå.. alltså dB är det man mäter ljudvolym med... det spelar ingen roll om du står bakom ett plan, lyssnar på winamp, mp3 eller skrammel från mamma i köket... allt har en ljudnivå och den beror på hur högt man slamrar eller hur mycket dina högtalare/förstärkare kan återge.

Det som nämns i tabellen är bara exempel på hur högt vissa saker låter...

Old Post Jan-26-2004 13:57  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

loyden: jo jag hajar men altså hur tar jag reda på hur mycket decibel min winamp är på? för jag kör alltid max volym på den och det ända som ändras är kanske låtens inspelnings volym men förutom någon enstaka låt så är nästan alla mina låtar på ungefär samma volym.

Old Post Jan-26-2004 14:05  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
loyden: jo jag hajar men altså hur tar jag reda på hur mycket decibel min winamp är på? för jag kör alltid max volym på den och det ända som ändras är kanske låtens inspelnings volym men förutom någon enstaka låt så är nästan alla mina låtar på ungefär samma volym.
Men det går inte att säga att din winamp via din dator spelar en viss volym.. det hänger vilken typ av högtalare du har och hur mycket förstärkar delen till dom kan driva på och för att få reda på det måste du mäta det.

Ljudnivåmätare kan du köpa här från 1395:-
http://www.sagitta.se/matutr6.html

Old Post Jan-26-2004 14:13  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

quote:

Hehe, om du spelar winamp lika högt som ett jetplan låter vid start på 100m avstånd så spelar du ganksa högt. Feta högtalare iaf...

Öronproppar är självklart för mig...

insignificant cor member alliance

Old Post Jan-26-2004 17:22  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

lol på både Steve och cloudburst

Steve: jo ok då jag köper väl en decibel mätare för 1400 och mäter mina högtalare och sen stoppar jag ner den i en låda och kanske tar upp den igen om 3 år och tittar på den lite

cloudburst: haha ok jag antog att du menade att du använder öronproppar på fester men av det du skrev så kan man dra slutsatsen att du använder öronproppar när du lyssnar på winamp eller mp3 spelare. HAHAA jag får en rolig bild i huvudet på hur det kan se ut

Old Post Jan-26-2004 20:05  Sweden
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:

Steve: jo ok då jag köper väl en decibel mätare för 1400 och mäter mina högtalare och sen stoppar jag ner den i en låda och kanske tar upp den igen om 3 år och tittar på den lite

cloudburst: haha ok jag antog att du menade att du använder öronproppar på fester men av det du skrev så kan man dra slutsatsen att du använder öronproppar när du lyssnar på winamp eller mp3 spelare. HAHAA jag får en rolig bild i huvudet på hur det kan se ut
Dum fråga får dumt svar No hard feelings

Old Post Jan-26-2004 20:17  Sweden
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Dum fråga får dumt svar No hard feelings

Old Post Jan-26-2004 20:59  Sweden
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

quote:

Hahaha!

I'm teh pwn3d!!1

insignificant cor member alliance

Old Post Jan-26-2004 21:16  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Kom just tillbaks från Vällingby och företaget UMEC Earfoon där jag fått mina hörselgångar avgjutna. 8 veckor tar det sen har jag mina superfina proppar Endast 1400:- . Inte mycket anser jag eftersom min hörsel är ovärdelig för mig !

Finns en rad olika filter men jag ska få det som lämpar sig bäst för folk som jobbar som DJs eller på nattklubbar.

Enda nackdelen är att leveranstiden är 8 veckor.

http://www.earfoon.com

När dom hade i sån silicon i örat så fan va tyst det blev, då hörde man verkligen att man har tinnitus

Last edited by SteveTranz4ever on Apr-05-2004 at 14:57

Old Post Apr-05-2004 14:52  Sweden
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Kom just tillbaks från Vällingby och företaget UMEC Earfoon där jag fått mina hörselgångar avgjutna. 8 veckor tar det sen har jag mina superfina proppar Endast 1400:- . Inte mycket anser jag eftersom min hörsel är ovärdelig för mig !

Finns en rad olika filter men jag ska få det som lämpar sig bäst för folk som jobbar som DJs eller på nattklubbar.

Enda nackdelen är att leveranstiden är 8 veckor.

http://www.earfoon.com

När dom hade i sån silicon i örat så fan va tyst det blev, då hörde man verkligen att man har tinnitus

Gaah, synd bara att det var så pass dyrt ändå.
Jag menar, jag är rädd om min hörsel och vill behålla den länge, då är inte 1400 nå mycket.. Men just nu .. Skulle verkligen behöva formgivna proppar =)
Tack för tipset Steve!

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Apr-19-2004 06:35  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother beautiful track to identify (#10) [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMulti Dubbers - "Infusion Pump" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:32.

Forum Rules: