|
Ik had dit eigenlijk in dat forum over de LPF geplaatst, maar ik denk dat het hier meer op z'n plaats is dus voor de volledigheid:
quote:
Originally posted by arrows
Ik heb vorige verkiezingen VVD, gestemd en dat ga ik nu weer doen.
Ik heb die test gedaan op internet en daar kwam weer VVD uit rollen
Behalve dat dat ook voor mij geldt wil ik hieraan toevoegen dat Zalm de meest indrukwekkende CV heeft (en nee ik bedoel niet z'n verwarmingsketel), zowel voor als na zijn carriëre als minister van finaciën.
- medewerker bureau economische aangelegenheden,
afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financiën, van 1975 tot 1977
- hoofd bureau economische aangelegenheden, afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financiën, van 1977 tot 1978
- hoofd afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financiën, van 1978 tot 1980
- hoofd centraal secretariaat heroverweging, ministerie van Financiën, omstreeks december 1980 tot 1981 plaatsvervangend directeur begrotingszaken, ministerie van Financiën, van 1981 tot 1983
- plaatsvervangend directeur Algemene economische politiek, ministerie van Economische Zaken, van 1983 tot 1985
- directeur Algemene economische politiek, ministerie van Economische Zaken, van 1985 tot 1988
- onderdirecteur C.P.B. (Centraal Planbureau), van 1988 tot 1989
- directeur C.P.B., van 1989 tot 22 augustus 1994
- bijzonder hoogleraar economische politiek Vrije Universiteit te Amsterdam, van 1990 tot 22 augustus 1994
- minister van Financiën, van 22 augustus 1994 tot 22 juli 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 19 mei 1998 tot 3 augustus 1998
- fractievoorzitter V.V.D. Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 16 mei 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 23 mei 2002
Hier ontbreekt nog dat Zalm Cum Laude is afgestudeerd aan de VU.
Dat mensen hem niets vinden omdat hij zo chagerijnig overkomt doet me denken aan een beargumering waarbij Ratelband dus kennelijk de beste kandidaat is voor het premierschap. Zeker als het economisch niet zo goed gaat denk ik dat Zalm wel weet waar je effectief kunt bezuinigen, zonder zinloze principes in de weg hebben staan maar gewoon pragmatisch kijken wat het beste is.
Ik hoop dat ik het zo een beetje redelijk beargumenteerd heb
S.
Oja deze nevenfuncties heeft hij ook nog gehad:
- lid Comité Economische Politiek van de Europese Gemeenschappen
- lid R.E.A. (Raad voor de Economische Aangelegenheden)
- kroonlid S.E.R. (Sociaal-Economische Raad), van 1989 tot 1994
- lid presidium C.E.C. (Centraal Economische Commissie)
- lid Centrale Commissie voor de Statistiek
- lid studiegroep Begrotingsruimte
- adviserend lid W.R.R. (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid)
- lid bestuur Westfries Gasthuis te Hoorn
- informateur, van 14 mei 1998 tot 20 juli 1998; samen met W. Kok en mevrouw E. Borst
|