|
| quote: | Steffen Iversen past voor een Genks avontuur
vr 22/12/06 - Steffen Iversen komt niet naar Racing Genk. De Noorse spits heeft zijn contract met zijn huidige club Rosenborg met vier jaar verlengd. Dat meldt de Noorse kampioen op zijn website. "Ik ben ontgoocheld", zegt technisch directeur Willy Reynders aan sporza.be.
Rune Bratseth, sportief directeur van Rosenborg, is tevreden: "Wij hebben altijd geloofd in een verlengd verblijf." "Maar in tegenstelling tot Genk gaven we nooit commentaar op deze zaak", zegt Bratseth.
Nog in Aftenposten, een Noorse dagblad, bevestigt Iversens manager: "Steffen voelt zich goed in Rosenborg en zijn gezin is hier gelukkig. Dat heeft de doorslag gegeven in zijn beslissing." "Hij kon veel meer verdienen in het buitenland, maar wil nu zijn carrière afsluiten bij Rosenborg."
Ook Rosenborg-voorzitter Terje Svendsen is in de wolken. "Dit is een mooi geschenk voor Rosenberg. Wij waren altijd Steffens eerste keuze."
"Dit is enorm ontgoochelend", zegt Willy Reynders
Willy Reynders, technisch directeur van Racing Genk, reageert bijzonder ontgoocheld op Iversens beslissing. "Officieel weet Genk nog niets. Maar als Rosenborg dat meedeelt, zal het ook zo zijn, hé." "Donderdagmiddag probeerde ik Iversens manager te bellen. Maar hij zat de hele tijd in een vergadering", zegt Reynders aan sporza.be. "Die manager zat in Oslo." Een dag later tekende Iversen bij.
"Genk en ikzelf hebben heel veel energie en werk in deze zaak gestopt. De manier waarop dit gebeurt, is echt een ontgoocheling. RC Genk gaat nu op zoek naar een andere aanvaller."
"Hoe de pers te werk is gegaan, was onverantwoord"
Willy Reynders is niet te spreken over de rol van de pers in deze zaak. "Hoe sommigen te werk gingen, was er echt over. Naar de makelaars bellen, de spelers... Deontologisch onverantwoord." "Met een beetje sereniteit had ik deze zaak vorige week kunnen afronden. Maar het is helemaal anders uitgedraaid en ik had eigenlijk niks anders verwacht."
Is het dan de schuld van journalisten dat Iversen bijtekende bij Rosenborg? "Goh nee...", zucht Reynders. "Maar de pers is zo tuk op nieuws dat alles meteen wordt opgeklopt. Met welke spits we nu gaan spreken, zeg ik niet."
Bron: Sporza.be |
Blijkbaar had Genk het geld om Iversen aan te trekken. Toen Rosenborg een tegenbod deed, had ik nochtans verwacht dat het bod van Genk onvoldoende zou zijn om te kunnen wedijveren. Blijkbaar was een contractverbetering echter voldoende voor Iversen om voor Rosenborg te kiezen. Jammer voor Genk, Iversen zou een enorme aanwinst geweest zijn, ook voor onze competitie in het algemeen.
benieuwd met welke naam Genk nu gaat afkomen 
|