Registered: May 2001
quote:
Originally posted by HiGH_NrG
Kan het nog groter?
hehe foutje
May-02-2005 20:44
Stephan B
Senior tranceaddict
Registered: Jul 2004
OK ff een vraag tussendoor aan al de prog fans hier op TA. Kunnen jullie nou eigenlijk ook goed los gaan op Progressive? Persoonlijk wordt ik van progressive niet echt koud of warm. IK kan de muziek wel waarderen, maar om nou echt erop te dansen tot je erbij neervalt..nee. Er zit niet echt een soort van spanning in of climaxen zoals bij Trance, of zie ik dit nou verkeerd. Het blijft allemaal redelijk stabiel met hier en daar wat pieken maar niet echt super noemenswaardig. Kan een kwestie van smaak zijn, maar ik zie Prog meer als muziek waar je geduldig naar moet luisteren om het te waarderen. Maar wat zijn de meningen onder de andere TA'ers?
May-02-2005 21:11
HiGH_NrG
Als een gek!
Registered: Jun 2001
quote:
Originally posted by Stephan B
OK ff een vraag tussendoor aan al de prog fans hier op TA. Kunnen jullie nou eigenlijk ook goed los gaan op Progressive? Persoonlijk wordt ik van progressive niet echt koud of warm. IK kan de muziek wel waarderen, maar om nou echt erop te dansen tot je erbij neervalt..nee. Er zit niet echt een soort van spanning in of climaxen zoals bij Trance, of zie ik dit nou verkeerd. Het blijft allemaal redelijk stabiel met hier en daar wat pieken maar niet echt super noemenswaardig. Kan een kwestie van smaak zijn, maar ik zie Prog meer als muziek waar je geduldig naar moet luisteren om het te waarderen. Maar wat zijn de meningen onder de andere TA'ers?
Smaken verschillen...
Ik kan bijvoorbeeld totaal niet meer los gaan op de trance van tegenwoordig...
May-02-2005 21:16
sndh
'dispels & contradicts'
Registered: May 2003
wacht maar, over een tijdje ga je ook los op progressive, tis onvermijdelijk...
May-02-2005 21:18
Roger
blaat
Registered: May 2004
quote:
Originally posted by sndh
wacht maar, over een tijdje ga je ook los op progressive, tis onvermijdelijk...
nou ik denk van niet, vanmiddag b2b ging toch behoorlijk de techno kant op
mijzelf maakt het niet zo veel uit, groove progressive trance of techno, ik ga wel uit mn plaat heur
May-02-2005 21:25
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
quote:
Sorry maar ik vind dit echt een totaal STUPID vraag! DUH we kunnen losgaan op progressive. Nee we staan de hele avond met elkaar te discussieren hoe vet en ethisch verantwoord die plaat wel niet was... Duh
Maar het antwoord is idd: smaken verschillen....
Ik kan netzoals High NRG ook totaal niet meer los gaan op de trance van tegenwoordig...
May-03-2005 05:24
SnuggLe
drs. Betweter
Fucking hell, het moet niet gekker worden. Oke, Sander K. has officially been hyped
Een user van het forum hier, een zwaar irritante Tiesto14 die altijd helemaal "OMFG I DIE" over Tiesto was, begint me nu te spammen met berichten om Sander K. sets van me te downloaden. Hoe hij erbij komt geen idee, maar dit kreeg ik:
Originally posted by SnuggLe
Sorry maar ik vind dit echt een totaal STUPID vraag! DUH we kunnen losgaan op progressive. Nee we staan de hele avond met elkaar te discussieren hoe vet en ethisch verantwoord die plaat wel niet was... Duh
Maar het antwoord is idd: smaken verschillen....
Ik kan netzoals High NRG ook totaal niet meer los gaan op de trance van tegenwoordig...
Haha eensch
En er zijn zeker ook wel climaxen in veel prog-platen te vinden, misschien alleen niet op de standaard-trance-break-manier-waarbij-elke-hetzelfde-klinkt
May-03-2005 06:37
magrec
Kleinenberg addict
quote:
Originally posted by SnuggLe
Fucking hell, het moet niet gekker worden. Oke, Sander K. has officially been hyped
Een user van het forum hier, een zwaar irritante Tiesto14 die altijd helemaal "OMFG I DIE" over Tiesto was, begint me nu te spammen met berichten om Sander K. sets van me te downloaden. Hoe hij erbij komt geen idee, maar dit kreeg ik:
Heel fijn dus... Deed hij eerst al vaker voor Tiesto sets. Tiesto14 = nu dus SanderK14...
Waar gaat het heen met de wereld?
Mjah ik heb al 5 pm's van hem...reageer er al niet meer op.
May-03-2005 06:49
SnuggLe
drs. Betweter
quote:
Originally posted by magrec
Mjah ik heb al 5 pm's van hem...reageer er al niet meer op.
Ik zit inmiddels ook op dat aantal.
Ik reageerde sowieso al niet, laat hem maar lekker
May-03-2005 06:55
magrec
Kleinenberg addict
quote:
euhhhh het is geen trance nee waar je elke 5 minuten weer een break hebt (stilstaan )
Het gaat om de drive die in progressive zit. Je laten meeslepen door de muziek en goede dj's weten op het juiste moment te pieken en inderdaad zo'n piek is anders dan dat je op trance feestjes hoort.
Het is allemaal niet zo voorgekauwd.
May-03-2005 06:59
SnuggLe
drs. Betweter
quote:
Originally posted by magrec
euhhhh het is geen trance nee waar je elke 5 minuten weer een break hebt (stilstaan )
Het gaat om de drive die in progressive zit. Je laten meeslepen door de muziek en goede dj's weten op het juiste moment te pieken en inderdaad zo'n piek is anders dan dat je op trance feestjes hoort.
Het is allemaal niet zo voorgekauwd.
Klopt, het is denk ik minder met pieken en dalen. Progressive VIND IK meer een trip, een langdurende trip. Bij Trance kan je er meestal wat sneller invallen omdat er meer pieken en dalen in een set zitten. Een (goede) progressive DJ maakt er wat meer een verhaal van. Maar maybe overdrijf ik , omdat ik tijden geen langdurige Trance sets heb gehoord.
Maar Harmen heeft wel een punt, vooral dat stilstaan met langdurige breaks is een groot, zo niet het grootste, verschil tussen Progressive en Trance. Ik haat stilstaan, ik haat die breaks.