Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

Hade ett program som var väldigt enkelt att fixa. Ska se om jag kommer på vad det heter..

edit: Serv U 4 FTP eller liknande tror jag det hette..

insignificant cor member alliance

Old Post Jan-13-2005 01:17  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Har testat med ett antal FTP-program genom åren, men inget slår det program som en kille vann Datormagazin's årliga programeringstävling med förra året, zFTPServer heter det...skitsmidigt, pissenkelt, och bäst av allt - det är gratis...(inte för att det spelar någon roll för de flesta, men ändå)

Uppar på Stiivs FTP...

edit: Servern är nere ....skickar upp det imon om jag inte glömmer - hojta till annars.....

edit2: länken till webbsidan: http://zftpserver.serveftp.com/

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Jan-13-2005 at 02:44

Old Post Jan-13-2005 02:38 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

verkar vara ett trevligt litet program

Old Post Jan-13-2005 04:13  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Min favorit är helt klart "FLASH FXP"... enkelt, smidigt och så kan man FXPa...

Ska fan se till att slänga i en 40Gb i min 24/7 server så kan Äff Tää Pään va ånlajjn jämt

btw. Äff Tää Pään e ånlajjn nu...

Old Post Jan-13-2005 08:14  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Min favorit är helt klart "FLASH FXP"... enkelt, smidigt och så kan man FXPa...

Flash FXP är osså mitt favoritprogram, men det är ju bara en vanlig FTP-klient...dbl efterlyste en FTP-server.. (eller är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattat att det går att köra server med Flash FXP osså?)

www.laszlo.se

Old Post Jan-13-2005 14:15 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Laszlo
Flash FXP är osså mitt favoritprogram, men det är ju bara en vanlig FTP-klient...dbl efterlyste en FTP-server.. (eller är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattat att det går att köra server med Flash FXP osså?)

Ahaaaaaaaaa... jag e tröööööööööött... vill hem från joooobbeeeet....

Som server kör jag i alla fall med bullitproof... Serv U som nämdes tidigare har jag hört e bra !

Old Post Jan-13-2005 14:24  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

protokollet ftp det är läskigt och trasigt.. mina vänner bli moderna, bli rebelliska, använd sftp kram! ... närrå.. ska du nu köra ftp så är väl Serv U enkelt att komma igång med.. har du brandvägg så se till och öppna lite portar med mera så löser det sig.

Old Post Jan-16-2005 14:02 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by Kamelen
protokollet ftp det är läskigt och trasigt.. mina vänner bli moderna, bli rebelliska, använd sftp kram! ... närrå.. ska du nu köra ftp så är väl Serv U enkelt att komma igång med.. har du brandvägg så se till och öppna lite portar med mera så löser det sig.

hehe sant, ftp krypterar ju inte ens lösenord

Old Post Jan-17-2005 00:06  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt.

Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen.
Jag använder Outlook Express

Jag lyckas inget vidare med detta...

Old Post Mar-05-2005 08:39  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt.

Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen.

hmm...länge sedan jag använde outlook, men det ska finnas någon export-funktion...kolla annars i C:\Application Data\Users\Anvandare\Microsoft\Outlook

om du sparar hela den mappen och kopierar sedan tillbaka den till samma ställe på din ominstallerade dator så tror jag att meddelandena ska finnas kvar...

www.laszlo.se

Old Post Mar-05-2005 08:59 
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

quote:

C:\Documents and Settings\Användare\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook Express

Där i hittar du dina mappar.
Men de där filerna känns osäkra då jag råkat ut för tråkigheter med dom tidigare.

Jag brukar annars bara skapa en kopia på mappstrukturen från outlook på skrivbordet som man bara drar över mailen ifrån outlook-fönstret till respektive mapp. Då lägger dom sig som .eml-filer som du sedan kan dra in i outlook på samma sätt efter ominstallationen.

Lycka till.

Old Post Mar-05-2005 09:08  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Leta upp alla filer som heter något i stil med *.mbx De är de enda jag brukar spara.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Mar-05-2005 15:47  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown track - dark by design @ defqon [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPeak Vs. JPL - Mistakes (Original Mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:54.

Forum Rules: