|
| quote: |
RC Genk stelt Braziliaan Jackson Coelho voor
za 30/12/06 - Vanmiddag stelt RC Genk twee aanwinsten voor. Eén ervan is Jackson Coelho, de andere Davino Verhulst, weet Het Belang van Limburg.
Genk zal Coelho een half jaar huren van het Spaanse Getafe, met een optie om de Braziliaan daarna definitief over te nemen. "Ik ben blij dat ik opnieuw in België ben", zei Coelho vrijdag op de luchthaven van Zaventem aan Het Laatste Nieuws. Hij kwam van Brazilië, waar hij op huurbasis bij Flamengo speelde.
Coelho kent de Belgische competitie. In het najaar van 2005 maakte hij het mooie weer bij Westerlo, waarna hij tijdens de winterstop vertrok naar Getafe. Zaterdag legt Coelho nog medische tests af, waarna hij voorgesteld zal worden. Net als Verhulst, de 19-jarige keeper die weg mag bij Beveren. Hij volgt bij Genk Jan Moons op als derde keeper.
Geen Nederlands of Engels
Genk houdt voorlopig de lippen op elkaar over zijn aanwinsten, maar een ex-coach van Coelho gaf in Het Nieuwsblad wel al zijn mening: Herman Helleputte van Westerlo. Coelho werd binnegehaald om de leemte op te vullen die de langdurig geblesseerde Ivan Bosnjak (foto) nalaat.
"Hij is een heel ander type dan Bosnjak. Technisch is hij heel sterk, hij heeft een prima overzicht en een fraai schot in de voeten. Coelho zal meer de acties zelf maken dan Bosnjak. Hij kan Genk zeker iets bijbrengen", zegt hij. "De vraag is hoe hij er in zijn hoofd voor staat. Dat Spanje niet gelukt is, zal een mentale tik geweest zijn. Hij spreekt ook geen Nederlands of Engels. En zijn oudere broer is er niet bij." |
het zal nu wel zo goed als vaststaan zeker 
ik snap eigenlijk wel niet waarom Verhulst naar Genk gaat. Genk doet er een goeie zaak mee, maar Verhulst wilde net weg bij Beveren omdat hij geen speelkansen kreeg en nu wordt hij derde doelman bij Genk. Daar zal hij nog minder kansen krijgen.
|