Waar zijn de tijden, zoals de Fluppe het zei, dat we Frankrijk & Nederland nog konden verslagen in zulke duels (voorafgaand aan grote toernooien). Nogmaals zien we dat onze jonge ploeg nog heel wat werk voor de boeg heeft. Vooral het gebrek aan creativiteit & snelheid viel me op gisteren. Maar zoals Kompany het zei, zo'n duels zijn best wel goed om ervaring op te doen.
Volgende zaterdag al Italië-Nederland btw
May-31-2008 11:54
djcresto
Tranceaddict Trainer
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by Devilex
Het is al net zoals op het songfestival, Belgie op zich zal nooit of te nimmer nog iets bereiken.
Er stond overlaatst in de krant een artikel over hoeveel spelers met buitenlandse origine in ons nationaal elftal zitten. Het zijn er alleszinds enorm veel, dan verwacht je toch dat deze een meerwaarde brengen?
Integendeel, hoe goed deze spelers ook functioneren in hun eigen ploeg of op individueel vlak, het lijkt me moeilijk te begrijpen dat een mengelmoes van origines zich met een patriotische mentaliteit kan inzetten voor een nationale voetbalploeg. Iets wat 15 à 20 jaar geleden wel nog kon, toen hadden we als enige buitenlanders Weber, Scifo en nog enkelen, maar die maakten dan ook duidelijk het verschil.
euhm Devilex die gasten zijn wel allemaal als Belg geboren hoor... De meesten zijn zelfs op en top Brusselaar.
Kijk naar Nederland, Frankrijk... Zijn dat allemaal spelers die van origine Nederlands of Frans zijn? Ik dacht het niet...
Originally posted by djcresto
euhm Devilex die gasten zijn wel allemaal als Belg geboren hoor... De meesten zijn zelfs op en top Brusselaar.
Kijk naar Nederland, Frankrijk... Zijn dat allemaal spelers die van origine Nederlands of Frans zijn? Ik dacht het niet...
volledig eens met cresto,Kijk naar de voorlinie van Duitsland
May-31-2008 21:50
Devilex
Think About The Way
Registered: Dec 2005
Daar gaat het hem ook niet om é, ik vind gewoon dat de mensen tegenwoordig veel minder affectie hebben met het nationaal voetbalelftal als vroeger. Vroeger speelden bijna alle spelers in de Belgische competitie, nu moet je echt al de halve Europese competitie volgen om te weten wie er op het veld staat.
Last edited by Devilex on Jun-01-2008 at 10:22
Jun-01-2008 09:01
The_G0dfather
faisant cagnard
Registered: Sep 2004
Da van die afiniteit kan ik me wel iets bij voorstellen maar het feit dat ze in buitenlandse competities spelen vind ik er maar met de haren bijgesleurd. Dat is ten eerste overal zo en ten tweede, mochten ze bijna allemaal in de belgische competitie spelen, zouden we zagen dat we meer spelers uit topcompetities nodig hebben...
Nogal een geluk dat we gasten zoals Kompany, Van Buyten, Dembélé en Mirallas hebben, anders zou het helemaal niets zijn.