|
Hier is de feedback voor Poule 3
MIX G
Cresto: Mix G is een opvaller door zijn uplifting begin. De eerste tracks zijn om je duimen en vingers van af te likken. Het mixen is op het eerste gehoor nie slecht maar met de headphones hoor je toch dat het niet al te zuiver is. De mix is ook maar 55 min wat resulteert in een aantal overgangen minder. De dj beschikt ook niet over de beste mix/opname aparatuur vermoed ik. Zeer leuke uplifting mix waarvan je zeker de eerste helft een smile van op je gezicht krijgt. Jammer genoeg technisch geen hoogvlieger.
Zehra: Redelijk goede mix. Over 't algemeen goed gemixt. De flow was redelijk in orde en er zat echt een drive in: direct al stevige banging trance van in 't begin en ik vond dat zeer positief. Ik denk dat 't een zeer geschikte set is voor je volle bak te laten gaan op de dansvloer.
speentje: Ondanks de “baggere” opnamekwaliteit, waar bij de jurering verder geen rekening mee werd gehouden, begint deze relatief korte set met een paar héel leuke (uplifting) platen. De mix flowt lekker, met wat stevigere plaatjes naar ’t einde toe. Mixtechnisch geen grote blunders gehoord, degelijke overgangen. Verdienstelijk.
Blackout: De trackkeuze vond ik behoorlijk goed, beginnen met Communication is een goede intro voor een stevige, energieke mix en dat werd het ook. Veel uplifting trance maar het past imo erg goed in elkaar, vandaar een hoge score voor trackkeuze en opbouw/flow. Het aspect techniek was helaas wat minder. Er zaten een aantal overgangen tussen die misschien nog net te doen waren maar ook meerdere die een pak minder goed waren. Spijtig, anders was dit een heel sterke mix.
Magistrate: Goeie overgangen, geen enkele trainwreck,
soms wel wat warrige overgangen, maar al bij al goed gemixt, verder niets meer over te zeggen.
Alle nummers passen wel goed in elkaar, daar is niets op aan te merken, geen storende verrassingen of zo, maar dat is juist omdat het allemaal de zelfde stijl ‘uplifting trancers’ zijn, waar op zich niets mis mee is, maar van een opbouw kun je dus ook niet spreken, enkel wordt het naar het einde ietsje euforischer, maar ik mis toch een echte opbouw, daarom vond ik het geheel wat slaapverwekkend, had graag een wat harder einde gehoord, onafhankelijk van de trackkeuze.
Geen enkele track die ik niet graag hoor, dus dat is al iets, de meeste ervan kende ik niet, dus origineel is het wel, maar ik heb zo’n vermoeden dat er niet veel recente tracks tussenzaten, wat ik dan wel minder vond.
Heel mooie opening met Armin - Communication, daarna ook weer een heel goeie, alleen jammer dat die weer dezelfde stijl is, zo gaat het verder tot het einde, uplifting trance, wat ik trouwens heel graag hoor, maar een omweg langs progressive of een einde met wat harder materiaal had toch wel wat beter gepast. Maar dit is ook maar mijn mening, ik wou gewoon ff meegegeven dat de formule ‘louter uplifting trance’ vandaag niet meer goed werkt bij de meesten.
MIX J
Cresto: Deze mix bevat veel leuke tracks. Wat direct opvalt is het snelle inmixen en hier hou ik minder van. De mix bouwt zeer goed op met als hoogtepunt Urban Train. Dit zou het einde van de mix kunnen zijn. Dan kiest de DJ ervoor om een andere veel rustigere klassieker te draaien waardoor het tempo volledig uit de mix gaat. Het beatmixen is ok maar toch één slipper bij de meest cheezy track van de hele mix. Gezien de goeie tracks die passeren zal ik deze mix zeker niet afzetten, maar door deze poule geraakt hij niet.
Zehra:Redelijk goede mix. De nummers zijn goed in elkaar gemixt en ze passen ook goed bij elkaar. De dj heeft een zeer mooie opener uitgekozen en de opbouw is ook in orde. Ik heb genoten van de paar klassiekers die er in zaten en ik denk dat ik zo een setje wel echt goe zou vinden in een club.
speentje: Andermaal een leuke set met hier en daar een goede klassieker ertussen (Endless Wave, Suburban Train, Voyage). Qua platenkeuze misschien niet de meeste originele set uit deze poule, maar toch stuk voor stuk erg goede platen! Beatmachten was meestal vrij goed, soms hier en daar een lichte melodische clash, maar zeker niet storend. Puur mixtechnisch misschien niet de beste set, maar wel héel erg leuk om naar te luisteren!
Blackout: Deze mix vond ik uitstekend qua opbouw. De juiste platen op het juiste moment en de flow was zeker aanwezig. Ook leuk die geleidelijke overgang van recente naar wat oudere nummers. Trackkeuze was ok, maar misschien wel nogal veel "hitjes". Wat dat betreft kon deze mix iets te weinig verrassen. Mixtechnisch is dit zeer goede mix. Goede overgangen en veel foutjes heb ik niet gehoord. In totaal een heel goede mix dus en bijgevolg een hoge score.
Magistrate: Het is niet de bedoeling dat ik alle overgangen hier beoordeel, maar de eerste mix van maybe tomorrow in daylight vind ik echt zalig, heb er nog 6 keer naar geluisterd, echt goed! De volgende mix echter was heel wat minder, maar je het het mooi opgelost. Jammer dat deze daaropvolgend echt vreselijk is.
De volgende mixen zijn dan wel weer goed.
Een echt mooie, meeslepende opbouw, van ietsje progressive naar echte euforische trance, verder niet veel over te zeggen.
Het vloeiende is wel ietsje minder, door die paar ongelukkige overgangen in het begin, erg jammer, het begin bracht me echt in een ISoS-sfeer en dat is wel een compliment, enkel zijn Tiësto zijn overgangen (ietsje) vloeiender.
Qua trackselectie, prachtig, hiervoor ga ik je een 10 geven, perfecte set, ook paar klassiekertjes op het einde is altijd leuk, 3 op een rij is toch wel het maximum, een 4de zou tegensteken, maar dit was niet het geval, dus echt perfecte trackkeuze. Mooi zo!
MIX L
Cresto: Zeer relaxte set met een ozgur canish electro begin. Daarna evolueert hij in een zeer lekkere rustige trance mix met enkele pareltjes van nummers. Het mixen is niet slecht maar ook niet altijd even zuiver. Mixen tegen deze bpm is ook eenvoudiger en dat wordt niet of weinig gecompenseerd door langer te mixen.
Zehra: Redelijk goede mix. Qua mixing: geen enkele storende overgang gehoord. Ik kan er een duidelijke flow in zien: van proggier tracks, naar lekkere trance nummers!! Nummers passen ook zeer goed bij elkaar en vond 't wel een aangenaam setje om te beluisteren.
speentje: Mooie openingsplaat (Hello Ladies), waarna 't geheel zich verder uitbreidt met een aantal plaatjes met een elektroachtige inslag. Toch varieert 't te weinig naar m'n zin. Op het einde wordt dan een andere weg ingeslagen, maar toch iets te laat om te kunnen blijven boeien. Mixtechnisch zeker niet slecht.
Blackout: Ik vond de opbouw van deze mix een beetje raar. Er werd redelijk stevig van start gegaan maar nadien verwaterde dit een beetje. De energie verdween wat uit de mix en dat was wel wat jammer, want een goede techtrance set kan er altijd wel in bij mij. Later in de mix werd dit duidelijk beter, wat meer energie en ook iets melodieuzer. Voor pbouw/flow en trackkeuze toch nog behoorlijk wat punten maar het hadden er meer kunnen zijn. Wat techniek betreft, kon hier en daar misschien wat beter maar was zeker goed.
Magistrate: Mixtechniek heel goed, ik ben niet erg vertrouwd met het genre, maar de mixen lijken me heel vlot, niets op aan te merken eigenlijk, enkel rond de 38ste minuut is er een overgang die me niet echt aanstaat, maar voor de rest echt uitstekend werk!
De set vlot goed, in het begin een paar korte tracks dat er voor zorgt dat het geheel goed vooruit gaat, dit alles gecombineerd met de vloeiende mix zorgt er voor dat ook de flow perfect is.
Een opbouw mis ik wel, tussen begin en einde merk ik geen al te groot verschil, maar hier ga ik niet te veel rekening mee houden.
Mja, ik moet toegeven dat ik er niet veel tracks van ken, behalve dan de eerste 5, het zijn niet direct mijn lievelingsliedjes, maar ik moet toegeven na ze in die mix gehoord te hebben, dat ik sommige wel ben beginnen appreciëren, dus dat is ook een positief punt. Mooie afsluiter trouwens!