|
|
|
|
 |
|
 |
 |
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000
|
|
|
May-11-2003 07:50
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
JunKX
Supreme tranceaddict
Registered: Mar 2001
|
|
|
Ik ben terug... Twas phatjes.. Over een paar uur wel een report schrijven... laters...
---------
Edit
---------
WAT IS DE TITEL VAN DE LAATSTE PLAAT DIE TIESTO DRAAIDE??? IK KAN ER MAAR NIET OPKOMEN... (Green Martian - Industry misschien?)
|
May-11-2003 07:56
|
|
|
 |
 |
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002
|
|
|
Stukkie van de telegraaf site
Tiësto wordt popster in Gelredome
ARNHEM - "Dit wordt het hoogtepunt van mijn leven", kondigde dj Tiësto enkele uren voor zijn optreden in het Arnhemse Gelredome aan. In de nacht van zaterdag op zondag begon de Bredase dj even na middernacht aan zijn acht uur durende solo-optreden.
DJ Tiësto
Op meerdere fronten leverde Thijs Verwest, zoals zijn echte naam luidt, noviteiten voor de danswereld. Zo was hij de eerste dj die een eigen concert gaf, waarmee hij ruim 70.000 euro verdiende. Het is de eerste keer dat er in het Gelredome een feest werd gehouden dat een nacht lang duurde.
Toen organisator ID&T met het idee kwam, voelde Tiësto er aanvankelijk weinig voor om in het Arnhemse stadion zijn plaatjes te gaan draaien. De dj was bang dat de zaal halfleeg zou blijven. Hij ging uiteindelijk toch overstag. Een maand voor het optreden waren de 25.000 beschikbare kaartjes al verkocht.
Van start
Even na twaalven ging de veelvoudig winnaar van dance-awards van start met een melodieuze introductie van een nacht vol dancebeats. "Ladies and gentlemen, the moment we have all been waiting for. One dj, 25.000 people", riep de MC die de verschillende gastoptredens aankondigde.
Uit het donker stond Tiësto op en trakteerde zijn publiek op harde bassen. Om hem heen stond een gigantische, ronde, lichtgevende stellage die ervoor zorgde dat hij de hele nacht het middelpunt was van alle aandacht.
Tegenvaller
Om het concert niet te eentonig te maken voor de massa bezoekers had Tiësto een aantal gasten uitgenodigd die samen met hem optraden. Een van de gastoptredens was waarschijnlijk niet wat Verwest ervan verwacht had. Een vijftienkoppige Braziliaanse band met percussie en trompetten kreeg de ritmes niet strak, waardoor het publiek als een zoutpilaar bleef staan.
Vijftien minuten later, na een vertwijfeld applausje van het publiek, nam de in een Braziliaans sportshirt geklede Tiësto de muziek weer over. Enkele uren later was zanger Dinand Woesthoff van de Nederlandse rockband Kane succesvol in het veroveren van de massa. Een houseversie van Kane's hit Rain on me kreeg een daverend applaus.
Vooraf zei Verwest dat er elk kwartier een hoogtepunt zou komen. Dat was wellicht enigszins overdreven, maar aan de reacties van het publiek viel af te leiden dat een groot solo-optreden van een diskjockey succesvol kan zijn. Hoofdredacteur D.J. Stip van ID&T Magazine was stelliger: "Dit is de dag dat de dj popster werd."
Heeft Tieske hier "maar" 70.000 pleuros voor ontvangen, kan mij haast niet voorstellen. Lijkt me "errug weinig".

Down-Under was da bomb
|
|
May-11-2003 08:12
|
|
|
 |
 |
Dj Lex
Respect the Lex

Registered: Apr 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by JunKX
WAT IS DE TITEL VAN DE LAATSTE PLAAT DIE TIESTO DRAAIDE??? IK KAN ER MAAR NIET OPKOMEN... (Green Martian - Industry misschien?) |
Ricky Fobis - No regular
Voor de rest wat een topfeest zeg! Mijn beste feest ooit. Helemaal nuchter en dan zo'n feest hebben. Hij begon zo lekker rustig met plaatjes als You write the rules en Solar Stone - Destination. Heerlijk binnen komen
Daarna ging het doek omlaag en werd het wat harder, opende met Magik Journey geloof ik waarna vrij snel een paar super platen voorbij kwamen die ik nog nooit gehoord had. Vrij snel ook al die plaat met Skin. En wat AFTERNATIVE al opmerkte, die intro van TMF is dus een ander nummer, die ook heeeel erg lekker is.
Kane was helemaal geweldig. 5 centimeter dik kippevel op me armen. Keihard mee staan schreeuwen.
Andain was ook lekker, wist niet eens dat ze zong, dacht dat het zo van de plaat afkwam. Maar hoorde van mensen dat het vrij vals was 
Tsja die stuntjes tussen door waren wat minder, maar hoe dieper de dalen hoe hoger de toppen. Die liveacts boeien me dus totaal niet want de rest was gewoon te goed voor woorden.
Setje was vooral lekker omdat hij platen draaide als Silence en Agnelli en Nelson - El nino. Platen waar hij mee doorgebroken is op IC. Denk dat hij dat expres deed en ik had hem door
De lichtshow + lasers was niet normaal. Nog nooit zoveel lasers op een fest bij elkaar gezien in combinatie met allerlei lichtbakken. Wat een show gaven ze weg. En die ronddraaiende lasers om Tiesto heen, wat was dat vet zeg!
Verder best veel TAérs gemeet. Natuurlijk met Tijs, Dave en Onno er naar toe, wat zoals gewoonlijk al erg gezellig is Daarna op het feest zelf naar de pre meeting ta ers gegaan en daar nog even staan praten en feesten. Erg gezellig om iedereen weer eens te zien, meetings lopen vaak in de soep namelijk
Pffff voor de rest alleen maar positieve dingen, de negatieve dingen ben ik ook allang vergeten 
May-11-2003 08:30
|
|
|
 |
 |
DJ D-Man
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002
|
|
|
sodeju, dat was gaaf zeg!!!
Vooral dit stukje:
52. DJ Ton TB - Electronic Malfunction
53. DJ Tiesto - Flight 643 (Original Mix)
54. Armani & Ghost - Airport (Essential DJ Team Remix)
55. Katana - Fancy Fair
En het laaste uur, Silence... oooohhh!!!
Die acts tussendoor duurden mij ook iets te lang, maar het was wel steeds goed voor de afwisseling, want 8 uur non stop trance gaat toch vervelen.
Het viel me trouwens op dat hij vooral veel echte trance-platen draaide. Relatief weinig progressive en techno.
Verder vond ik het allemaal best strak geregeld, ik was in 10 minuten binnen, hoefde nooit te wachten voor de wc, en ook nauwelijks bij de bonnenverkoop of de bar!
Ja, topfeest!
Ook die lichtshow trouwens... omg
Zo kan ik nog wel even door gaan denk. Eerst maar eens slapen (ben net pas thuis, klote NS , zetten ze extra treinen in die maar tot nijmegen rijden, )
May-11-2003 09:14
|
|
|
 |
 |
snitz
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001
|
|
|
May-11-2003 09:14
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 20:57.
Forum Rules: