Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Loveparade!! 2003
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
HBtje
scheisse !!!!

Registered: Mar 2003

HeHe, eindelijk thuis Loveparade is tering gewoon het alles gaafste feest wat er maar is, inclusief alles erom heen gewoonweg 500% TOP Eerst maar slapie doen morgen partyreport enzo, tschussssss

Old Post Jul-14-2003 22:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for HBtje Click here to Send HBtje a Private Message Visit HBtje's homepage! Add HBtje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
HBtje
scheisse !!!!

De reis begon vrijdagochtend om half 12 vanuit Krefeld. Via Dusseldorf nog een vriendin opgehaald en toen op weg naar Berlijn waar we zo rond half 8 kwamen. Zonder problemen met de politiecontroles en maar een paar kleine files viel de heenreis mee We haalden avondeten voor barbecue en zijn toen naaar vakantiehuisje net buiten berlijn gegaan en hebben daar de rest van de avond ge-chilled.

Zo rond half 1 kwart voor 1 een taxi besteld voor richting Colombiahalle, The Love From Above, waar we zo rond half 2 kwart voor 2 aankwamen. Moguai was cool aan het draaien. Lekkere techno, kan alleen zn laatste plaat nog herinneren, U Know Y. Toen kwam de man waar we allemaal op zaten te wachten, Tiesto. Hij draaide ok, alleen heb ik m wel ns vetter horen draaien. Toch flink staan feesten en vooral bij Electronic Malfunction en Journey Of Life compleet uit mn dak gegaan Na Tiesto was het de beurt aan Paul van Dyk. Velen zullen het niet met me eens zijn, maar voor mij is hij de koning, de beste dj. Hij begon zo rond kwart over 4 - half 5, bouwde zn set rustig op en gooide er zo af en toe wat trancy plaatjes doorheen. Pas rond half 6 ging ie echt flink stampen tot het eind met onder andere Nu Nrg - dreamland en roos instant moments enzo nog wat. Doorgefeest tot half 9 - kwart voor 9 met holden & thompsen - nothing. Wat een plaat is dat. Toen de taxi naar huis gepakt en wat geslapen tot een uur of 2.

Omdat het de anderen te druk leek om dan al naar de Strasse des 17 Juni te gaan zijn we eerst de stad in gegaan en rustig aan ontbeten en beetje rond gekeken. Rond 6 uur de auto neergezet op de Kurfurstendamm en naar de Siegessaule gelopen, was nog best een kut eind. Eindelijk aangekomen kwamen die kippevel momenten. Kut Kut wat is het mooi om al die mensen rondom die Grosse Stern te zien feesten. Echt hammer geil Aldaar Tomcraft - DJ Rush - speech van Motte - Tom Novy en stukje van Lexy gezien. Ongelofelijk gaaf die sfeer die er hangt. Met zn allen feesten ohne ende. Top

Daarna richting huis gegaan, wat gegeten, douche en dan richting Messe Hallen voor Lovestern Galaktika. Eenmaal binnen werden we al snel naar buiten gelokt waar de Nature One area was. Tillmann Uhrmacher stond daar te knallen, zo gaaf, dat we daar tijdje gebleven zijn. Hij draaide zoals Paul van Dyk ook draaide. Lekkere uplifting trance, zeker niet zo saai als Tillmann doet op de radio. Daarna zijn we naar de Main area gegaan waar DJ Sammy stond te knallen, en mn vooroordeel dat ie kinderlijk blij zou draaien werd me meteen afgenomen. Hij stond goed te draaien en betrok het publiek mee in zn journey Draaide af en toe wat eigen producties en sloot af met lekkere techno van Elektrochemie LK en Joy Kitikonti. Daarna begon er een of andere vage live act was niet echt leuk dus zijn we richting Trance Area gegaan, waar Herby F stond te knallen. Zoals je verwacht van een Tunnel Trance Force dj stond ie enorm te zagen. Man man wat een knallende set zette ie neer. Ging daar helemaal uit mn dak, echt niet normaal. Daarna draaiden er nog 1 of 2 djs maar weet niet meer wie dat waren. Het ging daar meer richting Techno/Schranz maar was zeker wel gaaf nog Rond half 8 moe en voldaan met taxi terug gegaan en wat geslapen.

Daarna nog wat ontbeten en zo rond half 6 's avonds de autobahn op terug naar Nederland. Tot we zo'n 100 km buiten Berlijn waren ging het goed, maar toen kwamen we vast te zitten in een enorme file vanwege een ongeluk. 2 auto's op elkaar gebotst en volledig uitgebrand. Zeker 2 uur in de file gestaan dus besloten om terug te gaan en in hotel te slapen. Zodat we maandag ochtend rustig naar huis konden rijden.

Mijn eerste Loveparade was meteen het beste feest die ik ooit heb gehad. De sfeer, de mensen, de muziek, de djs en eigenlijk ook de stad zelf wel. Adembenemend mooi allemaal. Enorm genoten van het grote feest en alles erom heen.... Volgend jaar ben ik er zeker weer bij

Old Post Jul-15-2003 09:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for HBtje Click here to Send HBtje a Private Message Visit HBtje's homepage! Add HBtje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M_Peror
Supreme arminaddict

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by HBtje
Tot we zo'n 100 km buiten Berlijn waren ging het goed, maar toen kwamen we vast te zitten in een enorme file vanwege een ongeluk. 2 auto's op elkaar gebotst en volledig uitgebrand.

Over ongelukken gesproken: zondag eind v/d middag ergens tussen Braunschweig en Hannover geloof ik dat 't was: helling omhoog, file, afgezette rechterstrook met een politie-auto, hele hoop glas, een geplette vangrail rechts met daarachter een hele, hele, hele steile afgrond. Heb niet durven kijken. Moet al een paar uur daarvoor zijn gebeurd, maar 't kan niet prettig zijn geweest. Brrr...

Is trouwens best k*t rijden, in de file als je met 4% omhoog gaat. En helemaal als de auto voor je 'm laat afslaan en naar achteren komt rollen en nog maar NET op tijd z'n rempedaal intrapt.

(Map of all Dutch TA members!)

Old Post Jul-15-2003 10:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for M_Peror Click here to Send M_Peror a Private Message Add M_Peror to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by HBtje
Omdat het de anderen te druk leek om dan al naar de Strasse des 17 Juni te gaan zijn we eerst de stad in gegaan en rustig aan ontbeten en beetje rond gekeken. Rond 6 uur de auto neergezet op de Kurfurstendamm en naar de Siegessaule gelopen

ben je wel lekker? je hebt de loveparade zelf dus gemist?

Enne, mijn weekend was TOP, maar factoren zoals hoge temperaturen, en het nog steeds aanhoudende compleet-naar-de-klote-gevoel weerhouden mij van t schrijven van een reportje

Zoals gezegd t was n meesterlijk weekend, mensen die dat een onvoldoende report vinden moeten volgend jaar zelf maar gaan kijken

Grtz
WooT

Old Post Jul-15-2003 11:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by M_Peror
Over ongelukken gesproken: zondag eind v/d middag ergens tussen Braunschweig en Hannover geloof ik dat 't was: helling omhoog, file, afgezette rechterstrook met een politie-auto, hele hoop glas, een geplette vangrail rechts met daarachter een hele, hele, hele steile afgrond. Heb niet durven kijken. Moet al een paar uur daarvoor zijn gebeurd, maar 't kan niet prettig zijn geweest. Brrr...

Is trouwens best k*t rijden, in de file als je met 4% omhoog gaat. En helemaal als de auto voor je 'm laat afslaan en naar achteren komt rollen en nog maar NET op tijd z'n rempedaal intrapt.

Hey daar ben ik ook langsgereden...was al goed opgeruimd, maar DAMN je zal maar zo'n afgrond in rijden

oh ennu HB, ik vind t ook wel vreemd dat je de parade zelf eigenlijk gewoon gemist hebt! ik heb er ookniet 100% van meegekregen, maar t was tenslotte al mijn derde keer

Old Post Jul-15-2003 14:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
HBtje
scheisse !!!!

tja aan ene kant is het wel jammer dat ik daar niet geweest ben maar als je met een groepje gaat en die anderen hebben geen zin om in die drukte te staan maar wel naar siegessaule te gaan dan is het niet anders ff, iig volgend jaar ben ik er wel bij en dan ga ik zeker te weten wel om 2 uur daar staan

Old Post Jul-15-2003 14:40  Netherlands
Miss Proximus
titelloos

vandaar dat ik het HÉÉRLIJK vond dit jaar zonder groepje naar Berlijn te gaan

Old Post Jul-15-2003 14:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

J was top feestje, ik ga geen reportje schrijven want die is hetzelfde als snitz.

Ik blijf een nederlander dus heb hier en daar wel want kritische opmerkingen over LFA, Loveparade zelf en Lovestern Galatika!

LFA:

Geen airco
Opstoppingen overal
1 wc in heel het gebouw ofzo
Te lang wachten bij drinken
Irritant gedoe met die statiegeld op flesjes enzo
Geen ENGELSE uitleg over hoe dat statiegeld systeem werkte. Terwijl het meerendeel van de zaal niet duits was.
Het geluid was daarentegen wel super maar liever wat minder geluid en al het bovengenoemde beter geregeld.

LoveParade:

De helft van het aantal drink en eetstalletjes dan vorig jaar.-->lange wachttijden
Dat elke dj maar 20 min mag draaien bij de siegesaulle en dan de nr1 van de wereld daar niet staat namelijk tiesto. Het mag dan wel traditie zijn dat het maar 20 min is maar ik vind het gewoon a relekst.

Verder vond ik de kremlin wagen echt top. Montana die ff al de duitsers liet zien wat pas echte techno is. Dat ene vette techno nummer wat tiesto ook bij zijn concert draaide kwam ook weer voorbij. Is daar al een precieze ID van?

Lovestern Galatika:

Ook weer geen informatie in het engels. Je kreeg zelfs geen boekje met draaitijden. EHBO plaatsen, Barren. Hal verdeling. Echt slecht geregeld. De ambulance reed trouwens af en aan een veel annebolen henky volk.

Maar goed dit zijn een paar kleine kritische opmerkingen. LP2003 was gewoon een top weekend!!

Old Post Jul-15-2003 14:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

quote:
Originally posted by basvh
Verder vond ik de kremlin wagen echt top. Montana die ff al de duitsers liet zien wat pas echte techno is.

OMG! Moet ik hier nog iets op zeggen of snapt iedereen wel hoe shockerend deze opmerking is...

Dit waren trouwens de aardige jongens (waren nog 1 jongen en 1 meisje bij) met wie ik mee terug mocht awwwwwwwwww haha (hoop dat de link werkt)

http://groups.msn.com/hoogkarspelfe...oto&PhotoID=623

Old Post Jul-15-2003 15:04  Netherlands
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

Tijd voor een realistische benadering t.a.v. de Loveparade.

Natuurlijk is het fijn als 500.000 man bijeenkomen om een feestje te vieren. Maar dit was gewoon een muziekcarnaval en geen Loveparade.

De Loveparade is na 1999 een langzame dood gestorven. De echte partypeople, de 'raver' komt al lang niet meer naar de Loveparade. En dat ligt echt niet aan de economie.

Tot 1997 was de Loveparade een echt technofeest. Ruig, hard, alleen voor mensen uit de scene. Er kwamen nog weinig 'gewone mensen', laat staan buitenlanders. 750.000 echte Technofans bevolkten tot 1996 de Kurfürstendamm en de Tiergarten. Toen in 1996 de beelden de wereld begonnen rond te gaan (mede dankzij internet), kwam de rest van jong Duitsland en de wereld in aanraking met de LP.

In 1998 en 1999 groeide de LP enorm omdat de echte ravers nog steeds kwamen, maar er ook aanwas bij kwam van 'andere' mensen (hip hoppers, touristen, buitenlandse danceliefhebbers etc etc). Deze waren dan wel geen ravers, maar lieten zich makkelijk meeslepen in de partystemming waardoor er één groot feest onstond.

In 1999 kwam het hoogepunt. 1.5 miljoen mensen onder de stralende zon. Het leverde schitterende beelden op: mooie vrouwen, 50 fantastische trucks, lachende mensen, waterpistolen, de beste muziek. Echter, de nadelen van de LP werden ook meteen duidelijk. De Tiergarten was totaal vertrapt, de commercie was te overduidelijk aanwezig, de ravers vonden dat hun feest langzaam werd afgenomen.

In 2000 haakten dan ook al snel de eerste partypeople, "de oudere garde", af. In hun ogen was de spirit van de LP verloren gegaan. Trucks werden volgehangen met sigarettenreklame, VIP's kregen voorrang op trucks, de gemeente Berlijn wilde meer invloed terwijl zij juist daarvoor hele goede clubs hadden gesloten... het voelde alsof ze uit hun eigen huiskamer waren verdreven.

In de jaren 2001 en 2002 bleven steeds meer ravers thuis, terwijl het aantal bezoekers in stand werd gehouden door touristen en dergelijke. Terwijl het aantal bezoekers steeds rond de 750.000 - 1.000.000 bleef hangen, daalde het percentage mensen dat echt tot de Duitse clubcultuur hoorde van 80% naar ongeveer 20%.

2003 was dan de definitieve dood van de Loveparade. Drank heeft de plaats van drugs ingenomen, nog een teken dat de echte ravers thuis blijven. Het heeft echt niks met economie te maken, want men betaald nog steeds makkelijk 50 euro voor een Nature One of Mayday kaartje. Loveparade is een manifestatie geworden, waar men hekken omheen zet, waar drankmisbruik een schrikbarende vorm aan neemt, die fout publiek uit de provincie aantrekt. De tolerantie is ver te zoeken.

28 trucks dit jaar. Kaal, en weinig verrassend. Oude mannen met fototoestellen op zoek naar een cheap-thrill. Sportschooltypes hebben de gladgeschoren homo's en schaarsgeklede meiden vervangen. Geen ecstacy maar bier. De Loveparade is niet meer.

De gemeente wil nu dat ook andere muziek een kans krijgt. Hip hop, Brit-pop en Schlager op de Loveparade. Dat zal zeker helpen om weer 1 miljoen bezoekers te halen, wat natuurlijk een hoop geld oplevert. Berlijn krijgt haar eigen Oktoberfest...

Ik zal maar niet vertellen hoe het 'vroeger' was. Hoe iedereen in felle kleuren en rare outfits uren lang stond te springen. Waar het park een ontmoetingsplaats en je met iedereen samen de Loveparade beleefde. Als je dorst had haalde je voor 2 DM een flesje bij elke boom. De enige reklame was het Nike-logo op je schoenen...

Natuurlijk kan men nog enorm genieten van de LP. De vele Polen zijn allemaal gek, de aanblik van Goldelse op de Siegessaule is nog altijd indrukwekkend, en 500.000 man staan garant voor kippevel. Voor de echte raver zijn echter alleen de voor- en afterparties écht interessant. Deze blijven fantastisch qua line-up en locaties.

De Loveparade is dood. Geen technoparty maar een commercieel volksfeest dat een nieuw publiek aantrekt. Gelukkig blijven de herinneringen aan de Kurfürstendamm, de fantastische jaren 1997 en 1999, aan de tijd dat de politie een oogje dichtkneep en de vele underground parties op de vreemste plekken.

Ondanks alles zijn we er volgend jaar weer bij: de afterparties zijn gewoon te goed! De loveparade kijken we wel in het hotel...

*JP 15-07-2003*

Old Post Jul-15-2003 20:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

PLAN laten wij gewoon met zn 300-en achter een VW busje aan gaan lopen door eeeeehm.. swifterband en beginnen we gewoon onze eigen parade.. hopelijk duurt t dan weer een jaar of 10 voor de commercie toeslaat

* ik denk dat ik me bedje maar eens op moet gaan zoeken..

Old Post Jul-16-2003 00:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
T.H.C.
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

Zit wat in jp, ik vond de loveparade zelf idd ook wat tegenvallen heb me wel heel goed kunnen vermaken overdag maar het dansgehalte van de menigte viel me tegen zeker aan het begin was het maar een dooie boel, werd later wel beter maar het geluid hielp ook niet echt mee. De hele sfeer in heel Berlijn en de feesten waren zeker wel te pruimen en het was daarom zeker een geslaagd weekendje.

Old Post Jul-16-2003 07:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for T.H.C. Click here to Send T.H.C. a Private Message Add T.H.C. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Loveparade!! 2003
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSebastian leger in colombia [2025] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSosa - The Wave [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:26.

Forum Rules: