Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De verkoop thread
Pages (50): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

Zoals overal geldt de regel: "you get what you pay for". Deel liever niet in op je niveau, maar eerder op je budget. MAar met beginner bedoel je dus het lage budget he

Vandaag zou ik voor een klein budget kijken naar Reloop 4000's. als je goeikoper gaat gaan kom je in de brol terecht. (Belt drive spelers die als "professionele" platenspelers worden verkocht enzow).
Als mengpaneeltje heb je natuurlijk heel wat keuze in de lagere prijsklassen. Mensen met een extreem fijn gevoel voor geluidskwaliteit kopen best geen Behringers, maar toch, voor thuisgebruik ben ik heel tevreden van mijn VMX300. Behringer heeft ook DJX700's, maar blijf daar af. Het is verrevan een kopie van de DJM600 van pio. De effecten trekken op niks en de faders lekken erg snel. Een klasseke goeikoper van de VMX300(hij kost zo'n 230€ als je goed zoekt), krijg je de gemini ps626 voor een 130€ die alles heeft wat je nodig hebt...

Basseer je vooral op hetgeen dré van new-line aanraadt en ga dan op zoek naar een goeikopere prijs, ze zijn toch wat aan de dure kant voor bepaalde spullen.

Zorg voor een goeie koptelefoon! Je oren zijn onbetaalbaar. Kijk daarvoor naar de stanton DJ2000 pro. Das al een hoog aangeschreven koptelefoon, maar op zo'n dingen bespaar je best niet.

Naaldjes: ook niet te vergeten, vinyl is duur, maar ook breekbaar. Koop je zo snel mogelijk goeie naaldjes. Met ortofon OM(al dan niet pro) zit je zeker goed.

Voor je dingen begint te kopen, controleer of je hifi installatie een LINE in heeft (=met TAPE of AUX functie).

Voor een kleine 650à700€ moet je normaalgezien wel een nieuwe setup kunnen aanschaffen.

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Nov-01-2004 21:47  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Pumaz
Ok, mijne maat is geïntereseerd in de mixer maar wil nieuwe platenspelers kopen...
Er is wel 1 ding (die ik grappig vind): hij wil weten of het er cool uit ziet en vraagt een foto

Die pic van Hendrik is het nieuwe model, ik heb nog het oude model

Old Post Nov-01-2004 23:21  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FUSyke
Supreme tranceaddict

Registered: May 2004

quote:
Originally posted by Tiger777
Zoals overal geldt de regel: "you get what you pay for". Deel liever niet in op je niveau, maar eerder op je budget. MAar met beginner bedoel je dus het lage budget he

Vandaag zou ik voor een klein budget kijken naar Reloop 4000's. als je goeikoper gaat gaan kom je in de brol terecht. (Belt drive spelers die als "professionele" platenspelers worden verkocht enzow).
Als mengpaneeltje heb je natuurlijk heel wat keuze in de lagere prijsklassen. Mensen met een extreem fijn gevoel voor geluidskwaliteit kopen best geen Behringers, maar toch, voor thuisgebruik ben ik heel tevreden van mijn VMX300. Behringer heeft ook DJX700's, maar blijf daar af. Het is verrevan een kopie van de DJM600 van pio. De effecten trekken op niks en de faders lekken erg snel. Een klasseke goeikoper van de VMX300(hij kost zo'n 230€ als je goed zoekt), krijg je de gemini ps626 voor een 130€ die alles heeft wat je nodig hebt...

Basseer je vooral op hetgeen dré van new-line aanraadt en ga dan op zoek naar een goeikopere prijs, ze zijn toch wat aan de dure kant voor bepaalde spullen.

Zorg voor een goeie koptelefoon! Je oren zijn onbetaalbaar. Kijk daarvoor naar de stanton DJ2000 pro. Das al een hoog aangeschreven koptelefoon, maar op zo'n dingen bespaar je best niet.

Naaldjes: ook niet te vergeten, vinyl is duur, maar ook breekbaar. Koop je zo snel mogelijk goeie naaldjes. Met ortofon OM(al dan niet pro) zit je zeker goed.

Voor je dingen begint te kopen, controleer of je hifi installatie een LINE in heeft (=met TAPE of AUX functie).

Voor een kleine 650à700€ moet je normaalgezien wel een nieuwe setup kunnen aanschaffen.

Thx ik ga keer wa rondneuzen op new-line. Ik zie dat hetgene wat je hier hebt opgenoemd in een complete set kan kopen: 2 x Reloop RP-4000M3D s + Gemini PS-626i mixer voor 579€ Ziet er wel goed uit En 89€ voor de stanton DJ2000 pro koptelefoon.

Heb je soms ook een gedacht kwa cd-speler?

Last edited by FUSyke on Nov-02-2004 at 08:46

Old Post Nov-02-2004 08:25  Belgium
Click Here to See the Profile for FUSyke Click here to Send FUSyke a Private Message Add FUSyke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

zeker: Zoek steeds naar een CD speler met een jog wheel. De goedkopere CD spelers hebben weliswaar een pitch, maar toch, da's vaak onvoldoende. Je moet kunnen bijsturen net zoals je met vinyl zou doen. De goedkoopste CD speler met een jog, is de CDJ20 van gemini, maar ik denk dat ze die een tijdje geleden afgevoerd hebben en vervangen door CD spelers van iets mindere (véél mindere) kwaliteit... Maar ik heb er eentje te koop staan: zie lager. De nieuwprijs van zo'n ding is ongeveer 240€. Hij heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden als de CDJ100 van pioneer die alom gerespecteerd is, maar ik ben geen grote fan van die CDJ100 omwille van de prijs, die ligt véél te hoog. Deze 2 CD spelers hebben geen vinyl emulatie... Als je wil gaan scratchen, raad ik de CDJ800 aan. Als je goed zoekt kan je er eentje krijgen in duitsland voor 565€.

quote:
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Nov-02-2004 10:23  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by FUSyke
Thx ik ga keer wa rondneuzen op new-line. Ik zie dat hetgene wat je hier hebt opgenoemd in een complete set kan kopen: 2 x Reloop RP-4000M3D s + Gemini PS-626i mixer voor 579€ Ziet er wel goed uit En 89€ voor de stanton DJ2000 pro koptelefoon.

Heb je soms ook een gedacht kwa cd-speler?

fus check ook eens volgende link:
http://stores.ebay.de/DJ-Equipment-bei-Record-Express

*edit* en op volgende site vind je de cdj 800 voor 545 en mijn v700 hooftelefoon van sony voor 109. Ik betaalde 170, bij new line staat die voor 160.
http://stores.ebay.de/TICHNAK-S-SHOP

*edit2* op volgende direct link kan je de cdj800 kopen voor 410 euro: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAP...ssPageName=WD2V

*edit3* het wordt beter en beter cdj800 voor 376 euro: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAP...3757868654&rd=1

*edit4* cdj100 voor 226 euro, argument van de prijs valt hier al weg
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAP...3758148084&rd=1
en zo hard heb ik echt niet gezocht

op ebay kun je trouwens heel veel vinden, dan moet je nog rekening houden met transportkosten. Als de feedbackscore van de verkoper hoog is dan mag je er vanuit gaan dat het ook veilig is om te kopen.

Last edited by djcresto on Nov-02-2004 at 13:47

Old Post Nov-02-2004 13:30  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

quote:
Originally posted by djcresto
*edit4* cdj100 voor 226 euro, argument van de prijs valt hier al weg
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAP...3758148084&rd=1
en zo hard heb ik echt niet gezocht

quote:
NOTE TO INTERNATIONAL BUYERS: This is a 120V model. We can supply a good dual voltage converter for $20.

Please DO NOT purchase until you understand the shipping costs, import taxes and know how you will pay for the item.

$69 to UK & Western Europe

Toch te overwegen om niet té ver te gaan zoeken. Blijf best binnen de EU omdat je anders met andere standaarden zit(voltage), hoge vervoerskosten (evt. nog eens duanekosten) en conversiepremies voor € => $ en overschrijfkosten moet betalen. Bovendien is het altijd een beetje een gok hoor, goeie reputatie of niet. Je kan het object zelf niet gaan bekijken. Let ook op met tweedehandse kopen waar geen foto van het apparaat zélf getoond wordt, maar een "officiele" foto.
Ebaywinkels daarentegen zijn meestal wel te vertrouwen, maar toch blijf je (behalve dan de staat van het apparaat) met dezelfde nadelen als hierboven. Er zijn best wel enkele goeie ebaywinkels, maar beperk je zeker niet enkel en alleen tot die winkels. Zoek eens op google met het apparaat dat je wilt kopen en zet de taal op DUITS.

quote:

Old Post Nov-02-2004 14:14  Belgium
FUSyke
Supreme tranceaddict

Registered: May 2004

Thx mannen voor de goede tips & raad Ik ben bezig met alles keer goed af te zoeken. kapaza.be is ook zo'n site zoals Ebay. Maar moest ik materiaal kopen dan toch liever van iemand die ik een beetje ken of waar van ik zekerheid kan hebben dat het materiaal nog ok is.

Old Post Nov-02-2004 14:44  Belgium
Click Here to See the Profile for FUSyke Click here to Send FUSyke a Private Message Add FUSyke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion

Hmm... K mensen, I'll buy it... mengpaneel van Jasper, en de twee decks die in deze thread staan van 100€. Tiger, uw naald koop ik er ineens bij. Da mengpaneel kan'k anytime komen halen, Jasper woont vrij dichtbij, maar Hasselt en Ternat is wa anders.

Ternat kan'k misschien na 't werk doen, en Hasselt... kdenk da'k donderdag in Paal moet zijn, kan ik misschien efkes doorrijden naar Hasselt.

Lemme know gasten

Old Post Nov-02-2004 14:46  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Ik heb 2 weken geleden nieuwe cd-spelers gekocht, zijnde de Stanton s-350, voor 299€ per stuk.

Niet echt goedkoop, maar echt wel het beste wat je voor die prijs kan krijgen. En het zijn OEM-modellen, dus je kan die ook terugvinden bij andere merken, zoals Reloop en JB Systems. Meestal hebben ze daar wel kleine verschillen, zoals een scratch-functie ipv een sampler. Ik ben er tot nu toe (wat kan je natuurlijk zeggen na 2 weken ) héél content van, en als je echt nieuw materiaal wil aanschaffen is dit volgens mij één van de beste opties.

En zoals Hendrik al zei: de hoofdtelefoon is één van de belangrijkste delen van je setup! Je hoeft niet meteen een heel duur model te kopen, maar vanaf je echt wilt verder gaan met draaien en ook buiten de slaapkamer ambitis hebt, ga je echt een goed model nodig hebben! Dus als je het geld hebt is het verstandig om meteen een goeie hoofdtelefoon te kopen!

Het belangrijkste criterium in het kiezen van een hoofdtelefoon is natuurlijk je eigen smaak en gevoel! Natuurlijk moet je een DJ-hoofdtelefoon kopen (goed isolerend, hoge output en meestal zwaar versterkte bassweergave), maar daarbinnen moet je echt zelf kiezen wat je goed vindt! De Sony MDR-700 bijvoorbeeld, heel wat DJ's dwepen ermee, maar ik heb die in de winkel getest en ik vond er niks aan. Ik heb dan een relatief onbekend merk gekozen, maar dat klonk en voelde gewoon veel beter voor mijn oren. Dus het beste is om gewoon naar de winkel te gaan en eens wat verschillende modellen uit te testen. Misschien enkele tips waarop je kan letten:

*Zitten de oorschelpen goed? Sommige schelpen rusten op je oor, anderen omsluiten je oor helemaal. Het is aan jouw om te kiezen wat je het fijnste vindt!

*Gaat hij luid genoeg? Niks zo vervelend als een hoofdtelefoon die wel goede klank heeft, maar totaal niet luid kan gaan. Als je in een club een mengpaneel met een zwakke hoofdtelefoonuitgang hebt zit je met een probleem dan!

*Klinkt hij ook nog goed als hij luid gaat? Als de koptelefoon écht luid staat (en dat moet vaak in een club), hoor je dan nog helder geluid, of alleen maar een zwaar dominant bassgeluid? Een goeie bassweergave is essentieel, maar als je geen hoge tonen en hihats meer hoort gaat het mixen veel moeilijker worden!

*Zit hij goed? Past de hoofdtelefoon goed op je hoofd, blijft hij zitten als je beweegt en wringt hij zichzelf in allerlei bochten? Dit is weeral persoonlijke smaak, maar ik vind het wel belangrijk om een hoofdtelefoon te hebben die lekker op je kop blijft zitten of goed in je nek blijft hangen tijdens het mixen. Dat had ik bijvoorbeeld weeral niet met de Sony MDR-700, de oren gingen echt hun eigen leven leiden en hij bleef nooit op mijn kop zitten, echt vervelend!

*Isoleert hij goed? Ook en héél belangrijke troef van een DJ-hoofdtelefoon! De meeste hoofdtelefoons isoleren wel goed, en dit hangt vaak samen met hoe luid ze kunnen gaan. Koptelefoons met een iets lagere output kunnen dat compenseren door een goeie isolatie!

Tot slot misschien enkele modellen die je kan overwegen:

- Stanton DJ-pro 2000 (die ene die Tiesto gebruikt ): +/- 75€
- Stanton DJ-pro 3000: +/- 110€
- Sony MDR-700: +/- 160€
!!! Wat je ook doet, koop NIET de MDR-500 als goedkoop alternatief, die zijn echt über-crappy!!
- Technics RPDJ-1200: +/- 150€
- Sennheiser HD 200/202 (ideaal beginnersmodellen, maar voor clubs zijn ze net iets te zwak): +/- 55€
- Sennheiser HD 280 (geweldig geluid, maar alleen voor héél grote hoofden ) : +/- 125€
- Sennheiser HD 25 (lijkt kleine plastieken rommel, maar vergis je niet, dit is één van de beste headphones die je kan krijgen! ): +/- 200€
- Pioneer HDJ-1000: +/- 200€
- IXOS MOS DJ-1002 (de koptelefoon die ik heb, en kvond hem beter dan Sony MDR-700 en de Technics RPDJ-1200!): +/- 140€

Old Post Nov-02-2004 15:05  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by Xilver
Hmm... K mensen, I'll buy it... mengpaneel van Jasper, en de twee decks die in deze thread staan van 100€. Tiger, uw naald koop ik er ineens bij. Da mengpaneel kan'k anytime komen halen, Jasper woont vrij dichtbij, maar Hasselt en Ternat is wa anders.

Ternat kan'k misschien na 't werk doen, en Hasselt... kdenk da'k donderdag in Paal moet zijn, kan ik misschien efkes doorrijden naar Hasselt.

Lemme know gasten

Sgoed, desnoods pakt ge het zaterdagmorgen mee als we terugzijn van Asta ofzo.

EN als ge donderdag is Hasselt zijt, pay us a visit at Soundstation again?

Old Post Nov-02-2004 15:09  Belgium
Xilver
Driven by passion

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Sgoed, desnoods pakt ge het zaterdagmorgen mee als we terugzijn van Asta ofzo.

EN als ge donderdag is Hasselt zijt, pay us a visit at Soundstation again?

Pff jong, kdurf daar nimeer binnenkomen, zie er altijd wel wa liggen da'k wil hebben, en nu met deze aankopen erbij zal 't lastig worden Ma kzal dan wel es langskomen, 't is goed

Old Post Nov-02-2004 15:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

Nog een tip voor als je wilt draaien en waar je zeker bij stil moet staan voor je begint. Draaien kost veel tijd, geld, geduld en moeite. Wil je goed worden dan moet je echt wel veel oefenen en daar kruipt heel veel tijd in. Ikzelf ben bedroom dj en door andere bezigheden heb ik sinds de zomer bijna niet gedraaid. Bovendien lag men gemiddelde daarvoor ook al niet echt hoog. Ik blijf ook logischerwijze steken op men niveau dat ik al een aantal jaar heb. Dus heb je een vriendin die veel tijd vraagt, moet je veel studeren, heb je nog andere hobby's buiten muziek overweeg dan goed of je ermee wilt beginnen en denk goed na of je er genoeg tijd kan insteken. Want het is allemaal bijzonder duur materiaal om niet te gebruiken.

Old Post Nov-02-2004 15:25  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De verkoop thread
Post New Thread    Post A Reply

Pages (50): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown house tune from a few years ago... [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackChus - Baila [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:04.

Forum Rules: