Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Geloof
Ik ben :
You do not have permission to vote on this poll.
katholiek 18 29.03%
protestant 3 4.84%
jood 0 0%
moslim 1 1.61%
boeddhist 1 1.61%
hindoeïst 1 1.61%
atheïst 13 20.97%
agnost 5 8.06%
iets anders (specifieer) 7 11.29%
niet bezig met geloof 13 20.97%
Total: 62 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Buoyant
Mahna Mahna

Registered: Feb 2003

quote:
Originally posted by Tiger777
we weten nog niet eens hoe we zelf 100% werken. Onze hersenen zijn niet complex genoeg om onze eigen hersenen volledig te begrijpen. Laat dan staan in zo'n dingen waar de sporen zo subtiel zijn. We weten al héél veel, nog niet alles...nog niet.

kom kom de vraag niet ontwijken

Old Post Dec-07-2004 20:13  Belgium
Click Here to See the Profile for Buoyant Click here to Send Buoyant a Private Message Add Buoyant to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

moet ge mij nu echt laten zeggen dat ik het niet weet?

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Dec-07-2004 20:16  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nabistai
WodkAddict

Registered: Sep 2002
quote:
Originally posted by Buoyant
kom kom de vraag niet ontwijken

Ontwijk tigers vraag dan ook niet Vanwaar komt god? Werd god gecreerd door god?

quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'

Old Post Dec-07-2004 20:21 
Click Here to See the Profile for Nabistai Click here to Send Nabistai a Private Message Add Nabistai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Buoyant
Mahna Mahna

quote:
Originally posted by Nabistai

lees jij mijn vorige post dan eens ??? staat daar dat ik het weet ? Dat is net wat ik aan de gelovige mensen hier vraag

Old Post Dec-07-2004 20:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Buoyant Click here to Send Buoyant a Private Message Add Buoyant to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nabistai
WodkAddict

Registered: Sep 2002
quote:
Originally posted by Buoyant
lees jij mijn vorige post dan eens ??? staat daar dat ik het weet ? Dat is net wat ik aan de gelovige mensen hier vraag

Excuus goeie vriend

quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'

Old Post Dec-07-2004 20:38 
Click Here to See the Profile for Nabistai Click here to Send Nabistai a Private Message Add Nabistai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Buoyant
Mahna Mahna

quote:
Excuus goeie vriend

geen probleem, ik zoek ook maar naar antwoorden

Old Post Dec-07-2004 20:40  Belgium
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

die ge toch nooit zult vinden...

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Dec-07-2004 20:41  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002

quote:

Weet gij het. Falen om een bestaan te bewijzen is niet automatisch het bewijs dat iets niet bestaat.

Concept "god" is ingewikkelder dan simpel "bestaan, niet bestaan". Het is niet dat er een ventje zit met een lange baard hé.

Old Post Dec-07-2004 20:41  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Buoyant
Mahna Mahna

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Het is niet dat er een ventje zit met een lange baard hé.

NEE tuurlijk niet, want hij heeft toch geen baard !!!

inkoppertje eh

Old Post Dec-07-2004 20:49  Belgium
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

ik geloof er eigenlijk niet echt in. ik sta ook niet echt stil bij een geloof, Ik ben blij dat ik niet gedoopt ben voor een stomme reden.. mijn ouders vonden het beter dat ik die keuze zelf maakte. en dat respecteer ik nu nog altijd.
zoals ik dus al zei, ik sta daar niet bij stil en ik denk er ook niet over na, ik leef men leven gewoon opt moment. gemoet zelf voor u eigen uitmaken of dat ge een goed leven hebt gehad.. en wa juist was en wat niet. daarbij ik voel de aanwezigheid van niemand.
dus waarom in iets geloven dat er niet is.

Old Post Dec-07-2004 21:53  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Phortastic
Wrong, wronger, wrongst.
Doe eens uw nieuw testament open... Hoe heten die eerste boeken allemaal? Marcus, Johannes, Paulus... En wat waren dat?
Juist de apostelen van Jezus. Dat noem ik wel degelijk uit eerste hand. Ge wist toch dat apostelen boeken uit de bijbel hebben geschreven he?
Mja i dont blame you, 90% weet ni wat de bijbel is maar zegt wel dat het onzin is.

Bon, moest ge mij al wat beter kennen zout ge weten dat ik over zo'n onderwerpen geen hele epistels schrijf zonder dat ik er toch een beetje van afweet. Ik het in het middelbaar Godsdienst gekregen van een pater, en Bijbelgeschiedenis was zowat zijn stokpaardje. En die kerel heeft mij toch wijsgemaakt dat de boeken van het nieuwe testament niet allemaal op hetzelfde moment geschreven zijn. Het laatste boek (Lucas?) zou zelfs pas 80 of 90 jaar na Jezus' dood geschreven zijn. Hoe kunnen dat dan de apostelen van Jezus zijn geweest?

En das allemaal trouwens naast het punt. Het gaat hier vooral om het onstaan van de wereld, de mens, God en alles, en dat zijn toch vooral dingen die aan bod komen in het Oude Testament? En dat mag dan geschreven zijn door de apostelen (die hier dan als Editors avant la lettre optreden), dat kunnen ze allemaal onmogelijk uit eerste had hebben gehad. Al die verhalen bestrijken een geschiedenis van een paar duizend jaar...
Het Oude Testament is gewoon een heel uitgebreid cultuur-sociologische kijk op de maatschappij van die tijd, en de levensbeschouwelijke inhoud is ook een reflectie van wat er in die tijd aan waarden en normen heerste.

En gast, begin nu ni met zwakke en neerbuigende argumenten af te komen alstublieft. Kheb in m'n vorige posts gezegd dat het geen persoonlijke aanval is op u, kwou gewoon is lekker gezellig, beschaafd en vooral gefundeerd discussieren. En ik denk dat ik als universitair toch wel de pretentie mag hebben om te zeggen dat ik toch ietwat gefundeerd kan discussieren in plaats van gewoon wat uit m'n nek te lullen. Maar als ge mij blijkbaar beneden uw intellectueel niveau acht, bol dan maar af ze...

Old Post Dec-07-2004 22:06  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Falen om een bestaan te bewijzen is niet automatisch het bewijs dat iets niet bestaat.

Descartes zou het ni met u eens zijn peins ik...

Old Post Dec-07-2004 22:07  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Geloof
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId#2 [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSpektrum - "Kinda New" (Tiefschwarz Dub) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:10.

Forum Rules: