|
|
|
|
 |
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004
|
|
|
May-05-2005 15:37
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
|
|
|
Bara jag som tyckte att festen sög?
Vart så besviken så det finns inte. I mina ögon var detta nära katastrofalt skulle jag vilja påstå, av diverse olika anledningar.
1. Vi fick stå och köa i en och en halv timma, resulterade i att jag missade de herrarna jag mest av allt ville se, Özzie och Axwell. Jag hann se ca 30 min av Axwell, det var jävligt fett. Together, Feel the vibe m.m....det var kvällens enda höjdpunkter.
2. KAMERAFÖRBUD! Här kommer jag utrustad med DV-kamera och hela kitet för att få lite material till ett skolprojekt - jag hinner filma i två sekunder innan en blodin kommer fram till mig och ber mig stoppa ner kameran. WTF tänkte jag. Hade Ace Event något att säga till om här? I så fall blir jag glad om detta kan meddelas i förväg nästa gång. Några kort fick jag heller inte ta. Gestapowannabes hela bunten.
2. Axwell förstörde hela jävla festen på slutet. Någon som var på det golvet? Vad fan sysslade killen med?! Jag tyckte bridges skötte sig utmärkt, sen kommer den nollan och ställer sig där igen. Okej, tänkte jag - de kanske kör lite back-to-back den sista timman, awesome, det kan ju inte bli bättre. Men så vart icke fallet, av ett par anledningar:
2b: Han körde Weekend, en låt som Bridges bara halvtimman innan rev av. Jävligt oproffessionellt.
2c: Han klippte sönder många låtar något fruktansvärt. Okej om man heter Carl Cox och spelar techno och gör det bra, men detta lät för jävligt. Han drog ner volymen i långa partier, 10-15 sekunder, och försökte få igång publiken, som ju allt eftersom började ge sig av då han satte igång med clowneriet. Funkar om du gör det rätt, men han drog upp volymen lite hippt som happt, som han kände för det.
2d: Han körde ett gäng effekter "här och där" som inte alls satt där de skulle.
2e: Jag tror det var Bridges som slängde på Drop the Pressure med Mylo någon gång i slutet. Jag blev lycklig på golvet igen - tills Axwell återigen tog över. Då fick han för sig att spela en låt på en sisådär 140 bpm direkt efter istället, och pitchade upp Mylo-plattan en 4-5% rätt upp och ner. "Äh, det är väl ingen som märker det".
...men värst av allt....
2f: Vad i heeeelvete sysslade han med när han försökte göra något beat av att slå på Cue-knappen? Hade han lyckats första gången hade jag jublat. Det gjorde han icke. Men istället för att låta det vara så började han om på visan en sisådär femtioelva gånger. Pinsamt värre.
Jag trodde Axwell var en stor man som jag hade sett fram emot att få se och höra. Synd att han skulle göra bort sig så jävla mycket. Han hade väl fått i sig ett par öl för mycket antar jag. Vid sådana lägen är det väl bäst att hålla sig ifrån skivspelarna. Det jag hörde av honom den första halvtimman precis när vi kom in var precis det jag hade förväntat mig av honom, men i slutet förlorade han all min respekt. Jag hoppas Ace Event inte ger honom ett öre för han förstörde fan min kväll på slutet, och värst av allt så satte han Bridges i dålig dager. Folk började ju för fan bua på slutet.
3: Jag var inte inne mycket på trance-golvet, men när jag till slut fick nog av Axwell och beslutade mig för att checka till Splint - vad fan hör jag då? Något ostigare än Beyonce - lät som någon samplat Alice DJ och DJ Sammy på en och samma gång. JAg vände mig om direkt och ställde mig på R&B-golvet. Musiken som lirades där de korta stunderna jag var där inne var schysst, men satan vad varmt det var där inne. Nu vet jag iofs inte hur Splint skötte sig resten av kvällen - så jag ska inte klaga allt för mycket av det jag inget vet.
Förutom allt detta var det en kanonfest.. 
www.laszlo.se
|
|
May-05-2005 17:32
|
|
|
 |
 |
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004
|
|
|
May-05-2005 18:37
|
|
|
 |
 |
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004
|
|
|
May-07-2005 10:52
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 04:36.
Forum Rules: