Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ministry of Sound på Slagthuset i Maj
Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
benni
merci charles



Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden

Özgür ägde hela stället!!


___________________
music is my wine

Old Post May-05-2005 13:59 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South



Registered: Jan 2004
Location: Leipzig



VILKEN JÄVLA FEST ALLTSÅ!!!!! HERRE JESTANES OCH DE 7 DVÄRGARNA!!!!!

Något liknande har aldrig förr skett i denna fridfulla lilla förort till Köpenhamn att Harding la på nya Motorcycle vid slutet var fantastiskt, men Özgur var ju såååå grym han me! Bäst av allt var dock när Askew lirade Locust - Aerospace och Ayu - Appears! aldrig har jag hoppat så högt förr! någon som har en tillfällig playlist?

@ the danes
nice to see you again! you guys were awesome!! some ups and downs at the end, but thank heaven for the bangin' closure with The Sound Of Goodbye, one I shall never forget!


___________________
www.petersouth.net

Old Post May-05-2005 15:37  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch



Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth

Man kan ju alltid hoppas att MoS gjorde det ända rätta och spelade in spelningarna för att senare sända dem på sin radio

Någon som tog några snygga bilder (Liquid?). Jag fick inga bra, tyvärr var ju Trancegolvet i lokalen där röken aldrig lägger sig

Özgür var fett och Sound of Goodbye Very fooking nice!


___________________
"our night is brighter than your day"

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post May-05-2005 15:47  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South



Registered: Jan 2004
Location: Leipzig

Det fanns en kamera-kille från Liquidsunset, så jag antar att bilderna kommer upp där inom kort. Jag tog lite bilder också, fast röken var i vägen hela tiden


___________________
www.petersouth.net

Old Post May-05-2005 15:53  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cow
Senior tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Malmö

Skithärlig fest, så skönt med stora lokaler!

Hur många var där? Kändes som över 2000.

Tackar Özgür och John för två heliga spelningar!

Old Post May-05-2005 16:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Cow Click here to Send Cow a Private Message Add Cow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Bara jag som tyckte att festen sög?

Vart så besviken så det finns inte. I mina ögon var detta nära katastrofalt skulle jag vilja påstå, av diverse olika anledningar.

1. Vi fick stå och köa i en och en halv timma, resulterade i att jag missade de herrarna jag mest av allt ville se, Özzie och Axwell. Jag hann se ca 30 min av Axwell, det var jävligt fett. Together, Feel the vibe m.m....det var kvällens enda höjdpunkter.

2. KAMERAFÖRBUD! Här kommer jag utrustad med DV-kamera och hela kitet för att få lite material till ett skolprojekt - jag hinner filma i två sekunder innan en blodin kommer fram till mig och ber mig stoppa ner kameran. WTF tänkte jag. Hade Ace Event något att säga till om här? I så fall blir jag glad om detta kan meddelas i förväg nästa gång. Några kort fick jag heller inte ta. Gestapowannabes hela bunten.

2. Axwell förstörde hela jävla festen på slutet. Någon som var på det golvet? Vad fan sysslade killen med?! Jag tyckte bridges skötte sig utmärkt, sen kommer den nollan och ställer sig där igen. Okej, tänkte jag - de kanske kör lite back-to-back den sista timman, awesome, det kan ju inte bli bättre. Men så vart icke fallet, av ett par anledningar:

2b: Han körde Weekend, en låt som Bridges bara halvtimman innan rev av. Jävligt oproffessionellt.

2c: Han klippte sönder många låtar något fruktansvärt. Okej om man heter Carl Cox och spelar techno och gör det bra, men detta lät för jävligt. Han drog ner volymen i långa partier, 10-15 sekunder, och försökte få igång publiken, som ju allt eftersom började ge sig av då han satte igång med clowneriet. Funkar om du gör det rätt, men han drog upp volymen lite hippt som happt, som han kände för det.

2d: Han körde ett gäng effekter "här och där" som inte alls satt där de skulle.

2e: Jag tror det var Bridges som slängde på Drop the Pressure med Mylo någon gång i slutet. Jag blev lycklig på golvet igen - tills Axwell återigen tog över. Då fick han för sig att spela en låt på en sisådär 140 bpm direkt efter istället, och pitchade upp Mylo-plattan en 4-5% rätt upp och ner. "Äh, det är väl ingen som märker det".

...men värst av allt....

2f: Vad i heeeelvete sysslade han med när han försökte göra något beat av att slå på Cue-knappen? Hade han lyckats första gången hade jag jublat. Det gjorde han icke. Men istället för att låta det vara så började han om på visan en sisådär femtioelva gånger. Pinsamt värre.

Jag trodde Axwell var en stor man som jag hade sett fram emot att få se och höra. Synd att han skulle göra bort sig så jävla mycket. Han hade väl fått i sig ett par öl för mycket antar jag. Vid sådana lägen är det väl bäst att hålla sig ifrån skivspelarna. Det jag hörde av honom den första halvtimman precis när vi kom in var precis det jag hade förväntat mig av honom, men i slutet förlorade han all min respekt. Jag hoppas Ace Event inte ger honom ett öre för han förstörde fan min kväll på slutet, och värst av allt så satte han Bridges i dålig dager. Folk började ju för fan bua på slutet.

3: Jag var inte inne mycket på trance-golvet, men när jag till slut fick nog av Axwell och beslutade mig för att checka till Splint - vad fan hör jag då? Något ostigare än Beyonce - lät som någon samplat Alice DJ och DJ Sammy på en och samma gång. JAg vände mig om direkt och ställde mig på R&B-golvet. Musiken som lirades där de korta stunderna jag var där inne var schysst, men satan vad varmt det var där inne. Nu vet jag iofs inte hur Splint skötte sig resten av kvällen - så jag ska inte klaga allt för mycket av det jag inget vet.

Förutom allt detta var det en kanonfest..


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post May-05-2005 17:32 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch



Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth

quote:
Originally posted by Laszlo
Förutom allt detta var det en kanonfest..

Där fanns saker att klaga på, ja Köandet märkte jag bara när jag skulle ut och 200 chicks trängde sig förre i garderob kön, fick mig en hel del grabbass då, så jag klagar inte

Kamera förbud?!?!?! Märkte jag inte, men om det var det, så sug ***!
Tramsigt som attans!

Hörde inte allt från Axwell bara några minuter, inget jag gillade så mycket. Lyssnar hellre på Bates

Splint erkände
quote:
Cheesefest
innan i threaden. Men det kompensera han med bra mixning.

Förresten, CJ InterCity, det var jag som fota dig och Özgür (tror jag det var)


___________________
"our night is brighter than your day"

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post May-05-2005 18:37  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South



Registered: Jan 2004
Location: Leipzig

quote:
Originally posted by anuga
Förresten, CJ InterCity, det var jag som fota dig och Özgür (tror jag det var)

jag som undrade var du höll hus... nu vet jag i af tack för hjälpen

Splint körde ett par låtar i mitten av hans set, som jag nästan började skratta åt... men så var det ändå en Ministry Of Sound fest, och dem är ju inte precis kända för att vara underground fast i början och slutet var Splint fantastisk, jag kommer minnas det fina låtvalet med stor glädje!


___________________
www.petersouth.net

Old Post May-05-2005 19:51  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch



Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth

Nån som har skickat sina klagomål till Ace?
Hörde lite vad Andreas H. hade att säga om det igår (medans Bikini Brudarna Shakade Ass på "Catwalken")

Garderoben var helt www.Nattklubb.com som hade handom, de var inte beredda på 3.500 gäster
Kameraförbudet är något som Slagthuset (även Nattklubb.com)har kommit på, svin löjligt!man får tydligen inte fota personal / lokal för "säkerhetensskull"... yeah right...

Anyway, until next Ace, Andreas, se till att få dem att tagga ner
Och hyr in bättre VJ's, att spela färdig redigerade filmsnuttar är bara lamt, samt en eller två riktiga strob's hade inte skadat.

Jag skulle vilja veta vilken del MoS hade i det hela dessutom... DJ's:arna?


___________________
"our night is brighter than your day"

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post May-07-2005 08:11  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by anuga
Någon som tog några snygga bilder (Liquid?). Jag fick inga bra, tyvärr var ju Trancegolvet i lokalen där röken aldrig lägger sig


Yes.... Stonefield var där & fotade... hans bilder kommer upp senare idag på Liquidsunset.org


Låter som dom flesta hade riktigt kul iaf. Synd där för Laszlo


___________________
www.Steveheden.se

Old Post May-07-2005 09:33  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch



Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Yes.... Stonefield var där & fotade... hans bilder kommer upp senare idag på Liquidsunset.org

Goodie!
quote:

Låter som dom flesta hade riktigt kul iaf. Synd där för Laszlo

Kul ja, iallafall mer än 75% hehehe


___________________
"our night is brighter than your day"

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post May-07-2005 10:52  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Har hört från Andreas att det var ca. 5000 pers på plats.... Okej alla var ju Knappast EDM-clubbers men det är ju en riktigt trevlig siffra !!!

Keep up the good work Ace Event !!!


Får väl säga att min nästa film är dels en hyllning till dom... dels är den som en warmup inför CCC


___________________
www.Steveheden.se

Old Post May-07-2005 10:56  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ministry of Sound på Slagthuset i Maj
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDaft Punk style tune ID needed! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSlackjaw - Broken (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:36.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!