|
| quote: | Originally posted by djcresto
Stillaan hebben ik en men vriendin ook samenwoon plannen. De discussie zal vooral worden of het huren of kopen wordt. Kopen is op lange termijn altijd het voordeligst. Maar de kosten van de lening (800-900) euro kunnen misschien wel als een strop rond je keel werken.
Als ik iets wil kopen is het momenteel een app of mss een klein huis. Kostprijs hiervan komt al gauw op 200000 euro. Ja ik moet ook geen arbeiderswoning hebben of oud app. Als ik iets van mijn eigen wil, wil ik iets deftig.
De andere oplossing is huren. In onze streek heb je een goed app voor 2 voor ongeveer 500 euro. Streek van Dendermonde is vrij goedkoop. Maar eerst huren om nog wat te kunnen sparen om binnen een paar jaar te kopen daar geloof ik zo niet in. Uiteindelijk is het toch maar weggesmeten geld. |
Ik had ook gedacht om binnen dit een een jaartje (maximum 2) het ouderlijk huis te verlaten. Ik denk er net hetzelfde over als u, maar vergis u niet in die degoutante leningen en extra kosten! Als je al het geluk hebt om een deftig huis te vinden van €200.000, dan kunnen die kosten nog makkelijk oplopen tot €250.000 of meer. 10% voor het immobilienkantoor + allerlei zware kosten (vergeten we de btw al maar niet) etc. En leningen zijn verschrikkelijk duur
Een lening van €150.000 bij Fortis kost al 760 € per maand (en dat betekent dat ge al een héél groot deel onmiddelijk moet betalen, want €150.000 is niks). Ook al is Fortis 1 van de duurste banken, de andere zullen er niet zoo ver vanaf liggen.
| quote: | | Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world' |
|