Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Afvallers & Verzwaarders Kamp
Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Synthesia
Tranzy States of Mind

Registered: Jun 2005

Heh ik wel...maar dat was niet het idee,...heh toeval dat je die thread weer up bumpt, k'ga binnen een uurke (normaal gezien) gaan fitnessen (eerste maal in 2006 woopie)

Antony k'weet niet of Creatine echt zo goed is ze, heb me ook eens zo ne pot aangeschaft en t'werkt wel goed om lange periodes te kunnen uithouden tijdens het fitnessen (lopen + fietsen, etc.) maar k'denk dat het ook veel water ophoud, ook vooral in de spieren als ge nog een beetje krachttraining derbij doet. Ik had altijd last van zeer droge lippen als ik creatine nam (derna, ook al dronk ik zeer veel tijdens het sporten) en ik denk dat de extra spiermassa of massa ook voor een deel komt door de ophouding van water.

Bestaan ook verschillende vormen van creatine en denk dat creatine monohydraat de beste daarvan is.

Efkes vlug wat research gedaan:

Creatine zorgt via een aantal mechanismen voor extra spiermassa. Ten eerste kun je langer en intensiever trainen omdat creatine het prestatieniveau verhoogt en het herstel verbetert. Dit betekent dat je met creatine het anabole (spieropbouwende) systeem van het lichaam extra stimuleert. Ten tweede nemen de spieren extra water op doordat creatine water aantrekt (hydratie). Dit heeft als gevolg dat de spieren opzwellen door het extra water dat in de spier komt. Je krijgt dus een gespierder, voller uiterlijk. De gewichtstoename van 1-2 kg na het nemen van creatine is dan ook eerst voornamelijk te danken aan extra water in de spieren.

Het extra water in de spier heeft echter niet alleen positieve effecten op het uiterlijk maar ook op de kracht- en spieropbouw. Dit is omdat je door de extra druk van het water een continue "pump" in je spieren hebt zonder dat je daarvoor hoeft te trainen (zie figuur 2). Hierdoor staat er een continue druk op de spierkapsels, waardoor deze langzaam oprekken. Hierdoor hebben de spiervezels de kans om sneller te hypertrofieren (groter te worden).

Hmmm mja...toch liever zonder dan en ietske langer wachten maar dan echte spiermassa te creeeren (dat wss ook langer zal meegaan) dan teveel water ophouding. Als ik kijk naar de tijd dat ik creatine gebruikte (ongeveer een maand) dan moet ik ook vaststellen dat als ik derna stopte dat ik toch precies rapper spiermassa kwijt was dan dat ik een jaartje eerder al eens had gestopt met te trainen (zonder enige supplementen dan). Misschien een foute conclusie, ken er niet alles over...

Old Post Jan-24-2006 15:55 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Antony
Van Dyck

ik ken wel alles over creatine sport-lo afgestudeerd eh...

monohydraat is inderdaad den beste, álsge het al koopt doede da best in nen apotheek, daar hebtge de meest zuivere. en inderdaad, da houdt veel water op waardoor spieren sneller in massa toenemen.

ik heb het ook een periode gedaan, maar dan niet speciaal om massa bij te winnen. ben ook niet speciaal aan de blokken gaan trekken toen ik gebruikte het om sneller te revalideren. zat met Osgood-Schlatter aan beide knieen...

Old Post Jan-24-2006 16:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

Registered: Feb 2005

http://www.mannen-gezondheid.com/bu...oefeningen.html

echt een goed boekje

Old Post Jan-24-2006 16:13  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Ik ben toch al de volle anderhalve kilo afgevallen

En normaal ging ik ook fitnessen, maar dat bleek fincanieel niet haalbaar Dus ik zit nu een beetje verplicht thuis wat te klooien met 2 gewichtjes en veel push-ups

Kent er trouwens iemand een goeie oefening met gewichten (5 kilo per stuk) om de schouders te versterken? Ik heb wel ni veel plaats om ze uit te voeren, en het mag ook liefst niet te belastend voor de rug zijn...

Old Post Jan-24-2006 16:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Antony
Van Dyck

^ bedankt, goed voor in mijn collectie... heb al een dikke kaft vol met 'de beste buikspieroefeningen'

Old Post Jan-24-2006 16:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Kent er trouwens iemand een goeie oefening met gewichten (5 kilo per stuk) om de schouders te versterken? Ik heb wel ni veel plaats om ze uit te voeren, en het mag ook liefst niet te belastend voor de rug zijn...

gaan zwemmen

Old Post Jan-24-2006 16:17  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

quote:
Originally posted by Antony
^ bedankt, goed voor in mijn collectie... heb al een dikke kaft vol met 'de beste buikspieroefeningen'

en zijn die dan van staal???

Old Post Jan-24-2006 16:18  Belgium
Shadowkid
hitokiri

Registered: Apr 2005

quote:
Ik ben toch al de volle anderhalve kilo afgevallen

En normaal ging ik ook fitnessen, maar dat bleek fincanieel niet haalbaar Dus ik zit nu een beetje verplicht thuis wat te klooien met 2 gewichtjes en veel push-ups

Als ge wilt afvallen is het naar het schijnt veel beter om te gaan lopen, fietsen en dergelijke. Met push-ups enzo versterkt ge u spieren wel, maar gaat ge niet enorm afvallen.

Old Post Jan-24-2006 16:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Shadowkid Click here to Send Shadowkid a Private Message Add Shadowkid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by domineesje
http://www.mannen-gezondheid.com/bu...oefeningen.html

"Bij de meeste oefenprogramma’s voor buikspieren zijn de resultaten niet echt schitterend. Ze laten je massa’s oefeningen doen, maar toch wordt je buik niet strakker en steviger. Omdat je niet direct resultaten voelt én ziet, raak je ontmoedigd en geef je op.

Het oefenprogramma dat we hebben samengesteld garandeert je staalharde buikspieren in 30 dagen."

Das een verkoopspraatje dat ik nog nooit gehoord heb

En zwemmen is out of the question, aangezien het nieuwe intergemeentelijke zwembad 5€ inkom per keer vraagt. Als ik dan 2 keer in de week ga zwemmen ben ik per maand 40€ kwijt

Old Post Jan-24-2006 16:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shadowkid
hitokiri

Registered: Apr 2005

quote:
"Bij de meeste oefenprogramma’s voor buikspieren zijn de resultaten niet echt schitterend. Ze laten je massa’s oefeningen doen, maar toch wordt je buik niet strakker en steviger. Omdat je niet direct resultaten voelt én ziet, raak je ontmoedigd en geef je op.

Mss zit er nog een vetlaagje boven die spieren? Dan versterk ge u spieren wel met die oefeningen maar dan gaat ge daar niet veel van zien.

Old Post Jan-24-2006 16:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Shadowkid Click here to Send Shadowkid a Private Message Add Shadowkid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by Shadowkid
Als ge wilt afvallen is het naar het schijnt veel beter om te gaan lopen, fietsen en dergelijke. Met push-ups enzo versterkt ge u spieren wel, maar gaat ge niet enorm afvallen.

Jah, die oefeningen gebruik ik ook niet om af te vallen

Lopen is voor na de examens, want ik kan nooit rustig lopen. Als ik loop moet ik gewoon doorgaan, en na zo'n training komt er dan van studeren niet veel meer in huis...

Old Post Jan-24-2006 16:22  Belgium
domineesje
Con amor todo se puede!

gewoon niet opgeven he...

Old Post Jan-24-2006 16:23  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Afvallers & Verzwaarders Kamp
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDream tune [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPrima - "Into The Sun" (Trouser Enthusiasts Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:50.

Forum Rules: