|
| quote: | Originally posted by Push2005
Daar snap ik toch weinig van hoor... "Je hoort alleen nog maar de bommekes". Heb je het dan over de locale fuifjes waar ze als enigste tranceplaat "universal nation" kennen ? Dan ga ik akkoord met je.
Maar je hebt het ook over topdj's die niet durven experimenteren? Ze nemen trance natuurlijk als rode draad in hun sets maar meeste dj's proberen wel hoog exclusief materiaal te draaien... Dus dat is toch enigzinds vernieuwend. En er wordt te weinig geëxperimenteerd; je hebt een quote van Armin Van Buuren in uw sig staan, no offence, maar dat is wel de laatste trance dj die eens experimenteel zou doen.
| Zeker & vast waar, Armin van Buuren is alles behalve experimenteel. Het is vooral zijn mixstijl die me zo aanspreekt en voor mij persoonlijk is hij gewoon dé voortrekker van het genre. (die moeten er natuurlijk zeker & vast zijn) Maar zijn setjes boeien me steeds minder en minder, en zijn producties heb k zowiezo nooit echt geweldig gevonden. Maar ik sta wel 200% achter de quote 
Paul Van Dyk is bvb een Dj die wél experimenteert; niet zozeer qua genre, maar wel qua techniek, zijn sets die opgevoerd worden met ableton + final scratch + nieuwe elementen er insteken zijn toch wel vrij uniek. En zou toch niet willen dat dj's als Armin of Tiësto of PvD plots drum & bass platen in hun sets gaan steken ze... Hoeft voor mij zeker niet, dan ga ik wel naar een d'n'b party 
| Ok, trance & dnb zal natuurlijk niet echt passen PvD durft idd wel wat aan, en er zitten in zijn setjes echt wel meer invloeden van andere genres! (techno, trance en hard-trance mss ook wel)
Dat is nochtans enigzinds logisch; geen bekende naam = geen volk. Je kan dat beklagen maar trance is sowieso al onpopulair. Trouwens, er zijn genoeg van die parties waar de naam 'trance' in voorkomt waar ik vroeger al naar ben geweest en dan krijg je de helft van de avond jump te horen... Dus no thanks . |
Daar heb je ook zeker en vast gelijk.. waarom dat men toch altijd de naam trance ergens op plakt en dan heeft het uiteindelijk niets met de muziek te maken.. Heb zelf al zo'n paar "trance" avondjes achter de rug en ik kreeg het volk echt nooit mee buiten met de "platten boenk". Sucks big time, maar ja, je wordt betaald natuurlijk om het volk te entertaine dus moeten we ons wel aanpassen op die moment 
En zelfs al moest er de hele avond zuivere trance gespeeld worden dan is het soms nog moeilijk om een paar maten te overtuigen die het ook zien zitten; want als dat feestje een beetje verder weg is dan ga ik daar hoogstwaarschijnlijk ook niet naartoe gaan om 'een paar nieuwe dj's te verkennen' op m'n eentje ze ... Geef toch toe dat een line-up met 5 'amateur' dj's weinig aantrekt om op af te gaan als dat geen garantie is voor een min of meer leuke avond.
| Dat is zeker geen garantie, maar dat is het nooit.. ook een armin van buuren of pvd kan eens een mindere avond hebben imo 
Dat zal nu net het grote punt zijn denk ik, waarom ik me daar zo over zit "op te jagen"; ik zal wél die moeite doen om naar een feestje te gaan waar dj's op staan die ik helemaal niet ken Goedkoper, genoeg plek en meestal is dit ook een garantie voor aangenaam volk! (vraag me dit niet aan te tonen of zo, maar ik meen dit toch echt zo te ervaren) En niet omdat ik zelf dj ben hoor, ik hoop dat ge me gelooft hierin, want voor ik zelf zo intensief ben beginnen draaien deed ik dat ook al!
Maar inderdaad, af en toe kan zo'n feestje wel is zwaar tegenvallen muzikaal gezien, maar goed.. amuseren zal ik me wel 
Je bent zelf dj merk ik; dus natuurlijk dat je dat maar al te graag wil en je dat jammer vindt; maar het is nu eenmaal zo 
| Ai, verdorie, ik wil echt niet dat ge nu dus zo zou denken over mij Ik ben zelf dj ja, en hoogstwaarschijnlijk heeft het draaien me ook wel beïnvloed in deze opvattingen maar ik zeg dit zeker niet opzettelijk omdat ik er niet mee gezind ben dat er amper trance boekingen te rapen vallen!!! Ben begonnen als gewone trance "stijl" dj, maar momenteel draai ik bijna altijd all-round muziek en durf er wel is vanalles tegen aan gooien (dnb, electro, techno, groove, house, goa, .. r&b spreekt me jammerlijk genoeg niet genoeg meer aan moet ik toegeven momenteel zit ik eigelijk in een vreemde periode van "ik weet niet meer wat ik wil draaien" Van alles plaatjes kopen is beetje zot als amateur, maar er is verdorie zoveel goeie muziek!!!)
Bon, u hebt in elk geval gelijk op alle punten en dat geef ik graag toe, laat het u niet tegenhoude om me nog meer op mn fouten te wijzen