Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Sommar !
Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Akia
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2006

Vilken tid brukar ni vara där? Finns det biljetter kvar om man kommer efter 22 tro?

Old Post Aug-14-2006 15:37  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Akia
Vilken tid brukar ni vara där? Finns det biljetter kvar om man kommer efter 22 tro?

Jag tror jag kommer dit lite efter 23... du kommer in det kan jag lova!

Old Post Aug-14-2006 15:46  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
trancedanne
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Jag kommer ikväll (ensam) , min polare mår uselt av någon konstig anledning så blir inte så roligt som jag tänkt mig =/

Old Post Aug-14-2006 15:49  Sweden
Click Here to See the Profile for trancedanne Click here to Send trancedanne a Private Message Add trancedanne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

meeh....jag har fortfarande ryck i benen efter kryssningen. Ett partaj hade jag absolut inte tackat ner till idag

www.laszlo.se

Old Post Aug-14-2006 15:50 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Jag har fortfarande träningsvärk i hela kroppen! Förstår varför när jag ser bilderna från dansgolvet...

Old Post Aug-14-2006 15:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

jag brukar dyka upp rätt tidigt, nån gång mellan 22-23 oftast. Lätt å parkera utanför då

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-14-2006 16:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004

Stackars Andy! Det kan inte ha varit en rolig spelning för honom igår Han fick ju inte ens dra sin avslutningslåt!

Anyway, jag är nöjd eftersom jag fick en skiva av honom

www.myspace.com/christianohman

Old Post Aug-15-2006 14:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Christian Ö.
Stackars Andy! Det kan inte ha varit en rolig spelning för honom igår Han fick ju inte ens dra sin avslutningslåt!

Anyway, jag är nöjd eftersom jag fick en skiva av honom

Det vart ju tyvärr lite knas igår eftersom Andys bagage inte kom ute på Arlanda. Dom fick fixa det på annat vis och därför blev allt lite försenat.

Old Post Aug-15-2006 14:59  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Ja, stackarn! Men de blev ju riktigt bra i alla fall till slut!

Old Post Aug-15-2006 15:03  Sweden
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det vart ju tyvärr lite knas igår eftersom Andys bagage inte kom ute på Arlanda. Dom fick fixa det på annat vis och därför blev allt lite försenat.

Ja, jag snacka lite snabbt med honom i slutet. Skivorna hade typ hammnat i något annat land... kommer dock inte ihåg vilket.
Han brände skivor under spelningen, han ska ha mycket cred! Vad stressand han måste ha varit, tänk att komma 1 timme försenad till en spelning utan skivor och veta att man måste bränna nya mellan mixarna!
Det va imponerande att han skötte det så bra!

Ironiskt nog så pratatde jag och en kompis precis om det här scenariot för några dagar sen

www.myspace.com/christianohman

Old Post Aug-15-2006 15:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Postat av Staffan på TC
Hej

Tänkte förklara lite varför saker och ting blev lite fel igår. Visst strul, som ni inte vet och vissa andra som kanske inte borde vara så svåra att räkna ut.. (jag gick ju dessutom upp och förklarade i mikrofon innan Andys set).

Andy Moor flög från Manchester och landade på Arlanda på måndag eftermiddag. Eftersom inget handbagage inte tillåts på flyg från och till England sen i torsdags fick han checka in både sina skivor och sin dator. Väl i Stockholm fanns ingen av hans två väskor med planet och vi gjorde en förlustanmälan. SAS-personalen lovade att allt skulle komma med det enda flyg från Manchester som fanns den dagen, ett plan som skulle komma in kl 23.00.

Andy tog in på sitt hotel och jag körde senare ut till Arlanda för att hämta hans prylar. Efter en halvtimmes letande (då var klockan 23.30) visade det sig att bara en av väskorna hade kommit med, den med datan och kläderna. Andys skivor var kvar i England och det skulle var omöjligt att få hit dem i tid eftersom det inte gick fler flyg.

Då kom vi på en Plan B, dvs att Andy skulle bränna ner ett antal cd-skivor från sin dator och därigenom kunna genomföra ett set. Jag åker till vårt kontor och hämtade tomma cd-skivor, tomt cd-case mm och körde till hans hotell. Då var klockan redan 00.20 och vi satte upp skyltar på GK att Andy skulle börja spela senast kl 01.00.

Att hitta rätt låtar på datorn + att hinna bränna dem på så kort tid är naturligtvis rätt så svettigt, men vi hann bränna ca 4-5 st som han började använda (då hade Jace fått spela en timme till, trots att han bara hade warmup-musik med sig). Andys plan var att fortsätta bränna fler skivor under sitt set så att ingen skulle märka nån större skillnad.

Då hände det som vi alltid försöker undvika. Dj:en placerar sin drink på samma bord som skivorna och datan och börjar hoppa jämfota på scen... en halv liter vodka redbull rinner ut över alltsammans och gör att datan strejkar och de få cd-skivor vi bränt blir genomkladdiga (därav avbrotten).

Inget av detta gick ju att förutsäga och vi gjorde verkligen allt för att rädda kvällen. Att sedan Andy inte stängde av musiken i tid som vi sagt åt honom (och alltid säger till om!) gjorde att nån måste dra ned volymen eftersom han vägrade själv. Skulle någon från tillståndsmyndigheten vara nere och man spelar EN minut efter 03, så ryker tillståndet, så är det tyvärr. Det är inte illvilja från vår sida utan vår skyldighet. Tyvärr fattar väldigt många utländska djs inte detta, hur tydlig man än är.

Andy var i övrigt cool förutom två rätt jobbiga svenska polare som betedde sig jäkligt trist (pysslade bl a med sånt som hade gjort tillståndsmyndigheten vansinniga..). Tyvärr drabbar detta inte dem själva utan dj:en, eftersom man som arrangör definitivt väger sånt om man vill boka dj:en nästa gång.

Mvh,
Staffan, Monday Bar

Old Post Aug-15-2006 16:16  Sweden
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

swede_trance vare du som va där igår å fick en av skivorna?
om david west - make u mine finns på den så kommer jag snart söka upp dig och råna dig på dne skivan

förövrigt var det en grym kväll trots omständigheterna, tänkte först att jag skulle saxa in vad staffan skrev på TC men eftersom stefan var ca. 20 sekunder snabbare än mig så sket jag i det

batteries not included.

- dave

Last edited by Vizay on Aug-15-2006 at 16:23

Old Post Aug-15-2006 16:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Sommar !
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack i.d. #1 [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Generator - "Where Are You Now" (Moonman remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:48.

Forum Rules: