Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Back to basics
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by TOR
Ik zou graag es concrete cijfers zien die deze stelling staven.(...) Het grootste deel van de inkomsten werd echter gegenereerd door de compilatiecd's, omdat er op die manier een ruimer publiek aan bod kwam. Door de opkomst van mp3 is die markt echter volledig ingestort.

Hier is een interessante post. Het geld van artiesten wordt vnl verdiend met vinylverkoop. Vroeger precies idd ook met compilatie cd's; maar vandaag de dag niet meer.

http://www.tranceaddict.com/forums/showthread.php?s=&postid=4818238&#post4818238

Maar producers verdienden vroeger een pak meer dan nu hoor.
Een ander probleem is dat bvb 15 digitale winkels eenzelfde mp3 kunnen aanbieden. Als dat op een van die sites maar 2 keer verkocht wordt denk ik niet dat ze dat zullen aangeven en die funds al doorsturen naar het label of de producer. Legale downloadsites hebben denk ik de zaak nog een stuk ingewikkelder gemaakt. De inkomstenbronnen zijn m.a.w. nog meer versnipperd geraakt.

Last edited by Push2005 on Jan-07-2007 at 13:08

Old Post Jan-07-2007 12:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
rbarends
tranceaddict

Registered: Jun 2001

quote:
2. Een gevolg van punt 1 is dat trance langzaamaan wordt "overgenomen" door een ander genre: techtrance. Techtrance zie ik als het onvermogen om een vette atmosferische break om te zetten in een goeie leadmelodie, die je dan verderneemt na de break. Het absolute topvoorbeeld hiervan is FIRST STATE - EVERGREEN. Mooie break - ook al zijn de akkoordjes wat standaard - maar na de break doen ze geen zak moeite meer om een mooie melodie uit te denken. Ze doen wat iedereen tegenwoordig doet - snel wat ritmische noten aanslaan (dat kan het kleinste kind) en daar een vettige patch opzetten zodat het FAT klinkt. zulke platen maken trance IMO echt volledig kapot, en er zijn echt hoooopen platen gereleased in dit genre in 2006.

Goeie discussie!

Voel me wel even aangesproken. :-)

Evergreen heeft niet de bedoeling zo'n klassieke trancer te zijn. Het is geen " Luister trance".

Wil je tegenwoordig door grote djs (tijs of armin) gedraaid worden zul je moeten verrassen en zal een track echt los moeten gaan.

Het werd al eerder gezegd. Die default trance gaat nauwelijks los in de zaal. Maar bij First State (eerste EP) en Evergreen staat de zaal te springen.

Dus voor de zaal werkt het. Thuis luisteren naar dat soort dingen is
vaak niet veel aan. De essentie is het overweldigende dat je in de zaal ervaart als het van zweverige break ineens naar stampen gaat.

Op mij album (ff reclame) staat ook trance zonder dat " techy stuk" erin. Maar je zal zien.....dat soort platen worden niet snel opgepakt en doen het slecht in de zaal. Da's een beetje het probleem met de default trance. Een melodie laten losgaan in de zaal...dan staan de mensen na 10 sec stil uit verveling (immers: diezelfde melodie zat vaak al talloze malen in de break). Anno 1999 kon dat, maar inmiddels zitten we in 2007. We zijn inmiddels wel wat gewend.
En het blijven "dance platen".

greets
Ralphie B

Old Post Jan-07-2007 21:39 
Click Here to See the Profile for rbarends Click here to Send rbarends a Private Message Add rbarends to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by rbarends
De essentie is het overweldigende dat je in de zaal ervaart als het van zweverige break ineens naar stampen gaat.

Zo ervaarde ik het alleszins ook toen Tijs 'em draaide
Benieuwd naar de andere tracks /fanmode

Old Post Jan-07-2007 21:51  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Loraine
Former Trance Chica

quote:

Wil je tegenwoordig door grote djs (tijs of armin) gedraaid worden zul je moeten verrassen en zal een track echt los moeten gaan.

No offence...maar als een track goed is, verkoopt-ie zichzelf, toch?! Denk dat voor het scoren van een floorfiller geen 'grote DJ' nodig is.
Immers: ben ervan overtuigd dat de meeste mensen frequenter naar kleinere events gaan waar die gasten niet draaien omdat de "grote namen" toch voornamelijk in het buitenland (buiten de Benelux in dit geval) voor de poen staan te draaien. Dus als mensen een track een warm hart toedragen is dat volgens mij meer te danken aan de 'kleine DJs' en het enorme aanbod van internet-radio(sets).

Old Post Jan-07-2007 21:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for Loraine Click here to Send Loraine a Private Message Visit Loraine's homepage! Add Loraine to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vishnu
sound designer

Registered: Jun 2004

quote:

Plaatjes maken om gedraaid te worden, plaatjes maken volgens de standaarden die de "grote" djs stellen. Jezus Christus..

Old Post Jan-07-2007 21:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Vishnu Click here to Send Vishnu a Private Message Visit Vishnu's homepage! Add Vishnu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Loraine
Former Trance Chica

quote:
Originally posted by Vishnu
Plaatjes maken om gedraaid te worden, plaatjes maken volgens de standaarden die de "grote" djs stellen. Jezus Christus..

Ik geloof dat Laurent (en wss nog velen met hem) zich nou juist daaraan erger(d)en.

Old Post Jan-07-2007 22:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for Loraine Click here to Send Loraine a Private Message Visit Loraine's homepage! Add Loraine to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vishnu
sound designer

Registered: Jun 2004

quote:
Originally posted by Loraine
Ik geloof dat Laurent (en wss nog velen met hem) zich nou juist daaraan erger(d)en.

En of, en ik met hen.

Old Post Jan-07-2007 22:02  Belgium
Click Here to See the Profile for Vishnu Click here to Send Vishnu a Private Message Visit Vishnu's homepage! Add Vishnu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004

quote:

+1

Old Post Jan-07-2007 22:27  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Ergens begrijpelijk, maar een echt goeie producer moet toch het geloof in zichzelf hebben dat zijn tracks voor zich zullen spreken en niet hoeven te beantwoorden aan de standaarden die de grote dj's opleggen om er uit te springen?

Old Post Jan-07-2007 22:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
rbarends
tranceaddict

Registered: Jun 2001

quote:

Dat is een beetje kort door de bocht.

Er is geen echte standaard. Je moet verrassend zijn is wat ik aangaf.
Origineel, gek. Dit zegt niets over het verloochenen van je eigen sound.

Wil je dat de hele wereld van jou muziek kan genieten (en wil je nog wat eraan verdienen) dan bereik je dat door een groot label en die kijken alleen naar wat djs draaien. En dan moet je opvallen. Zo werkt het.

Ik heb een paar prachtige trancers liggen in de oude stijl. Supermelodieen. Publiek zal het prachtig vinden dacht ik. Maar ze werden resoluut als "klinkt te oud" bestempeld door labels.
En dan?

Je kunt dat cliche verhaal beginnen dat een echt goede plaat zich wel verkoopt en dat je er geloof in moet hebben. Maar het is allemaal niet zo mooi. Er is gewoon een mate van afhankelijkheid van djs en labels in de muziekwereld.

Old Post Jan-07-2007 23:14 
Click Here to See the Profile for rbarends Click here to Send rbarends a Private Message Add rbarends to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Ik heb een paar prachtige trancers liggen in de oude stijl. Supermelodieen. Publiek zal het prachtig vinden dacht ik. Maar ze werden resoluut als "klinkt te oud" bestempeld door labels.
En dan?

dan ga je er eigenlijk van uit dat je in een systeem zit waarbij de labels dus bepalen wat er gereleased wordt en wat 'de consument' uiteindelijk in de (online) platenwinkel kan vinden ... maw dat je dus totaal geen invloed kan hebben op wat er gereleased wordt.

Dit kan ik toch moeilijk geloven. Je bepaalt toch nog steeds zelfs wat je draait in je eigen sets. Bovendien is het toch ook niet dat je een onbekende producer bent. Met je 'bekendheid' moet het toch mogelijk zijn om tracks die nog nergens gesigned zijn, gedraaid te krijgen door andere bekende dj's, zeker als die tracks ECHT goed zijn. Het is dan aan het publiek om te bepalen of die tracks in de smaak vallen. Als dat dan echt het geval is moet het uiteindelijk toch ook mogelijk zijn om die gereleased te krijgen ...

dat is mss niet de normale gang van zaken, maar als je er al vanuit gaat dat je zelf niets aan de situatie kan veranderen en dat de macht volledig bij de labels ligt, dan zal er ook NIETS veranderen.

Old Post Jan-07-2007 23:41  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Loraine
Former Trance Chica

quote:
Er is gewoon een mate van afhankelijkheid van djs en labels in de muziekwereld.

Juist daarom juich ik een initiatief als AJ Tunes bijzonder toe!
quote:

"AJ TUNES is the sister company of Europe's leading dance music download store Audiojelly, providing a home to showcase independent artists and a platform to sell their music, with one of the highest royalty rates for artists on the internet."

Awel, ik heb makkelijk praten, ben geen producer noch DJ. Gewoon een wezen dat soms de neiging heeft om tegen de stroom in te roeien. Als ik wel een producer geweest zou zijn, had ik zeker en vast geen enkele track kunnen tekenen bij een label.
Als ik schilder, fotografeer en/of met muziek bezig ben, doe ik dat voor eigen ontspanning en plezier; zal me een biet wezen of iemand het leuk vind, zolang ik er maar content mee ben.
(Maar goed, het zijn dan ook hobbies en geen werk)

Old Post Jan-07-2007 23:54  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Back to basics
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAwesome melodic track, need id... [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGlobal Cee - Crazy 2000 (Hard Club Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:19.

Forum Rules: