|
groot verschil: Paars doet Sale (voor kleine bedrag) en Lease Back (tegen grote loon) zodat na enkele jaren de prijs van het verkoop is hellemaal verloren. Zo'n slecht contract kan je uitleggen door de nood, voor paars regering, om te communiceren en een "fictieve" budget in evenwicht voor te stellen.
Hetzelfde voor die 200 000 job's (k heb gezien dat een kandidaat zegt dat ze 200 000 blowjobs zal geven )
Die 200 000 (in werkelijkheide 160 000) jobs zouden toch, zonder niks te doen, komen.
De fiscale hervorming, wie geniet echt daarvan anders dan mensen die al vele inkomen hebben? De andere mensen hebben die hervorming niet gezien want de gemeente hebben hun fiscaliteit verhogen (om de politie hervorming te kunnen betalen)
Reynders die verloor 800 000 000 € want zijn ministerie is slecht managed.
De zgn "amnisite" voor fraudeurs..
De cacofonie in het ministerie van justicie
de onmogelijkheid om het probleem van zaventem te regelen
Toch heeft paars enkele goeie dingen gedaan: de generatie pakt is een goeie ding maar we moeten verder gaan. Hetzelfde geldt voor de hervorming van de Sociale Zekerheid. De hervorming van de vennootschapsbelasting.
Maar ja, na 8 jaren verhofstad, die ik vind toch een aardige man, is dat heel mager..
Veel communicatie, weinig goeie actie
Besluit:
Persoonlijk pleit ik voor een Oranje-Blauw coalitie, maar zonder FDF en NVA) maar het zal moeilijk om het PS in de oppositie te zetten, bovendien gaat het niet zo goed tussen MR en CDH (en ook tussen CD&V en VLD als ik het debat goed begrepen heb)
Maar het is de beste coalitie voor het land, op sociale en economisch niveau
|