Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Jeremy H
Ja hallå?



Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden

Såna öronproppar är nog värda sitt pris!
Men med tanke på att jag tappat bort 3 par öronproppar på fester sen isomras så skulle det bli en dyr historia för mig att ha annat än apotekets proppar..

Old Post Apr-20-2004 00:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by jeremy1984
Såna öronproppar är nog värda sitt pris!
Men med tanke på att jag tappat bort 3 par öronproppar på fester sen isomras så skulle det bli en dyr historia för mig att ha annat än apotekets proppar..

Jag har funderat på de där också och har bestämmt mig för att inte använda dom om jag ska supa lite mer, jag har inte tappat bort apotekets ens nu på ett tag men jag har tappat bort många tidigare.
Kommer ha superkoll på dessa... dumt vore annars


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Apr-20-2004 07:29  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
matiilda
tranceaddict in training



Registered: Nov 2003
Location: Uppsala

quote:
Originally posted by jeremy1984
Såna öronproppar är nog värda sitt pris!
Men med tanke på att jag tappat bort 3 par öronproppar på fester sen isomras så skulle det bli en dyr historia för mig att ha annat än apotekets proppar..


Hallihallå

kan erkänna att jag inte riktigt hängt med i debatten, så jag vet inte om detta redan sagts. jag tar risken
jag har haft tinnitus, rel svag men ändå, sen en konsert för 6 år sen. blev livrädd, och efter det bestämde jag att jag aldrig aldrig skulle gå ut (på uteställen/klubbar alltså) utan öronproppar. jag har provat mig igenom ett antal sen dess, och angående apotekets öronproppar har jag följande tips! Jag tycker dom som heter professional, kostar 70kr-nånting, är såå mycket bättre än dom för 25 kr. Dom är gjorda för att släppa igenom tal etc. tänkte 70 kr kanske känns bättre än 1400...?


___________________
this is the substance of the wave

Old Post Apr-20-2004 08:01  Sweden
Click Here to See the Profile for matiilda Click here to Send matiilda a Private Message Add matiilda to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by matiilda
Hallihallå

kan erkänna att jag inte riktigt hängt med i debatten, så jag vet inte om detta redan sagts. jag tar risken
jag har haft tinnitus, rel svag men ändå, sen en konsert för 6 år sen. blev livrädd, och efter det bestämde jag att jag aldrig aldrig skulle gå ut (på uteställen/klubbar alltså) utan öronproppar. jag har provat mig igenom ett antal sen dess, och angående apotekets öronproppar har jag följande tips! Jag tycker dom som heter professional, kostar 70kr-nånting, är såå mycket bättre än dom för 25 kr. Dom är gjorda för att släppa igenom tal etc. tänkte 70 kr kanske känns bättre än 1400...?


Jo så kan de va... I princip ALLA är arroganta tills den dag då öven dom får tinnitus men då är det redan Försent !!! Så var det även för mig...

Dom mörkblå från apoteket som kostar lite över 70:- har även jag ett antal av. Funkar bra och mycket bättre ljudbild än dom gula skummgummi eller dom billigare för 26:- .

Grejjen med dessa som kostar 1400:- är att dom tätar jävligt bra, dom är ju exakt formgjutna efter mina hörselgångar men i dessa så finns en liten liten hörselgång som gör att man ändå kan höra, bara det att man har som vridit ner volymen + i denna gången finns ett personligt anpassat ljudfilter. Just detta är mer för miljöer som högmusik och som dom säljer mycket till personal i barer och DJs. Dom är förmodligen så pass bra så jag skulle kunna använda dom & DJa utan problem... som de e nu skulle jag aldrig kunna jocka, skulle har SJUK tinnitus efter en kvart Fattar inte hur alla DJs orkar, kväll efter kväll efter kväll efter kväll....
Sen finns det säkert proppar som dä,par ett par decibel med har sämre ljudkvallitet och inte till 100% av alla gånger skyddar bra.
Som sagt... dom gula propparna skyddar as bra men ljudbilden suger hästpung


___________________
www.Steveheden.se

Last edited by SteveTranz4ever on Apr-20-2004 at 10:00

Old Post Apr-20-2004 09:55  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag har funderat på de där också och har bestämmt mig för att inte använda dom om jag ska supa lite mer, jag har inte tappat bort apotekets ens nu på ett tag men jag har tappat bort många tidigare.
Kommer ha superkoll på dessa... dumt vore annars


Vad jag har för mig så är det ju bara själva avtrycket som är det kostsamma i processen... och nu när du väl har fått det så kan du alltid beställa en ny öronpropp till ett väsentligt lägre pris.

Am I right?


___________________
Leader of the last line of defence against the complete world domination of shitty hipphopp-fanatics and other rnbfuckups.

Old Post Apr-20-2004 10:15  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by sipowitz
Vad jag har för mig så är det ju bara själva avtrycket som är det kostsamma i processen... och nu när du väl har fått det så kan du alltid beställa en ny öronpropp till ett väsentligt lägre pris.

Am I right?


Att göra själva avtrycket kostade nog inte många kronor, dom sprutade in ett slags silicon i öronen som sedan fick härda i 10 minuter... sen stoppade dom ner dom i en påse och skickade till Holland för att göra ett par proppar efter dom silicon avtrycken.

Kanske e billigare att göra en andra uppsatts men de vore onödig utgift


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Apr-20-2004 12:20  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

OK, nu är det allvar här...
Börjar bli riktigt orolig nu.
Jag var ju nere på Fokused i Malmö den 15/5.
Efter kanske halva kvällen tappade jag min ena öronpropp
Letade som en idiot i fickor men den hade väl ramlat ut.
Tänkte att "jaja, jag får väl skifta mellan öronen dårå.."
Nu vare så att jag hade ruskiga problem att få i proppen så att den satt skönt (första gången det händer). Tillslut blev jag så förbannad så jag slängde iväg öronpropp nr2
Och wips, så står jag där utan öronproppar.
Nu efter så tjuter det i mitt vänsteröra hela tiden, inte så att jag störs av det i vardagen men såfort det blir tyst och jag tänker efter så hör jag skiten
Frågan är ju nu om jag har fått tinnitus
Hur utspelade sig erat "händelseförlopp" (ni som har det nu) när ni fick tinnitus?

Old Post May-20-2004 01:01  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

tack för att du drog upp tråden.. kom på att jag måste leta upp mina öronproppar.. vettifan vart jag lagt dem efter flytten.. heh


men det låter inget vidare swe_trance :/

e nog bäst att gå till en doktor skulle jag tro


___________________
Daniel

Old Post May-20-2004 01:04  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
OK, nu är det allvar här...
Börjar bli riktigt orolig nu.
Jag var ju nere på Fokused i Malmö den 15/5.
Efter kanske halva kvällen tappade jag min ena öronpropp
Letade som en idiot i fickor men den hade väl ramlat ut.
Tänkte att "jaja, jag får väl skifta mellan öronen dårå.."
Nu vare så att jag hade ruskiga problem att få i proppen så att den satt skönt (första gången det händer). Tillslut blev jag så förbannad så jag slängde iväg öronpropp nr2
Och wips, så står jag där utan öronproppar.
Nu efter så tjuter det i mitt vänsteröra hela tiden, inte så att jag störs av det i vardagen men såfort det blir tyst och jag tänker efter så hör jag skiten
Frågan är ju nu om jag har fått tinnitus
Hur utspelade sig erat "händelseförlopp" (ni som har det nu) när ni fick tinnitus?


Usch låter inte bra det där, och med tanke på att jag tyckte volymen på fokused nu i helgen var något av det högsta jag någonsin hört på en fest i Sverige så blir det nog ännu mer illa...

Faen, inte riktigt uppe i hollandvolym men det var minsann inte långt ifrån - märkligt. Måste ha varit lokalen för fokused Stockholm var det inte alls samma sak.


Mumms, nu ska jag ner till det dygnetrunt öppnet konditoriet och köpa lite kaffekakor till pluggandet :-) Älska dygnetrunt öppet!


___________________
Leader of the last line of defence against the complete world domination of shitty hipphopp-fanatics and other rnbfuckups.

Old Post May-20-2004 01:26  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
OK, nu är det allvar här...
Börjar bli riktigt orolig nu.
Jag var ju nere på Fokused i Malmö den 15/5.
Efter kanske halva kvällen tappade jag min ena öronpropp
Letade som en idiot i fickor men den hade väl ramlat ut.
Tänkte att "jaja, jag får väl skifta mellan öronen dårå.."
Nu vare så att jag hade ruskiga problem att få i proppen så att den satt skönt (första gången det händer). Tillslut blev jag så förbannad så jag slängde iväg öronpropp nr2
Och wips, så står jag där utan öronproppar.
Nu efter så tjuter det i mitt vänsteröra hela tiden, inte så att jag störs av det i vardagen men såfort det blir tyst och jag tänker efter så hör jag skiten
Frågan är ju nu om jag har fått tinnitus
Hur utspelade sig erat "händelseförlopp" (ni som har det nu) när ni fick tinnitus?


Jag lider av också av tinnitus av samma grad. Hör ingenting när det är ljud omkring, men när det är knäpptyst så ljuter det lite svagt i öronen. I början höll jag på att balla ur, men jag har liksom vant mig, det är inte så farligt (än) - jag hoppas bara det inte blir värre. Ibland brukar det bara vissla till som bara den i örat i någon minut, helt utan förvarning, när det är knäpptyst, vilket är ganska obehagligt, men annars så märker jag nästan aldrig av det. Datorn är på dygnet runt och fläkten låter som satan, i alla fall tillräckligt för att dämpa tjutet i öronen när jag gått och lagt mig - eller så tänker jag bara inte på det längre helt enkelt.

Jag vet inte om det kommer att gå över för dig, men mitt tips är att du vilar öronen så mycket som möjligt den kommande veckan. Lyssna absolut inte på någon musik, TV, radio, jobbiga polare eller vad som helst. Försök att vila öronen så gott du kan - om du så måste ha öronproppar på dig när du så sitter på toa. Ju mindre du utsätter dina öron för oljud den närmaste tiden desto större är chansen att hörseln repar sig - gör den inte det så finns det i dagsläget tyvärr inte mycket att göra åt det. Då är högsta prioritet att försöka förhindra att det förvärras. Lägg gärna ut någon hundralapp på ett par bra hörlurar. Hörseln är nämligen overderlig - tyvärr inser man det inte förän det är för sent.


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post May-20-2004 02:25 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

jag har haft en 'peep' sjukt länge efter förra helg. glömde mina öronproppar nu är det för 90% borta, bara när jag ligger på sängen så hörs det. ska dubbelkolla om jag har dem innan de nästa fester.


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post May-20-2004 12:00  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

dom där propparna för 1400 verkar jäkligt lockande, har ju inte pengarna just nu å kanske inte ett jättebehov av dom men jag kommer nog investera i ett par sådana förr eller senare eftersom jag både jockar å producerar musik

dom såg inte ut å sticka ut speciellt mycket heller vilket e bra som fan, e näst intill omöjligt att jocka med apotekets proppar och den sortens modeller för man stöter i pinnen med hörluren...det är ICKE skönt


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post May-20-2004 12:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp Me Plz! [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRexanthony - "Polaris Dream" (Progressive Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!