|
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
OK, nu är det allvar här...
Börjar bli riktigt orolig nu.
Jag var ju nere på Fokused i Malmö den 15/5.
Efter kanske halva kvällen tappade jag min ena öronpropp 
Letade som en idiot i fickor men den hade väl ramlat ut.
Tänkte att "jaja, jag får väl skifta mellan öronen dårå.."
Nu vare så att jag hade ruskiga problem att få i proppen så att den satt skönt (första gången det händer). Tillslut blev jag så förbannad så jag slängde iväg öronpropp nr2
Och wips, så står jag där utan öronproppar.
Nu efter så tjuter det i mitt vänsteröra hela tiden, inte så att jag störs av det i vardagen men såfort det blir tyst och jag tänker efter så hör jag skiten 
Frågan är ju nu om jag har fått tinnitus
Hur utspelade sig erat "händelseförlopp" (ni som har det nu) när ni fick tinnitus? |
Jag lider av också av tinnitus av samma grad. Hör ingenting när det är ljud omkring, men när det är knäpptyst så ljuter det lite svagt i öronen. I början höll jag på att balla ur, men jag har liksom vant mig, det är inte så farligt (än) - jag hoppas bara det inte blir värre. Ibland brukar det bara vissla till som bara den i örat i någon minut, helt utan förvarning, när det är knäpptyst, vilket är ganska obehagligt, men annars så märker jag nästan aldrig av det. Datorn är på dygnet runt och fläkten låter som satan, i alla fall tillräckligt för att dämpa tjutet i öronen när jag gått och lagt mig - eller så tänker jag bara inte på det längre helt enkelt.
Jag vet inte om det kommer att gå över för dig, men mitt tips är att du vilar öronen så mycket som möjligt den kommande veckan. Lyssna absolut inte på någon musik, TV, radio, jobbiga polare eller vad som helst. Försök att vila öronen så gott du kan - om du så måste ha öronproppar på dig när du så sitter på toa. Ju mindre du utsätter dina öron för oljud den närmaste tiden desto större är chansen att hörseln repar sig - gör den inte det så finns det i dagsläget tyvärr inte mycket att göra åt det. Då är högsta prioritet att försöka förhindra att det förvärras. Lägg gärna ut någon hundralapp på ett par bra hörlurar. Hörseln är nämligen overderlig - tyvärr inser man det inte förän det är för sent.
www.laszlo.se
|