Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vart har ni fått era nicknames från? :)
Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
quilly
Sypreme TrancEaddict

Registered: May 2002

Quickly + chilling - en del = quilly

Old Post Oct-20-2003 09:38  Europe
Click Here to See the Profile for quilly Click here to Send quilly a Private Message Add quilly to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
första bokstäverna i förnamnet och första i efternamnet.. enkelt att komma ihåg, har ju tappat bort tidigare "nick" på TA pga. att dom var för komplicerade..

Old Post Oct-20-2003 10:24  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by chjo
första bokstäverna i förnamnet och första i efternamnet.. enkelt att komma ihåg, har ju tappat bort tidigare "nick" på TA pga. att dom var för komplicerade..

hehe jag ska testa vad jag blir..

jobr inte lika coolt som chjo... tycker chjo låter som något buddistiskt väsen

Old Post Oct-20-2003 13:58  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

zamson kommer från.... *trumvirvel* samson. långsökt va? Det är mitt andranamn och ä rmycket enklare att regga överallt med Z istället för ett S för 'samson' är oftast upptaget men 'zamson' finns däremot alltid lite jobbigt när folk tror att man heter zamzon men jag överlever hahaha :P

Old Post Oct-20-2003 14:06  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by zamson
zamson kommer från.... *trumvirvel* samson. långsökt va? Det är mitt andranamn och ä rmycket enklare att regga överallt med Z istället för ett S för 'samson' är oftast upptaget men 'zamson' finns däremot alltid lite jobbigt när folk tror att man heter zamzon men jag överlever hahaha :P
fan vad coolt.. samson är ju ett asa-grymt andra namn. fan jag skulle villja heta det i första namn

Old Post Oct-20-2003 14:08  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Jag trodde du var någon Gladiator fan.
Det finns väl någon i filmen som heter Proximus där väl.

Nja, finns en karaktär som heter Proximo,

Old Post Oct-20-2003 18:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

mitt nick är taget från al pacino's karaktär i scarface, mitt riktiga namn är antanios masud, men mitt smeknamn är tony, men iaf, jag har sett scarface typ 30 gånger och för 1-2 års så såg jag den så mycket så jag börjar memorera alla dom bra replikerna, och då en polare kalla mig tony montana (som är namnet på al pacino's karaktär i scarface). och sen blev det smidigare att bara använda montana.

Old Post Oct-20-2003 20:54  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by montana
mitt nick är taget från al pacino's karaktär i scarface, mitt riktiga namn är antanios masud, men mitt smeknamn är tony, men iaf, jag har sett scarface typ 30 gånger och för 1-2 års så såg jag den så mycket så jag börjar memorera alla dom bra replikerna, och då en polare kalla mig tony montana (som är namnet på al pacino's karaktär i scarface). och sen blev det smidigare att bara använda montana.
jo det är en sann klassiker, fan en utav de bättre filmerna när det gäller våld äckligt med motorsågen, viist?

Old Post Oct-21-2003 04:47  Sweden
MojjMojj
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

Ja ni, mitt nick är inte så gammal.. kanske 2 år, innan hette jag jAmslaMer.. MojjMojj är ngt jag tog från StarWars, eftersom jag är ett litet starwars-freak.. MojjMojj = mkt mkt.. JarJar Binks säger det ngra gånger, men det låter mer som han säger MujjMujj..

Old Post Oct-21-2003 08:56  Sweden
Click Here to See the Profile for MojjMojj Click here to Send MojjMojj a Private Message Add MojjMojj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tjockis
tranceaddict

Registered: Nov 2001

tjaaaaa. vad ska man säga...
jag har alltid gillat mat

Old Post Oct-21-2003 10:29  Sweden
Click Here to See the Profile for tjockis Click here to Send tjockis a Private Message Visit tjockis's homepage! Add tjockis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dragonfly_
tranceaddict

Registered: Sep 2003

1. Ang. Nosfea... ja, det påstås att alla människor börjar som tjejer och sedan utvecklar sig till män i efterhand. I vissa sammanhang har det mindre betydelse. Sexualiteten kan vara manligt och kvinligt inne i huvudet fast man inte utnyttjar både. Vampyr har alltid fasinerat mig. coolt namn absolut. Men sniglar har det bäst som kan byta sex när det bäst passar.

2. Ang. Alexandré -> André -> byt ut A mot E =
Endré

Endre, visste du att Alexandria/er är grekisk och betyder 'helper of mankind'. jag vet, jag heter ju sandra.

3. Originally posted by Nyx

I've taken the name Nyx from the greek mythology. Nyx was god of the darkness & the night.
And that reflect my kind of music, dark hard trance.

Jag älskar natten, men inte precis för att den är ond och stark eller hotful, utan därför att det är jäckligt skönt jämfört med kokhet glödandet jäkla sommardagar. Och även erbjuder lite mer spänning därför att den visar inte allt!

DRAGONFLY... gillar nickname bara för att jag tycker djuret är grymt. Jag har sett de observera människor och katter..de är som superintelligenta hellikoptrar. (jag ville bli en transformer för i tiden) De turkosa är Psychedelic!

Old Post Oct-21-2003 15:14 
Click Here to See the Profile for Dragonfly_ Click here to Send Dragonfly_ a Private Message Visit Dragonfly_'s homepage! Add Dragonfly_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Brander
tranceaddict in training

Registered: Oct 2003

Brander är kort för Branded Banned eller märkt bannlyst...
Branded Banned började jag använda när jag för tionde gången blivit kickad från Lunar, det känndes passande på något vis

Branded ~ finns inte på lunar längre

Old Post Oct-21-2003 18:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Brander Click here to Send Brander a Private Message Add Brander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vart har ni fått era nicknames från? :)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackCrazy buildup [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEric Prydz - "Deeper Still" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:26.

Forum Rules: