|
|
|
|
 |
Kartikeya
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2001
|
|
de reactie op de sensation line up @ slam.nl
nou de heer Tjeerdo at Slam.Nl denkt er kennelijk anders over dan jullie........
Tjeerdo wrote:
Ik zie dat de line-up voor veel verdeeldheid zorgt, waarbij sommige mensen nogal ver doorslaan. Blownaldo heb ik bijvoorbeeld de toegang tot het forum ontzegd aangezien zijn berichten niet meer onder de noemer kritiek vallen maar verder gaan dan dat.
Voor de goede orde, natuurlijk mag je kritiek hebben op een line-up en een discussie daarover is prima, maar zodra dit ontaardt in scheldpartijen en pertinent onjuiste berichten trek ik een grens.
Voor deze ene keer zal ik bij uitzondering mijn eigen mening geven. Wat jullie daarvan is aan jullie.
Als je vandaag de dag op de party-agenda's kijkt zie je dat er elke week wel een feest is waar een grote buitenlandse naam staat en zeker op de wat grotere feesten staan soms alleen maar grote namen uit het buitenland. Waarom? Omdat er tegenwoordig zoveel concurrentie is dat elke organisator bang is dat hij te weinig kaarten verkoopt als er geen grote jongens staan. Die geven namelijk je feest een status.
Sensation is een apart verhaal, dit is eigenlijk het enige feest waar het juist eens niet om de grote namen gaat maar om het geheel. De show, het licht, de decoratie. Dat alles vormt een geheel. Dat vorig jaar Cox en Vath op het programma stonden was belangrijk omdat de scene toen nog niet zo gegroeid was als nu en een enorme organisatie als Sensation ontzettend duur is. Hebben degenen die gisterenavond naar Shockers zijn geweest zich wel eens afgevraagd wat zo'n decoartie kost, en met hoeveel mensen alles in elkaar wordt gezet? Hoeveel security er is en wat de geluidsinstallaties kosten?
Sensation was vorig jaar een try-out waarbij het enorm belangrijk was dat er veel mensen zouden komen die allemaal iets geweldigs te zien kregen. Maar toch hoorde je toen ook weer sommigen klagen over de trance, terwijl anderen de techno juist weer niets vonden. Dit jaar is gekozen voor Nederlandse DJ's in de Main, mensen die ook veel in het buitenland draaien en zich daar ook hebben bewezen. Roog is internationaal aan het doorbreken en wordt een wereldtopper. Jean draait door heel Europa, Rank 1's remix van Superstring is zo'n beetje de best verkochte dansplaat van het afgelopen jaar. De produkties van Marco V staan altijd hoog in de Europese charts en daarbij is hij ook een voortreffelijke DJ en Michel de Heij kan superstrakke sets draaien waarmee hij zich moeiteloos tussen de grote namen staande houdt. Wat is dan het probleem?
Mensen die denken dat ID&T deze line-up heeft neergezet om geld uit te sparen verzoek ik vriendelijk dit Forum te verlaten want een dergelijk risico is zelfs de allerduurste line-up niet waard. De filosofie is dat Nederlandse DJ's het beste weten wat het publiek wil horen omdat ze het publiek kennen, je gaat dus ook niet naar Sensation voor de DJ, maar je gaat erheen voor het feest. En dat de muziek goed wordt zal je zelf moeten ervaren. Het is in ieder geval iets waar ik, de DJ's kennende, alle vertrouwen in heb.
Tjeerdo
SLAM.nl
|
|
May-06-2001 21:12
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 07:58.
Forum Rules: