Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verkiezingen 22 januari 2003
Wat ga jij stemmen op 22 januari?
You do not have permission to vote on this poll.
CDA 5 6.94%
PvdA 13 18.06%
VVD 25 34.72%
SP 6 8.33%
D'66 5 6.94%
Groenlinks 1 1.39%
LPF 4 5.56%
Leefbaar Nederland 0 0%
Iets anders....(reply even!) 3 4.17%
Ik ga niet stemmen .... (waarom? reply even!) 3 4.17%
Ik MAG nog niet stemmen..... 7 9.72%
Total: 72 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
financien, niet economische zaken

Old Post Jan-10-2003 16:10 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by M5
Gerrit Zalm dįt is een successtory

Juist... en wat weet hij dan van mensen die wat minder bedeeld zijn?

En ik vin het vreemd om te zeggen dat de mensen die echt niet kunnen werken maar de dupe moeten zijn van de mensen die niet WILLEN werken... Die mensen kunnen namelijk niks missen... In tegenstelling tot de mensen die het wel goed voor elkaar hebben... Die mensen moeten blij zijn dat ze een goeie baan hebben en wat kunnen missen... Of is die baan helemaal niet zo leuk dat ze per se iedere cent die ze ervoor krijgen willen houden?

Old Post Jan-10-2003 19:20 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

Ik ga weer VVD stemmen!
Ik ben dit al jaren van plan en volgens de stemwijzers is dit ook de partij die het beste bij mij past. Linkse partijen als Groen Links en de SP moet ik niks van hebben. Ik denk dat die het land niet veel goeds kunnen doen als die in de regering komen.
Wat betreft de 'rijken' die meer belansting moeten betalen, dat vind ik grote onzin!! Mensen die een hoop geld van paps en mams hebben gekregen en hun hele leven lang nauwelijks gewerkt hebben, die zou je idd meer moeten laten betalen! Maar er zijn ook rijke mensen die hun hele leven lang keihard hebben gewerkt voor hun geld, en dan zouden die ineens een deel van hun zuur verdiende geld af moeten gaan staan aan een paar lamzakken die geen zin hebben om te werken?? Belachelijk!
Het idee dat iedereen evenveel geld zou moeten verdienen is heel leuk en aardig, maar het is ook een grote droom die nooit realiteit kan worden!! Stel je voor dat je na jaren gestudeerd te hebben als chirurg aan de slag kan en dan ineens 50% van je salaris af moet dragen aan Ali die van zijn achterneef heeft gehoord dat Nederland zo'n prettig land is en ook maar vanuit Turkije hier naartoe is gekomen. Nederland is inderdaad vol en daar moet wat aan gedaan worden. Het feit dat een heleboel allochtonen crimineel zijn kan je toch niet ontkennen. Daar moet gewoon wat aan gedaan worden. Integratie vind ik een van de belangrijkere punten waarop ik mijn keuze bepaal. Dat er mensen al jaren hier in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken vind ik ronduit schandalig. Natuurlijk moeten vluchtelingen opgevangen worden, maar ze moeten ook weer weg! Kijk nou naar die Joegoslaven die hier naar Nederland zijn gevlucht, er zijn er heel wat die het hier prima naar hun zin hebben en niet meer terug willen. Ik geef ze geen ongelijk hoor, maar dit is ons land en het is al te vol. Die mensen moeten geholpen worden, maar zodra het in hun land weer veilig is moeten ze ook weer terug! Helaas blijven er ook een hoop hangen en Joegoslaven behoren tot de meest smerige criminelen hier in Nederland..
Ook die hele bureaucratie en dat slappe gezeik moeten we vanaf. In Nederland heetft de politie bijv. maar een oplossingspercentage van 15%, de politie zit gewoon achter zijn of haar bureau belachelijke statistieken te maken en onzininge rapporten te schrijven, als een agent 5 min aan het werk is moet ie de rest van de dag opschrijven wat hij gedaan heeft. Nederland kent 40 maal zo veel beleidsambtenaren bij de politie dan bijv. in Duitsland. Dit is toch belachelijk. Een gast als Volkert van der G maakt me echt schijtziek. Hij heeft wel het lef om de Nederlands meest opzienbarende politicus dood te schieten, maar als het erop aankomt durft hij niet toe te geven dat hij het heeft gedaan en gaat ie in 'hongerstaking' omdat er een camera in z'n cel hangt. Die zogenaamde 'hongerstaking' stelt ook helemaal niks voor want hij kreeg genoeg vitamines om rustig mee door te leven..nou nou, wat een held zeg. Dat soort mensen moeten veel harder en sneller gestraft worden. De doodstraf invoeren, ik weet niet of het zin heeft, ik ben er iig niet tegen. Maar ik denk ook niet dat het veel zal helpen.

Old Post Jan-10-2003 19:57  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin“ Rhythms

Registered: Jan 2001

Belangrijk feit is ook dat als je zulke extreem hoge belastingen heft over de hele hoge inkomens mensen nogal gedemotiveerd raken om carriere te maken / hoge opleiding te gaan doen. Het rendement dat je maakt door een hogere opleiding te volgen om later een betere baan te krijgen wordt veel en veel lager. Denk dat dit ook niet echt goed zal zijn voor de Nederlandse economie...

Verder weet ik zelf nog niet helemaal wat ik wil gaan stemmen. Vallen iig al een aantal partijen af. Ik denk dat het VVD wordt

Old Post Jan-10-2003 20:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by Flipper01
Maar er zijn ook rijke mensen die hun hele leven lang keihard hebben gewerkt voor hun geld, en dan zouden die ineens een deel van hun zuur verdiende geld af moeten gaan staan aan een paar lamzakken die geen zin hebben om te werken?? Belachelijk!

ja en er zijn ook mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebbben voor een hongerloontje en elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen om rond te kunnen komen..

en waarom gaat iedereen er gelijk vanuit dat mensen die het niet zo ver geschopt hebben meteen "lamzakken die geen zin hebben om te werken" zijn???

Last edited by AlFerox on Jan-11-2003 at 11:50

Old Post Jan-11-2003 11:44  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox

quote:
Originally posted by TranceFool
Belangrijk feit is ook dat als je zulke extreem hoge belastingen heft over de hele hoge inkomens mensen nogal gedemotiveerd raken om carriere te maken / hoge opleiding te gaan doen. Het rendement dat je maakt door een hogere opleiding te volgen om later een betere baan te krijgen wordt veel en veel lager. Denk dat dit ook niet echt goed zal zijn voor de Nederlandse economie...

nou, dat zouden dan pas "lamzakken" zijn!!

iedereen moet gewoon doen wat hij kan en wat er in zijn vermogen ligt, vind ik.

Old Post Jan-11-2003 11:48  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

quote:
Originally posted by AlFerox
ja en er zijn ook mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebbben voor een hongerloontje en elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen om rond te kunnen komen..

en waarom gaat iedereen er gelijk vanuit dat mensen die het niet zo ver geschopt hebben meteen "lamzakken die geen zin hebben om te werken" zijn???

Ik doel hier voornamelijk op de mensen die niet willen werken en ook geen moeite willen doen om werk te gaan zoeken. Er zijn genoeg mensen die hard werken en alsnog weinig verdienen, maar dat is nog geen reden om degenen de net zo hard werken maar die wat meer geluk hebben in het leven te gaan naaien omdat ze zoveel verdienen! Het is nogal demotiverend als je 70% van je inkomen af zou moeten staan aan iemand die er minder hard z'n best voor doet.
Ik weet wel dat er ook arme mensen zijn die hard werken, maar er zijn ook veel te veel mensen die alleen maar profiteren!! Net als asielzoekers, laat die mensen werken!! Ze zijn hier te gast en krijgen vanalles van de regering, maar laat ze er ook eens wat voor terug doen. Nu mogen sommigen niet eens werken, dat is toch belachelijk?!
En dan 1 miljoen WAO'ers van de 7 miljoen werkende dat is toch schandalig, allemaal ziek met een zogenaamde muisarm, verzonnen rugklachten of aanstelleritus overspannenheid.. Daar moet ook wat aan gedaan worden. Er hoeft maar iets te zijn of de mensen willen niet meer werken. En vind je het gek, want je krijgt gewoon doorbetaald zelfs voor onaantoonbare 'ziektes'..

Old Post Jan-11-2003 12:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

quote:

ja die zijn er zeker, maar de mensen die rijk worden werken vaak net zo hard. Dat word nogal vaak vergeten. Denk je echt dat je hartstikke rijk kan worden als je een 36-urige kantoorbaan hebt? Absoluut niet. Je moet jarenlang achter elkaar werkweken maken van 50 uur om een vette carriėre te krijgen. Arme mensen werken niet zoveel, die doen het meer fysiekere werk. Wat natuurlijk wel zwaarder is, maar gewoon minder opbrengt omdat er minder winst word gemaakt met wat ze doen.

quote:

De enige die daar vanuit gaat ben jij. Ik dacht dat jij zo anti-generaliseren was?

Feit is gewoon dat het aantal WAO-ers in dit land gewoon veel te veel is. Er zijn ruim 1 miljoen WAO-ers in dit land! Ik weet niet of je het weet, maar 44% van de Marokkaanse mannen is "arbeidsongeschikt", is dat toeval of zijn ze ook echt allemaal arbeidsongeschikt? En ik wil hier zeker niet mee zeggen dat Nederlanders geen blessure faken, dat doen ze zeker wel, maar in veel mindere mate. Ik vind het dan een hele logische gedachtegang dat iemand die 2 x modaal verdient niet wil dat de belastingen omhoog gaan zodat die lamzakken die onterecht in de WAO meer krijgen. En ja, dan hebben de mensen die er wel terecht inzitten pech, maar dat heb je nu eenmaal altijd met politieke beslissingen

Maar nee, ik ga waarschijnlijk niet VVD stemmen, maar ik begrijp wel waarom mensen die gedachtegang hebben.

(Flipper01, goeie post)

Old Post Jan-11-2003 13:25 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox

quote:
Originally posted by Blik
ja die zijn er zeker, maar de mensen die rijk worden werken vaak net zo hard. Dat word nogal vaak vergeten. Denk je echt dat je hartstikke rijk kan worden als je een 36-urige kantoorbaan hebt? Absoluut niet. Je moet jarenlang achter elkaar werkweken maken van 50 uur om een vette carriėre te krijgen. Arme mensen werken niet zoveel, die doen het meer fysiekere werk. Wat natuurlijk wel zwaarder is, maar gewoon minder opbrengt omdat er minder winst word gemaakt met wat ze doen.

dat zeg ik toch ook niet?? ik bestreed alleen de stelling van flipper dat blijkbaar alleen met een hoog inkomen hard zouden werken.

quote:

De enige die daar vanuit gaat ben jij. Ik dacht dat jij zo anti-generaliseren was?

nou sorry hoor, maar als je de argumenten leest waarom iemand op de VVD stemt is het vrijwel altijd (oa) dat ze het onterecht vinden dat mensen met een hoog inkomen geld af zouden moeten staan ten behoeve van de minder bedeelden. en dan wordt er meestal voor het gemak maar van uitgegaan dat die minder bedeelden "lamzakken zijn die geen zin hebben om te werken". of iets in die bewoording.

dus ik denk niet dat ik degene ben die generaliseer.

quote:

Feit is gewoon dat het aantal WAO-ers in dit land gewoon veel te veel is. Er zijn ruim 1 miljoen WAO-ers in dit land! Ik weet niet of je het weet, maar 44% van de Marokkaanse mannen is "arbeidsongeschikt", is dat toeval of zijn ze ook echt allemaal arbeidsongeschikt?

ja leuk en aardig allemaal.
er zullen vast teveel mensen in de WAO zitten maar dat is toch (althans voor mij) geen reden om aan solidariteit in te gaan boeten en maar een asociaal beleid te gaan voeren.

ik heb menselijkheid nog altijd boven economisch belang staan. de economie zou de mens moeten dienen en niet de mens de economie. en dat idee krijg ik altijd bij de VVD.
want waar gaat het nou tenslotte om? om het geld of om de mensen???

en ik weet niet wat je wil zeggen met 44% procent van de Marokkaanse mannen is arbeidsongeschikt?
marokkanen zijn dus van nature uit profiteurs en achterbaks volgens jou?

Old Post Jan-11-2003 13:44  China
Opti
tranceaddict in jail

go harry go Harry!

nice sig+avater btw

Old Post Jan-11-2003 14:37 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

quote:
nou sorry hoor, maar als je de argumenten leest waarom iemand op de VVD stemt is het vrijwel altijd (oa) dat ze het onterecht vinden dat mensen met een hoog inkomen geld af zouden moeten staan ten behoeve van de minder bedeelden. en dan wordt er meestal voor het gemak maar van uitgegaan dat die minder bedeelden "lamzakken zijn die geen zin hebben om te werken". of iets in die bewoording.

Dat is iig niet mijn reden om VVD te gaan stemmen.
Ik heb helemaal niks met de linkse gedachtengang. Bij mij uit de stemwijzer kwamen partijen als Groen Links en SP dan ook ver onderaan m'n lijstje te staan. Ik snap best dat mensen links stemmen en begrijp hun redenen ook wel, maar ik denk dat als we een regering van Groen links en de SP zouden krijgen (gelukkig zie ik dat nog niet gebeuren) dat het erg verkeerd zal gaan met ons land.
Ik ben voor een streng integratiebeleid en strengere straffen. Dat vind ik een van de belangrijkste punten waarop ik mijn keuze bepaal. Als een linkse partij roept dat de 'rijken' 70% van hun inkomen af moeten staan roept dat bij mij alleen maar onbegrip op. Juist de rijke mensen in Nederland zorgen ervoor dat wij het zo goed hebben, zij zorgen ervoor dat we zo'n sterke economie hebben (hoewel dat nu ook wel tegen valt ). Natuurlijk zijn de arbeiders ook heel belangrijk en zelfs onmisbaar, maar net zo hard als de rijkere mensen. Het is niet een reden dat ik VVD stem, maar wel een reden waarom ik niet op SP of Groen Links stem.

Verder vind ik veiligheid een van de belangrijkste punten. Als we nog meer mensen ons land binnen laten kan je ervan uitgaan dat de criminaliteit zal stijgen. Niet dat elke buitenlander/allochtoon crimineel is, maar je kan het feit niet ontkennen dat het meerendeel wel kansarm is en daardoor op het criminele pad terecht komt. Er moet gewoon meer politie op straat die strenger mag en zelf MOET optreden. Anders wordt het van kwaad tot erger. Het is toch belachelijk dat je voor een moord met voorbedachte rade slechts een paar jaar gevangenisstraf krijgt??? Helemaal als je net doet alsof je gek bent, want dan trekken we er gewoon een paar jaartjes af. Doodstraf herinvoeren wordt er wel eens geroepen, maar dat schijnt niet echt te werken. Het zijn juist de kleinere misdrijven die harder gestraft moeten worden, dat werkt wel!

Neem nou die overvaller van de AH, hij wordt betrapt, weigert het geld terug te geven, geeft uiteindelijk de helft terug en krijgt dan een elleboogstoot.. Volkomen terecht!! Deze crimineel had al vaker overvallen gepleegd en wat mij betreft hadden ze hem ook nog eens een trap in z'n ballen mogen geven. Maar nee hoor, volgens de rechter mag dit allemaal niet. Het lijkt wel de omgekeerde wereld, als crimineel kan je rustig een supermarktje overvallen, zorg alleen wel dat iemand je slaat ofzo want dan kan je ook nog eens een schadevergoeding eisen.. Dat is toch ziek of ligt dat aan mij??

quote:
en ik weet niet wat je wil zeggen met 44% procent van de Marokkaanse mannen is arbeidsongeschikt?
marokkanen zijn dus van nature uit profiteurs en achterbaks volgens jou?

Ehh, ik denk dat er een hoop profiteurs bij zitten. Maar wat wil je, het wordt ook wel erg makkelijk gemaakt hoor. Als jij maar aan kan tonen dat je niet kan werken om welke achterlijke reden dan ook krijg je gewoon je salaris doorbetaald.
Ze zouden dat eens moeten halveren, wedden dat dan de helft ook weer aan het werk gaat? Dat is natuurlijk geen oplossing, want je pakt er ook de mensen mee die echt arbeidsongeschikt zijn, maar ja dat hoort er wel bij.

Old Post Jan-11-2003 14:43  Netherlands
magrec
Kleinenberg addict

Bij mij staat economie wel bovenaan, want zonder een goede economie kun je niks beginnen gewoon. Wat ik de sp en gl zie doen is allemaal op korte termijn gebaseerd. Ik wil niet weten in wat voor economische malaise we terecht zouden kunnen komen als er een volledig links kabinet zou zijn.

Wat je bereikt met het verhogen van belastingen is niet dat je meer krijgt maar dat je minder krijgt omdat de rijken dan echt wel naar belgiė gaan

Old Post Jan-11-2003 14:52  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verkiezingen 22 januari 2003
Post New Thread    Post A Reply

Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIdentify this song -- Help Please [2007] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBk- "Revolution" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:17.

Forum Rules: