|
| quote: | Originally posted by AlFerox
nou sorry hoor, maar als je de argumenten leest waarom iemand op de VVD stemt is het vrijwel altijd (oa) dat ze het onterecht vinden dat mensen met een hoog inkomen geld af zouden moeten staan ten behoeve van de minder bedeelden. en dan wordt er meestal voor het gemak maar van uitgegaan dat die minder bedeelden "lamzakken zijn die geen zin hebben om te werken". of iets in die bewoording. |
Dat is iig niet mijn reden om VVD te gaan stemmen.
Ik heb helemaal niks met de linkse gedachtengang. Bij mij uit de stemwijzer kwamen partijen als Groen Links en SP dan ook ver onderaan m'n lijstje te staan. Ik snap best dat mensen links stemmen en begrijp hun redenen ook wel, maar ik denk dat als we een regering van Groen links en de SP zouden krijgen (gelukkig zie ik dat nog niet gebeuren) dat het erg verkeerd zal gaan met ons land.
Ik ben voor een streng integratiebeleid en strengere straffen. Dat vind ik een van de belangrijkste punten waarop ik mijn keuze bepaal. Als een linkse partij roept dat de 'rijken' 70% van hun inkomen af moeten staan roept dat bij mij alleen maar onbegrip op. Juist de rijke mensen in Nederland zorgen ervoor dat wij het zo goed hebben, zij zorgen ervoor dat we zo'n sterke economie hebben (hoewel dat nu ook wel tegen valt ). Natuurlijk zijn de arbeiders ook heel belangrijk en zelfs onmisbaar, maar net zo hard als de rijkere mensen. Het is niet een reden dat ik VVD stem, maar wel een reden waarom ik niet op SP of Groen Links stem.
Verder vind ik veiligheid een van de belangrijkste punten. Als we nog meer mensen ons land binnen laten kan je ervan uitgaan dat de criminaliteit zal stijgen. Niet dat elke buitenlander/allochtoon crimineel is, maar je kan het feit niet ontkennen dat het meerendeel wel kansarm is en daardoor op het criminele pad terecht komt. Er moet gewoon meer politie op straat die strenger mag en zelf MOET optreden. Anders wordt het van kwaad tot erger. Het is toch belachelijk dat je voor een moord met voorbedachte rade slechts een paar jaar gevangenisstraf krijgt??? Helemaal als je net doet alsof je gek bent, want dan trekken we er gewoon een paar jaartjes af. Doodstraf herinvoeren wordt er wel eens geroepen, maar dat schijnt niet echt te werken. Het zijn juist de kleinere misdrijven die harder gestraft moeten worden, dat werkt wel!
Neem nou die overvaller van de AH, hij wordt betrapt, weigert het geld terug te geven, geeft uiteindelijk de helft terug en krijgt dan een elleboogstoot.. Volkomen terecht!! Deze crimineel had al vaker overvallen gepleegd en wat mij betreft hadden ze hem ook nog eens een trap in z'n ballen mogen geven. Maar nee hoor, volgens de rechter mag dit allemaal niet. Het lijkt wel de omgekeerde wereld, als crimineel kan je rustig een supermarktje overvallen, zorg alleen wel dat iemand je slaat ofzo want dan kan je ook nog eens een schadevergoeding eisen.. Dat is toch ziek of ligt dat aan mij??
| quote: | Originally posted by AlFerox
en ik weet niet wat je wil zeggen met 44% procent van de Marokkaanse mannen is arbeidsongeschikt?
marokkanen zijn dus van nature uit profiteurs en achterbaks volgens jou? |
Ehh, ik denk dat er een hoop profiteurs bij zitten. Maar wat wil je, het wordt ook wel erg makkelijk gemaakt hoor. Als jij maar aan kan tonen dat je niet kan werken om welke achterlijke reden dan ook krijg je gewoon je salaris doorbetaald.
Ze zouden dat eens moeten halveren, wedden dat dan de helft ook weer aan het werk gaat? Dat is natuurlijk geen oplossing, want je pakt er ook de mensen mee die echt arbeidsongeschikt zijn, maar ja dat hoort er wel bij.