|
| quote: | Originally posted by Gladius
allé, das echt vreemd da ge gene voetbal op tv ziet. Geen Champions League, zelfs geen EK? damn Vroeger dan wel ofzo? |
Ten eerste voel ik niet in het minst een binding met clubs als Valencia, Bayern München of Barcelona. Het laat mij dan ook onverschillig wie er wint en dat neemt logischerwijze al een deel van de interesse weg. Voor het EK gaat dezelfde vlieger op. Zwitserland - Tsjechië? Nee dank u; ik ben Tsjech noch Zwitser. Toch is een zekere bewondering voor mensen die zich daar wel in kunnen interesseren op zijn plaats.
Ten tweede zijn randactiviteiten rond het voetbal zeker zo belangrijk als het voetbal zelf. Bijeenkomen op café voor de wedstrijd, pinten pakken tijdens, en wat onnozel doen erna, zijn zaken die er éénmaal bijhoren. Voetbal is een sociaal gebeuren. En voetbal om het voetbal, zoals de beleving is tijdens het tv-kijken, is dat allesbehalve.
Deze twee argumenten verklaren meteen de boute stelling van confg nietig. Als ik anderhalf uur in de bus zit naar een godvergeten gat om daar te verliezen, maakt de sociale belevenis al meer dan de helft goed. Antwerp is amuseren, pinten pakken en mensen goeiendag zeggen. De dag dat het voetbal zelf terug een reden is om te komen, zie ik nog niet direct gebeuren.
Trouwens, config, doe de groeten aan de Zorro.

No Rules, Great Old
|