|
| quote: | Originally posted by Lady_LizzY
Ik moet ook wel zeggen dat ik X-Tune niet volledig ongelijk geef ze.
Het hangt gewoon een beetje van werkgever tot werkgever, misschien zelfs sector af denk ik. |
Ja, ik moet X-Tune ook wel een beetje gelijk geven hoor. Heb niet zo heel lang geleden gesolliciteerd. Waar ze (bij de 2 sollicitatiegesprekken bij mij althans, wil ni veralgemenen) aandacht voor hadden was:
* was je ieder jaar 1e zit door (heb dat 2 keer moeten uitleggen, dus daar hechten ze precies belang aan)
* talen? + bewijs ook maar eens dat je die talen kan -> midden in het gesprek overschakelen naar frans en daarna naar engels. (duits was ni nodig, maar was zeker een pluspunt waar ze rekening mee gingen houden)
* ben je een goede leider-> geef voorbeeld van momenten waar je een leidinggevende rol op je nam... En dan stellen ze daar de hele tijd vragen over: hoe heb je dat aangepakt, enz...?
* hoe omschrijven je collega's je.. wat ben je voor iemand?
* ben je flexibel, wil je in het buitenland werken, af en toe int weekend werken, hoe sta je daar tegenover?
Qua ervaring kon ik ni veel zeggen, aangezien ik slechts 2 weken stage op een 5 jarige universitaire opleiding gedaan heb (schandalig imo ), maar ik heb dat kunnen 'opvangen' door te praten over mijn weekendwerk en speelpleinwerking enz. Het komt er gewoon op neer dat je praktijkvoorbeelden kunt geven, in welke context, maakt niet zo heel veel uit, had ik zo de indruk. Bvb: ik heb jarenlang horecawerk gedaan en in principe is dat een heel andere sector als waar ik nu ga werken, maar gewoon het feit dat je onder stress kan staan, met mensen omkan, enz.. daar hadden ze interesse voor.
Qua loon, moet je een beetje ongelijk geven, X-Tune. Als je afstudeert met eender welk diploma => er zijn nu eenmaal minimumlonen, waar je eigenlijk niet onder kan. Maar ja, wat dan wel weer klopt: eenmaal je ergens tewerkgesteld bent, hangt uw vooruitgang en loonstijging volledig van uzelf af: ben je een ambitieus iemand die zich enorm inzet voor het bedrijf en ook eens wat extra taken op zich neemt, zul je (normaal gezien) er ook wel voor beloond worden.