|
| quote: | Originally posted by Shadowkid
Vervanger van Leiva moet ge wel niet te letterlijk nemen denk ik. Baseggio is nooit een speler geweest die achter elke bal joeg en zal dat ook nooit zijn. |
inderdaad, daarvoor is hij te traag, beweegt hij teveel als ne zak patatten over het veld en heeft hij te weinig recupererend vermogen. Hij zal echter ook nooit een nieuwe Zetterberg worden. Ik denk dat je'm het beste kan vergelijk met Walem, een speler die heel veel (technische) kwaliteiten heeft, maar die altijd de fout maakte teveel achteruit te trekken. Dat was ook hetgeen wat Bassegio te vaak deed, de bal vlak voor de verdediging oppikken om er dan soms (!) iets nuttigs mee te doen.
Wat Vermant betreft denk ik ook dat zijn prestaties enorm onderschat worden. Hij zal in vergelijking met Bassegio minder talent hebben, maar als Bassegio het niveau haalt van voor zn vertrek schat ik Vermant toch hoger in als Bassegio.
Het probleem van Brugge ligt ook niet echt op het middenveld, daar is er met Vermant, Blondel, Van Heerden, Daerden ... voldoende kwaliteit. Ook de aanval schat ik hoger in dan ze tot nu toe hebben laten zien. Het voornaamste wat er ontbreekt is vertrouwen op dit moment.
Wat de verdediging betreft kunnen ze wel versterking gebruiken, Klukowski en Priske acht ik kwalitatief voldoende, maar vooral centraal zou er iets moeten bijkomen. Daar mist Brugge snelheid en een verdediger die kan uitvoetballen. Ik dacht dat het probleem van uitvoetballen met Vandelanoitte opgelost kon worden, maar na enkele sterke wedstrijden vorig jaar is hij blijkbaar in zn ontwikkeling blijven steken. Ook Dreesen heeft blijkbaar nog niet voldoende laten zien om een meerwaarde te zijn (ofwel zien ze in hem gewoon een VM, aangezien hij bij reserven steeds die positie speelt). Verder doen er ook nog geruchten de ronde dat er een boycot van Maertens en Englebert zou zijn tegenover Priske, en dat komt het samenspel zeker niet ten goede.
Afwachten hoe het allemaal evolueert, mogelijk komt er nog een speler bij. Er circuleren in ieder geval enkele namen in Brugge (Drobny, Zoric, Park)
|