|
| quote: | Originally posted by djcresto
De selectie voor de match tegen Tsjechië
Doel: Stijnen (Club Brugge), Vandenbussche (Heerenveen)
Verdediging: Hoefkens (Stoke City), Van Buyten (B.München), Vermaelen (Ajax), Van Damme en Vanden Borre (Anderlecht), Van der Heyden (Wolfsburg)
Middenveld: Simons (PSV), Mudingayi (Lazio), De Man (Anderlecht), Geraerts, Fellaini en Defour (Standard), Daerden (Club Brugge)
Aanval: Pieroni (Nantes), M.Mpenza (Anderlecht), Vandenbergh (Genk), Dembele en Martens (AZ) |
Ik kan VDE nog vrij goed begrijpen dat hij Stijnen en Vandenbussche verkiest boven Bailly. Verdedigend snap ik dan weer niet waarom een Van Damme erbij zit . Hoefkens wordt dan wel geselecteerd, waarschijnlijk voor de rechts back positie terwijl ik dat nog steeds geen positie voor hem vind. Er zit dus geen echte RB in de selectie, want ook VDB is dat niet. Cornelis was hier dus wel op zn plaats geweest.
Op het middenveld kiest VDE WEER niet voor echte flankspelers. Het is ondertussen dus wel duidelijk dat VDE NOOIT met flankspelers (zoals een Soetaers) zal spelen . Op basis van welke prestaties Daerden er bij zit snap ik trouwens ook niet. Wel positief is de selectie van Fellaini en Martens (en Defour ook maar zeker ).
Aanval blijft het zorgenkind voor de Rode Duivels. Op dit moment blijft een fitte Sonk voor mij de beste Belgische aanvaller. Het blijft hopen dat Tchite in de toekomst voor Belgie kan spelen. VDB vind ik trouwens onbekwaam voor de rode duivels.
persoonlijk zou ik voor volgende selectie kiezen indien alles spelers fit zijn en op niveau:
Stijnen
Cornelis - Van Buyten - Kompany - Van Der Heyden
VandenBorre - Simons - Martens - Soetaers
Tchite - Sonck
centraal in de verdediging is Vermaelen ook een mogelijkheid, en op LB Pocognoli of eventueel Deschacht indien je tegen een sterke tegenstander speelt en meer verdedigende kwaliteit nodig hebt. Op de RB zie ik niet direct een alternatief.
Middenveld zijn er ook nog meerdere mogelijkheden afhankelijk vd tegenstander. Simons moet altijd spelen. Eventueel kan men ipv Martens kiezen voor Fellaini / Geraets / Defour / Buffel. Op links is Daerden een alternatief, rechts zie ik enkel Mbo Mpenza als mogelijk alternatief.
Aanval eventueel een Pieroni (afhankelijk van tegenstander) en een fitte Emile / Dembele ipv Tchite.
|