|
Gaan door naar de finale:
Mix 6
Mix 7
Vallen af:
Mix 8: (117,5/150)
Dit is de mix in .wma formaat.
- Het eerste wat me opvalt is de zwakke opnamekwaliteit. Dit mag natuurlijk niet meespelen bij het beoordelen van een set,
maar het is daardoor wel een stuk moeilijker om de zuiverheid van een overgang te analyseren en bijgevolg ook om een
correcte quotering te geven ten opzichte van de overige sets. Een aantal overgangen klinken bijvoorbeeld vrij rommelig,
terwijl die in werkelijkheid even goed kunnen zijn als hetgeen we gehoord hebben bij de winnaar van deze poule.
In dit stadium van de wedstrijd speelt het voorgaande echter nog geen rol, aangezien een perfecte geluidskwaliteit niet
noodzakelijk is om te concluderen dat deze set samen met #6 gepromoveerd moet worden naar de volgende ronde.
- Deze set deed me maar weinig, het was weer een "platte" set waarbij de volgorde niets uitmaakt omdat ze toch allemaal hetzelfde klinken
en er bijgevolg geen opbouw is, het mixen was dan weer wel goed.
- Techniek in de mix is zeker degelijk. Je hebt enkele meer risicovolle nummers genomen, maar je bewijst daarmee wel dat je techniek goed is,
want ze klinken goed. Lekker breakbeat track in het nummer, is zeker een pluspunt. De opbouw blijft naar mijn inziens wat hangen tot de 60e minuut.
Na minuut 60 pas een echt sterk nummer gehoord dat de mix naar een hoger niveau brengt.
Mix 5: (105/150)
Deze mix was in .ogg formaat.
- De platen die deze mix kleurden waren erg sterk. Deze tracklist interesseert me wel. Tegen het einde een classic om dan te eindigen met een Goa-stijl plaatje.
Sterke mix, ook de flow zat goed. Minpunt vond ik wel de overgangen: beatmatching zat niet altijd goed,
en de overgang van baslijn was ook niet altijd top en soms volume die wat verhoogde. Toch een sterke mix die mij nooit verveeld heeft.
- Deze set heb ik reeds in ronde 1 gereviewed. Ik kan dus alleen maar herhalen wat ik toen heb gezegd:
geslaagde opbouwende structuur, maar iets te kort en mixtechnisch helaas niet zo sterk.
concept: Kort setje. Vanaf het begin krijg ik het gevoel dat dit een opwarmingsset is voor een grote naam.
Met dat idee in het achterhoofd is de set vrij geslaagd, mooi opgebouwd van donker naar melodieus naar knallend.
Alleen te kort dus, en hierdoor gaan wat punten verloren omdat de opbouw te snel verloopt (Urban Shakedown was bv. een
verrassing, maar dan in negatieve zin). Tachtig minuten had een betere optie geweest.
Ik wil in ieder geval de tracklist, want er zitten een paar pareltjes tussen.
Techniek: Acht platen en dus zeven overgangen. In principe kan er niet veel fout lopen, maar spijtig genoeg was dat hier wel het geval.
De problemen situeren zich vooral op het vlak van beat matching en als dat aspect snor zit valt dan weer behoorlijk wat energie
weg door een te zachte manier van mixen. In het begin van de set kan dat zeker, maar naar het einde toe mag er toch met wat
meer kracht en overgave gemixt worden. Meer oefenen is de boodschap, zodat meer voeling met de platen en de set in zijn
geheel ontstaat.
Structuur:Op zich een mooi gestructureerd setje. Goed opgebouwd en tegelijk ook een leuke afwisseling van stijlen zonder zware clashes.
Zoals gezegd verliep de opbouw in de tweede helft wel iets te snel. Eén plaat vóór en na Urban Shakedown had al een wereld
van verschil gemaakt.
- Zelfde conclusie als de vorige ronde: Mooie opbouw, tracklist die niet gaat vervelen, spijtig dat de er een paar overgangen tegenvallen en
dat weegt zwaar door aangezien het niveau deze ronde veel hoger ligt.
Alle commentaren en punten worden na de finale gepost!