Je hebt voor een deel gelijk, maar wat je zegt over dat voorspelbaar antwoord is een beetje uit de lucht gegrepen:
Vercauteren:
"We hadden het geluk aan onze kant"
"Aangezien we vandaag weinig kwaliteit brachten, en gezien het scoreverloop, hebben we hier een punt gewonnen, geen twee verloren"
Homo Deschacht:
""Nee, we hebben dit punt niet echt verdiend"
Blijkbaar denkt niet alleen Club Brugge er zo over. Ik ga wel akkoord als je zegt dat je geen overwinning verdient als je de kansen niet afmaakt.. maar als je ziet welke pech Club weer treft, dan kan je toch logischerwijs wel concluderen dat enkel pech Club van de zege gehouden heeft. Anderlecht haalt zijn enige 2 'kansen' van de wedstrijd uit stilstaande fases.. en ze scoren vanwege het overwicht aan gestalte.
Club speelde Anderlecht compleet weg, maar pech en de lat hielden Club van de zege imo. Iedereen die zegt dat Anderlecht een punt verdiend heeft, heeft de match blijkbaar niet gezien.
___________________
Current Favourite: Rodriguez Jr. - Persistence Of Vision
kansen niet verzilveren als je ze krijgt, of slecht spelen en toch 2 keer scoren.
Dat is hetgeen echte topclubs scheidt van het gepeupel ...
Mauves army olé olé!
___________________
Is god a dj ? Yes she is !
I make things move! On the job and in my room !
Feb-11-2007 16:23
Progrez
Antwerp's Finest
Registered: May 2004
Location: Antwerp
Wie zegt er dat Anderlecht het punt verdient? Niemand. Ook ik niet. Het draait rond het overaanbod aan medelijwekkende excuses waar Brugge zich keer op keer weer achter verschuilt.
En nogmaals: Die zever achteraf is niets waard. Het spreekt voor zich dat Deschacht en Vercauteren tegenover de pers verklaren dat hun punt niet zuiver verdiend is. Doch iedereen weet dat Anderlecht binnenshuis eens goed lacht met deze wedstrijd.
Pech is natuurlijk een mooi excuus om slechte wedstrijden te minimaliseren. Maar ik zeg u: een goede ploeg wordt zelden geconfronteerd met pech!
Originally posted by Progrez
Ook vandaag is dit weer het geval; "Brugge speelt goed en Anderlecht gaat onverdiend met een punt lopen." Gezever. Stop met zagen. Anderlecht pakt een punt op Brugge en dat kunnen ze gebruiken om kampioen te spelen. Het resultaat primeert en daar gaat het om in dergelijke matchen.
maw de waarheid = gezever voor deheer Progrez
Brugge was beter dan Anderlecht. Dat is gene zever, dat is gewoon de waarheid (ze geven het zelf toe bij Anderlecht). Als ge dan even de tijd neemt om na na te denken is het logisch dat ze dat in het Brugse kamp ook zeggen. Brugge verliest (onverdiend) twee punten en dat komt hard aan. Het is dan ook niet meer dan normaal dat ze zich proberen op te trekken aan de positieve zaken, nl. dat ze gedurende 75 minuten beter waren dan Anderlecht.
quote:
Brugge laat het in de belangrijke matchen afweten en dat moeten ze veel meer durven toegeven in plaats van te liggen zeveren over de manier waarop.
Ge zou beter ne keer naar het interview met Vermant luisteren
Feb-11-2007 16:44
Config
Elaba!
Registered: May 2006
Location: Bruges
quote:
Originally posted by Progrez
Maar ik zeg u: een goede ploeg in een winning mood wordt zelden geconfronteerd met pech!
DIT is juist.
Want je kan ook niet ontkennen dat Club geen goeie ploeg heeft, maar ze zijn echter niet in de winning mood, en dat is al een heel seizoen zo.
Het is pijnlijk om te moeten aanschouwen, maar als je een match ziet zoals vandaag dan kan je als Club-supporter niets anders doen dan beseffen dat er dit seizoen veel meer in zat.
Ik denk niet dat Club Brugge hier pech inroept om een slechte wedstrijd te minimaliseren; het was een goeie wedstrijd, een zéér goeie wedstrijd zelfs.
___________________
Current Favourite: Rodriguez Jr. - Persistence Of Vision
Originally posted by FCB_Fanatic
maw de waarheid = gezever voor deheer Progrez
Brugge was beter dan Anderlecht. Dat is gene zever, dat is gewoon de waarheid (ze geven het zelf toe bij Anderlecht). Als ge dan even de tijd neemt om na na te denken is het logisch dat ze dat in het Brugse kamp ook zeggen. Brugge verliest (onverdiend) twee punten en dat komt hard aan. Het is dan ook niet meer dan normaal dat ze zich proberen op te trekken aan de positieve zaken, nl. dat ze gedurende 75 minuten beter waren dan Anderlecht.
e zou beter ne keer naar het interview met Vermant luisteren
Vermant is misschien een uitzondering en zijn reactie heb ik nog niet gehoord maar de reacties op dit forum spraken toch weer boekdelen.
Om verder te gaan mist u weereens het centrale thema van de discussie. Iedereen weet dat Brugge beter was dan Anderlecht. Dit wordt ook door niemand ontkend. Het gaat om het feit dat Brugge zich angstvallig vastklampt aan excuses en vandaag is dit 'zeer goed' spelen en 'geen punten pakken'. In plaats van hierover dagen te liggen klagen zouden ze beter eens onderzoeken waarom ze in zo'n match dan toch nog twee doelpunten tegenkrijgen.
___________________
No Rules, Great Old
Feb-11-2007 16:55
Progrez
Antwerp's Finest
Registered: May 2004
Location: Antwerp
quote:
Originally posted by Config
DIT is juist.
Want je kan ook niet ontkennen dat Club geen goeie ploeg heeft, maar ze zijn echter niet in de winning mood, en dat is al een heel seizoen zo.
Het is pijnlijk om te moeten aanschouwen, maar als je een match ziet zoals vandaag dan kan je als Club-supporter niets anders doen dan beseffen dat er dit seizoen veel meer in zat.
Dit vind ik een dappere maar bijzonder onrealistische redenering. Je kan over één wedstrijd zeggen dat er meer had ingezeten, je kan dat misschien over meerdere wedstrijden zeggen, maar niet over een heel seizoen zoals jij zegt. Als je heel dit seizoen van Brugge moet beschrijven als 'er zat veel meer in' dan kan ik alleen maar zeggen dat Brugge geen goede ploeg heeft.
Originally posted by Progrez
Om verder te gaan mist u weereens het centrale thema van de discussie. Iedereen weet dat Brugge beter was dan Anderlecht. Dit wordt ook door niemand ontkend. Het gaat om het feit dat Brugge zich angstvallig vastklampt aan excuses en vandaag is dit 'zeer goed' spelen en 'geen punten pakken'. In plaats van hierover dagen te liggen klagen zouden ze beter eens onderzoeken waarom ze in zo'n match dan toch nog twee doelpunten tegenkrijgen.
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Maar net zoals tegen standard worden ze in een stilstaande fase weer op lengte afgetroefd, vroeger was dat net een sterkte van Club, nu ontbreken ze dat (ze hebben enkel Daerden en Clement). Daardoor verliest Club twee punten, niet omdat Anderlecht beter was ...
had ge blijkbaar gemist ...
tegen standard hadden ze bovendien ook nog eens pech met de scheids ... Zeker twee betwistbare goals, mss zelfs drie
Feb-11-2007 17:05
Config
Elaba!
Registered: May 2006
Location: Bruges
quote:
Originally posted by Progrez
Dit vind ik een dappere maar bijzonder onrealistische redenering. Je kan over één wedstrijd zeggen dat er meer had ingezeten, je kan dat misschien over meerdere wedstrijden zeggen, maar niet over een heel seizoen zoals jij zegt. Als je heel dit seizoen van Brugge moet beschrijven als 'er zat veel meer in' dan kan ik alleen maar zeggen dat Brugge geen goede ploeg heeft.
Hmm... nee.
Er is een verschil tussen een goeie ploeg hebben en goed spelen. Club heeft enkele sterke wedstrijden gespeeld tot dusver, maar ook een heleboel uitermate zwakke wedstrijden. Uit de sterke wedstrijden (de toppers (Standard, Anderlecht, Gent..) ,Uefa ) leid ik echter wel af dat Club een goeie ploeg had. Dat lijkt me logisch. Daarom zeg ik ook dat er zoveel meer in zat. Als ik dat zeg dan doel ik echter niet op pech, maar wel op het feit dat Club het op teveel momenten gewoon liet afweten, terwijl er blijkbaar wel kwaliteit genoeg in de ploeg zit.
___________________
Current Favourite: Rodriguez Jr. - Persistence Of Vision
Originally posted by FCB_Fanatic
had ge blijkbaar gemist ...
tegen standard hadden ze bovendien ook nog eens pech met de scheids ... Zeker twee betwistbare goals, mss zelfs drie
En weer het pechverhaaltje. Ge bevestigt met zo'n woorden alleen maar mijn stelling.
En de pers mag dan al een verklaring geven voor deze tegengoals. Brugge blijft in de meeste wedstrijden teleurstellen. Waarom blijven ze tekort komen in belangrijke wedstrijden? Waarom hoeft Genk, Anderlecht of Standard niet elke keer uit het pechverhaal te putten. Er is fundamenteel iets mis met de Brugse ploeg want op het einde trekken ze elke keer weer aan het kortste eindje.
___________________
No Rules, Great Old
Feb-11-2007 17:12
Progrez
Antwerp's Finest
Registered: May 2004
Location: Antwerp
quote:
Originally posted by Config
Hmm... nee.
Er is een verschil tussen een goeie ploeg hebben en goed spelen. Club heeft enkele sterke wedstrijden gespeeld tot dusver, maar ook een heleboel uitermate zwakke wedstrijden. Uit de sterke wedstrijden (de toppers (Standard, Anderlecht, Gent..) ,Uefa ) leid ik echter wel af dat Club een goeie ploeg had. Dat lijkt me logisch. Daarom zeg ik ook dat er zoveel meer in zat. Als ik dat zeg dan doel ik echter niet op pech, maar wel op het feit dat Club het op teveel momenten gewoon liet afweten, terwijl er blijkbaar wel kwaliteit genoeg in de ploeg zit.
Als je het op teveel momenten laat afweten heb je geen goede ploeg! Punt uit!
Originally posted by Progrez
En weer het pechverhaaltje. Ge bevestigt met zo'n woorden alleen maar mijn stelling.
gij leest ook enkel wat ge wilt lezen hé, wat in uw verhaaltje past. Hoe narrow-minded kunt ge zijn ...
quote:
Originally posted by Progrez
Als je heel dit seizoen van Brugge moet beschrijven als 'er zat veel meer in' dan kan ik alleen maar zeggen dat Brugge geen goede ploeg heeft.
wat valt er eigenlijk van anderlecht te zeggen dan? Ze zijn al in meerdere wedstrijden enorm goed weggekomen (en dat was niet altijd dankzij een klasseflits). Hebben die dan wel een goede ploeg?
Op basis van het geleverde spel kan je dat in ieder geval niet zeggen. Net zoals bij Brugge is er ook in Anderlecht iets wat er ontbreekt. Iets waardoor ze het "champagne voetbal" niet kunnen brengen waar ze zo graag over spreken ... Ik ken de gebreken in de Brugse ploeg, maar het houdt hen niet tegen om vandaag beter te zijn dan Anderlecht of om in andere matchen al beter voetbal te laten zien dan Anderlecht.
En ondanks dat spel wint brugge niet al zn matchen. Je kan idd niet alles afwentelen op pech, en dat doe ik ook helemaal niet, maar het heeft er toch voor een deel mee te maken.