Originally posted by Kongo_kim
såg ni vancouver - colorado.
jävligt otäckt när han bryter nacken på killen
Jepp. Jag säger som jag gjort i ett par år nu. Hockeyn har blivit för ful. Inte i någon annan sport (givetvis inte inräknat kampsporter - men det är en annan femma) är det "ok" att slå ner en med-/motståndare.
Jag hoppas han får det där fängelsestraffet som det talades om.
Tragiskt att sånt här händer...
Överfallet är inte speciellt brutalt i sig, kolla på Wernbloms (MoDo) överfall på en HV71 spelare förra veckan i SM-slutspelet. Jag kollar på nästan varenda NHL-match som sänds på Canal+ och det här överfallet utmärker sig inte speciellt mkt, om det inte vore för att Colorado liraren bröt nacken. Otur och förjävligt skulle jag säga...
Men visst, spelet blir hårdare och hårdare.
Foppa har ju den senaste tiden riktat kritik om bristande respekt osv osv därborta...
quote:
Markus Näslund kommenterar lagkamraten Bertuzzi's beteende:
"He tried to do something he thought was right for his team, to challenge someone. He wanted to make a point that you don't go out and hit our players."
Ganska svagt av Näslund som lagkapten att inte ta avstånd från det här...
Han kunde ju iaf sagt att Bertuzzi tog fel beslut!
nog fan kommer man ihåg Link Gaetz från NHL 93. bästa fightern i spelet
Mar-15-2004 18:23
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Location: Stockholm
Sverige - England ikväll.
ingen ljungberg och ingen beckham.
England har ju inte vunnit över sverige på 38 år och den trenden ska fan fortsätta förlust ikväll och dom ska skämmas. plus att England möjligen är ett av dom mest överskattade landslaget i världen. dom är inte så bra som dom tror.
jag tror vi vinner 1-0 kung ZLATAN sätter den
Mar-31-2004 09:33
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Sverige - England ikväll.
ingen ljungberg och ingen beckham.
England har ju inte vunnit över sverige på 38 år och den trenden ska fan fortsätta förlust ikväll och dom ska skämmas. plus att England möjligen är ett av dom mest överskattade landslaget i världen. dom är inte så bra som dom tror.
jag tror vi vinner 1-0 kung ZLATAN sätter den
Man kan alltid hoppas på svensk seger...
Men Blågult ställer ju upp med ett ganska reservbetonat lag ikväll tycker jag.
Hoppas värdet blir nice ikväll då jag kanske ska dit å kolla
Mar-31-2004 09:35
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Kongo_kim
jag tror vi vinner 1-0 kung ZLATAN sätter den
just det
fan vilken grym andra halvlek. Linderoth, Källström ,Wilhelmson, Lucic och Zlatan. Fan världsklass igår.
Zlatans mål vilket artisteri. klackskarva in källströms inlägg.
Apr-01-2004 08:28
Jeremy H
Ja hallå?
Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Ikväll gäller det! Final nr2
Hejjjjja Håååååååvéééééé!
Apr-01-2004 11:58
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by jeremy1984
Ikväll gäller det! Final nr2
Hejjjjja Håååååååvéééééé!