Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Paul van Dyk SMC Big Bang Stockholm [Edit] 23/9
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ni som proddar borde vart där tycker jag... var Svenska eliten där å snackade och utbytte ideer...

ville ju ha gått... men som jag sagt tidigare..... var fan e alla mina pengar????????
dem e borta
plånbok.. eller nja... smartcase - 170:-
bank - 100:-

kommer man inte direkt till sthlm ToR + inträde...... nån som kan tipsa om bank att råna????
nån som kanske e med t.om... måste ju ha 1 flyktbil iallafall *tittar på steve med stora ögon*

Old Post Sep-23-2003 13:40  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

Var lite besviken igår måste jag säga..stämmningen på stora golvet var fan riktigt usel. Technogolvet manglade på som satan.. Som steve sa: techno är kul en stund. Ikväll kommer det bli bättre... jag känner det på mig - vad kan gå fel när PVD och Orkidea står bakom skivspelarna?

btw haha steve skön där som skjutsade Mijsah :P

ses ikvällll nu ska jag sooova

zzzzamson

Old Post Sep-23-2003 14:19  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by NbR
Jag tror det kommer att bli knökfullt om PvD skal spela i samma rum som Beyer o co.

står på mitt pass att PvD spelar på Main floor, alltså samma som Deep dish

Old Post Sep-23-2003 15:12 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

va där å checkade läget på själva mässan idag, de vanliga DJ-grejerna å några nya prylar osså mitt favoritbord med synthar å grejer

de va sjysta grejer dom visade men jag hade hoppats på lite mer utställare osv men de e ju helt klart ett steg i rätt riktning

sen satt jag å lyssnade på intervjun med deep dish också, skön kille som verkar va väldigt öppen

förövrigt (detta har kanske inte med smc å göra direkt) så fick jag veta att puff daddy förmodligen inte har gett sig in i den elektroniska scenen pga. pengar eftersom all vinnst han får på de nya grejerna går till välgörenhet (va ena killen från deep dish som tog upp det faktiskt)

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-23-2003 15:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Coldplay - God Put a Smile Upon Your Face (Herman Cattaneo Edit)

deep dish öppna med denna igår... riktigt mysig låt

drar snart hemifrån

Old Post Sep-23-2003 20:12  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by zamson
drar snart hemifrån

Dito!

EDIT: Faen... jag skulle ju ha klippt mig... överväger att stanna hemma för att mitt hår strejkar! :/

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Last edited by Aendy on Sep-23-2003 at 20:59

Old Post Sep-23-2003 20:17  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2001

Är tillbaka nu hemma. Efter en fantastisk spelning av PvD. Bästa som varit i Sverige i år enligt mig(i konkuers med Tiesto, Ferry Corsten, Sahsa, John 00 Fleming, Marco V, johan Gielen mfl..)
Här är några av låtarna som man kommer ihåg spelades. Ni kan ju fylla på på denna lista.

Terry Bones vs Fred Baker - Introspection (John Askew Remix)
Paul van Dyk vs Second Sun - Crush
Modulation - Spirits (Cosmicman Remix)
Three Drives - Carrera 2 (Nu-NRG Remix)
Paul van Dyk vs Marco V - For A Revolt
Ralphie B - Massive(Paul van Dyk Rework)
Tiesto - Traffic
Donald & Giles - Weekend Wonder (Donald & Giles Mix)
Lunatic Asylum - Cabal
Holden Vs Thompson - Nothing
Paul van Dyk - Another Way
Paul van Dyk ft. Vega 4 - Time Of Our Lives (Club Mix)
Motorcycle - As The Rush Comes (Sweeping String Mix)
Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden Unplugged Mix)
Paul van Dyk - Reflections ??

Är möjligt att jag kommer på någon mer om jag funderar lite extra men är nog lite för trött för det nu...Gäsp.

Old Post Sep-24-2003 01:49 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

PAUL VAN DYK VAR SÅ JÄVLA GRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYMMMMMMMM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VILKEN JÄVLA STÄMMNING OCH TRYCK DET VAR.... i särklass bästa settet hittills i år i Sverige... no doubt

Började han inte också med PVD - Another Way ?

Synd han inte ville signa autografer åt en del av fansen iaf.... tex. mig som tom. stog backstage

Har massor med video material

Old Post Sep-24-2003 03:01  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

party report:

PAUL FUCKING VAN DYK.

Old Post Sep-24-2003 03:21  Sweden
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Det känns lite idag som man har vart lite otrogen natten som gick...
Varför ?
Ja PVD spelade ju faktiskt med final cratch...
Var ju en sväng på ett semenarium tidigare under dagen då faktiskt dom större Svenska DJ namnen (Adam Beyer, Stonebridge) gillar det och ser det som en del av utveckligen, dom tycker det är skönt bla. att slippa släpa på massor med vinyl och massa andra fördelar... diskussionen var lite större än jag minns och orkar skriva ner.

Old Post Sep-24-2003 07:01  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

kollade runt lite på forumen - PvD har ju kört en del med final scracth... jag vet inte hur det funkar riktigt...om man måste koppla ur det för att kunna köra vanliga vinyler också osv. PvD körde iaf hela setet med Traktor.. från vad jag kunde se. Bara det inte skadar vinylindustrin mer...

Tekniken funkade ju bra igår måste jag säga

Old Post Sep-24-2003 08:48  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by zamson
PvD körde iaf hela setet med Traktor..

seriöst? hmmmm... känns ju lite B, även om det är resultatet som räknas

Old Post Sep-24-2003 10:31 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Paul van Dyk SMC Big Bang Stockholm [Edit] 23/9
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID from Sasha set [2011] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Last Atlant - "An Oneiric World" (Original Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:28.

Forum Rules: