Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Misja Helsloot
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
zamson
i´ll house you



Registered: Dec 2002
Location: Solna, Sweden

quote:
Originally posted by JayBee
lugna ner dig lugna ner dig det är ingen big deal. du kommer ju ändå in, vakterna är bara lite tjuriga men fan så är de mot alla. man får ta lite skit ibland det är bara att suga i sig och vänta ut alla har vi haft våra tjuriga vakter


jaja

är bara sjukt trött på det...

grejjen är den att jag kommer inte in - har blivit nekad två ggr i rad - förra gången gjorde ju vakten klart för oss att "du kommer bara in för att du har biljett"... men vad göra när det inte finns biljetter o köpa?

Innan weekender kom var jag ute jäkligt sällan - känns tråkigt att man ska chansa på att komma in varje gång man ska gå till ett ställe där man en gång var "stammis".


___________________

Old Post Nov-10-2003 19:30  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

zamson: har du medlems kort? på weekender dagarna kommer jag ändå in när jag har medlemskortet med mig.


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Nov-10-2003 19:54  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

håller med zam.. han skallisen var fan ingen höjdare.. han va svinigt grinig mot oss också, hade inte kommit in om inte 2 i vårt sällskap stod på gästlistan.. som tur va kom nån trevlig tjej o släppte in sen.. det första vakten sa var ngt i stil med "Är ni inte 20 kan ni dra hem direkt"

så hoppas det finns biljetter till orkidea kvällen, trots att det är en weekender..

JayBee: Vart medlem hos fokused länge nu.. nästan ett år.. inte fått nåt medlemskort.. däremot får jag tonvis med flyers... ironiskt att de pumpar hem weekenderflyers i brevlådan men inte släpper in en när man går dit

Old Post Nov-10-2003 22:35  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

quote:
Originally posted by zamson


"Att vakterna är så hårda är nog pga att "ravekommissionen" är tillbaka och är stenhårda på folk under 20!"

Hur kommer det sig? Ganska kul och sant som omid sa.. det är dom äldre som $$$ och det är dom som har råd att supa sig fulla och tjacka droger.

Förhoppningsvis börjar fokused med förköp (orkidea, orkidea, orkidea...sa jag orkidea?) till varje fest snart - även om det inte direkt är någon lösning på problemet.

Om nästan precis ett år är jag 20 - Jag kommer vara samma person då och antagligen se lika "18" ut för vakterna..

Gaby - letade efter dig, frågade efter dig men ingenstans var du!


Men just därför vill krögare inte ha under 20 killar, dom har inte råd att supa och det blir mer koll på stället ---> Hittar oss äldre aspackade och drogade Vi slutar gå dit...

Ravesnutarna har press på sig att "hitta" dom yngre i tid... alltså er under 20, resten typ skiter dom i.

Jag stod vid sofforna i mitten hela kvällen!!??

Ni på TA som är under 20 (men över 18 ) skicka PM när ni har tänkt dra till GK eller MB eller nån av festerna!

Old Post Nov-11-2003 07:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

Inget illa menat, men när ni blir 20 (jag är iofs bara 19 så jag ska hålla käft egentligen) så märker ni vilken jäkla skillnad det är mellan 20 och 18, man börjar nästan tänka att vakterna har rätt ibland.

hursomhelst zamzon, det kommer komma grymma grejer utanför gk också, så du får andra alternativ också. vilket är bra, konkurrens behövs i club stockholm.

Old Post Nov-11-2003 08:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
morakickers
doncel achiever



Registered: Jun 2001
Location: nowhere close, Scandinavia

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Skön bild Vizay !

Hade vart kul å fått med alla 14 eller va de nu va på stället...

Kan ju tillägga
På bilden från vänster: Kraith, jag, Aendy, Zamzon, mindshooter & Vizay


[edit] ska se om jag kan minnas alla jag träffade

Aendy
Jaybee
lonne
mindshooter
vizay
Kraith
Zamson
Can
Proximus
Whiterussian
Staz
Amplifire
Gaby


Vet de va fler men dom träffade jag aldrig


morakickers var där

det låter på tråden som om halva SWETA var där, jag fattar inte att vi alltid är på samma arrangemang men att jag aldrig känner igen ngn. tyckte för övrigt det var en grym kväll, gillade misjas musikval. tyckte trance gav lite mer drag på weekender, snabbare och melodiskt. SKOJ.

jag tror som gaby, RK har slagit till och vill avskräcka yngre från droger. zamson, även 16-17-18-åringar har råd med droger så jag vet inte om jag håller med om att det bara är äldre som tar dem (kostar ju bara 100 spänn). tjuriga vakter är ju snarare regel än undantag, som nybliven 30-åring är de dock bara ett minne att skratta åt ... fast fokused borde tänka på vilka som stöttat dem från början och inte få ett rykte för dryga vakter.

Old Post Nov-11-2003 10:07 
Click Here to See the Profile for morakickers Click here to Send morakickers a Private Message Add morakickers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

quote:
Originally posted by Gaby
Jag stod vid sofforna i mitten hela kvällen!!??


What da hell... jag oxå... vid kostymnissarna den mesta tiden...


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-11-2003 10:10  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

proximus: det kan ligga något i det du säger. inte för att man passerar någon magisk gräns men psyikiskt kan det nog bli så. dessutom formas man utav dem runtomkring en.

Staz: ok jag vet inte varför du inte fått ditt medlems kort, kanske för att du just inte är 20 men jag skaffade mitt inne på klubben. gör det du oxo nästa gång det går skit fort. men jag håller verkligen med dig staz, fett puckat av dem att skicka ut flyers till sånna som är under 20. men jag ser det som en brist på komunikation i deras företat. Det är ett typiskt drag i ett halvdant företag, men det är svårt att lyckas bra det finns alltid gluggar att täta ju.

Aja vi kan väl lägga ner det här jävla snacket nu, att vi snackar mer om det kommer förmodligen inte att ändra mycket. Det är bara att acceptera och göra bästa utav situationen ok!

här är listan på saker som kan hjälpa er komma in:

a) Ha Medlemskort.
b) Förköpsbiljett.
c) Gå i sällskap med en VIP gäst.
d) Gå när en snäll vakt står vid dörren.(det finns sånna )
e) Vara av kvinligt kön och klä sig sexigt.

annars är det bara att vänta på att bli 20, inte så jävla farligt ju, bara ett år kvar. Love Peace and Trance 2 u all //Jocke


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Nov-11-2003 10:19  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

hehe..
vem snackade du med för att få medlemskortet då jay?

Old Post Nov-11-2003 11:25  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by staz
hehe..
vem snackade du med för att få medlemskortet då jay?
staz om du väl kommit in en gång, i alla fall på en fokused kväll så brukar det finnas nån snubbe vid ett bås där vid entrén som ger ut medlemskort, du behöver bara fylla ut lite information om dig själv och skriva ditt namn på kortet så är det klarttt! vet ej om de bara gjorde det när jag var där, jag kanske hadde tur men jag tror att du kan göra så på nästa fokused


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Nov-11-2003 11:32  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by JayBee
Staz: ok jag vet inte varför du inte fått ditt medlems kort, kanske för att du just inte är 20 men jag skaffade mitt inne på klubben. gör det du oxo nästa gång det går skit fort. men jag håller verkligen med dig staz, fett puckat av dem att skicka ut flyers till sånna som är under 20. men jag ser det som en brist på komunikation i deras företat. Det är ett typiskt drag i ett halvdant företag, men det är svårt att lyckas bra det finns alltid gluggar att täta ju.


Klart man kan få medlemskort trots att man inte är 20!
Vet jag flera som har fått... inklusive mig.
Vem som hellst kan göra missar, att anklaga fokused för att vara ett halvdant företag är nog rätt taget ur luften... men det är väl din åsikt...

Dessutom borde väl alla veta att vakterna ska vara oberoende av arrangörerna så pass att dom ser till att underåriga och onyktra människor inte kommer in. Annars hade juh arrangörerna precis lika gärna själv stå vid dörrarna.


___________________

Old Post Nov-11-2003 11:48 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you



Registered: Dec 2002
Location: Solna, Sweden

quote:
Originally posted by Gaby
Jag stod vid sofforna i mitten hela kvällen!!??

Hmm Näääästa gång ska jag leta upp dig!

quote:

Ni på TA som är under 20 (men över 18 ) skicka PM när ni har tänkt dra till GK eller MB eller nån av festerna!

Might take you up on that one!

Omid! Jag vet vad du menar jag tänker själv så haha...
Fast tycker att ställen som har 20-års gräns ska släppa in folk som fyller 20 det året... det är en bra lösning.
(Född 84 nästa år... oj då...det är ju jag )


___________________

Old Post Nov-11-2003 17:35  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Misja Helsloot
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack ID plz [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGladiator (Unreleased Judge Jules Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:00.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!