Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Trance Energy - 31/01/04
Pages (25): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

den officiela linan: (in random order)
bekräftat av ID&T idag (20.11.03)

Mainstage
Ferry Corsten
Johan Gielen
Rank 1
Misja Helsloot
Marcel Woods

Clubstage
Jean
Erik de Koning
G-Spott
Jochen
José
Lester Claassens
Mac Zimms
Stephen
MC Mighty Mike & MC Prime

Hardstage
Pavo
Cosmic Gate
Joop
Max B. Grant
Mark Norman
Don Diablo

Old Post Nov-20-2003 22:24  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

kul att Rank1 har återvänt till TE. Hoppas de kör sitt sedvanliga livespelning och inte djset.
I övrigt så verkar allt väldigt förutsägbart med alla halvtaskiga i täten som Gielen, DJ Jean, Joop och alla andra sunkiga holländare.
Synd att det inte e någon bra på hardstage. Det saknas Kai Tracid, DJ Scot Project ellre The Freak. I mitt tycke de enda som fortfarande lirar seriös hardtrance. Till skillnad från skämtdjs som Max B Grant

Old Post Nov-20-2003 22:24  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MojjMojj
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

Håller med RebeL9 på att Dj Scot Project, Kai Tracid borde vara där
Har Scot project spelat på TE innan, har inte koll på de gamla line-uppsen.. han borde nog ha spelat
Förresten, vet ngn om något ställe då Dj Scot project ska spela? skulle inte vilja missa, om man har chansen att se

Old Post Nov-20-2003 22:53  Sweden
Click Here to See the Profile for MojjMojj Click here to Send MojjMojj a Private Message Add MojjMojj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jo... för att jag känner Gurra som har TC och tack vare TC så fick han presspass efter nåt snällt mail, då tog han in den åt mig via VIP ingången som även presspassare går in via

Har jag berättat att jag fått mail från ID&T ? Iaf. så har jag kanske kanske *håller tummarna* presspass på gång för Trance Energy 2004... fotar för LiquidSunset.org Dom kallade mig journalist typ i svarsmailet

Steve... du vet att du kommer väga 200kg när du går in va
(med tanke på att du kommer få smuggla in en hel busslast med kameror) :P

Old Post Nov-21-2003 05:31  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by ScuL

Mainstage
Ferry Corsten
Johan Gielen
Rank 1
Misja Helsloot
Marcel Woods

Clubstage
Jean
Erik de Koning
G-Spott
Jochen
José
Lester Claassens
Mac Zimms
Stephen
MC Mighty Mike & MC Prime

Hardstage
Pavo
Cosmic Gate
Joop
Max B. Grant
Mark Norman
Don Diablo

OK, ska bli kul att se Ferry..Har jag velat länge!
Sen att jag har sån tur Misja är med på mainstage är ju gött, missade ju honom i sthlm. Rank1 har vad jag vet lirat ganska shysst på tidigare TE Sen så håller jag faktiskt med om att det fattas ett större namn på Hardstage. Tycker för övrigt att det ser OK ut..MEN jag saknar ändå det där supernamnet faktiskt...

Men tryck lär det väl bli iaf

Old Post Nov-21-2003 07:30  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by ScuL

Hardstage
Pavo
Cosmic Gate
Joop
Max B. Grant
Mark Norman
Don Diablo

Pavo lirar ju as skön hardstyle
jag tror inte max b grant e så dålig faktiskt.

Old Post Nov-21-2003 07:48 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by ShyTrance
Pavo lirar ju as skön hardstyle
jag tror inte max b grant e så dålig faktiskt.

de är båda bra tycker jag.
pavo spinnar liten hårdare förmodligen. tycker han spinnar sist

Old Post Nov-21-2003 12:16  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sand Leaper
Tension hunter

quote:
Originally posted by RebeL9
kul att Rank1 har återvänt till TE. Hoppas de kör sitt sedvanliga livespelning och inte djset.

Rank 1 gjør ikke live PAs lengre. Trance Energy i '01 var den siste live opptredenen de gjorde noensinne. Så her er det nok Piet Bervoets som spiller plater.

quote:

I övrigt så verkar allt väldigt förutsägbart med alla halvtaskiga i täten som Gielen, DJ Jean, Joop och alla andra sunkiga holländare.
Synd att det inte e någon bra på hardstage. Det saknas Kai Tracid, DJ Scot Project ellre The Freak. I mitt tycke de enda som fortfarande lirar seriös hardtrance. Till skillnad från skämtdjs som Max B Grant

Max B spiller hardtrance også, hvor bra han er da vet jeg ikke, er kun vant med å høre hardstyle fra den kanten, det gjelder Pavo også. Og hadde du ærlig talt ventet deg noe annet enn dette fra ID&T? Spesielt på Trance Energy som er kanskje det mest kommersielle partyet som ID&T overhodet har, det det vrimler av TMF/MTV-fjortiser som går der fordi det er trendy og driter fullstendig i musikken? (skal dog medgi at jeg aldri har vært der, men det jeg har hørt fra NLTA sier egentlig sitt)

Selv om det er for det meste standard ID&T-møl på lineupen i år, skal ID&T ha credit for en lineup som er langt bedre enn ifjor. På mainstage er alt meget bra utenom Gielen, og Mac Zimms og Mark Norman skulle jeg gjerne likt å se som DJs da de har gjort seg vel bemerket som produsenter allerede. Sist gang Mac Zimms var i Oslo rocket han visst stedet ganske så hardt i følge rapportene derfra, og Mark Norman har gjort seg mer og mer bemerket i det siste som DJs.

Old Post Nov-21-2003 13:39  Norway
Click Here to See the Profile for Sand Leaper Click here to Send Sand Leaper a Private Message Add Sand Leaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Sand Leaper Spesielt på Trance Energy som er kanskje det mest kommersielle partyet som ID&T overhodet har, det det vrimler av TMF/MTV-fjortiser som går der fordi det er trendy og driter fullstendig i musikken? (skal dog medgi at jeg aldri har vært der, men det jeg har hørt fra NLTA sier egentlig sitt)

Jo dom säger ju de och det märktes väl när man var där för de va mycket uppklätt folk mer som om dom var på en maskerad, kanske inte riktigt men att man fick känslan att dom tänkte "Se på mig"... Men såklart är långt från alla så, såg många killar som raggade på tjejer dock, de e la lite som krogen för dom kanske...

Min bästa observation var dock att vi Svenskar var dom som dansade absolut mest av alla.... utan droger Hade skita kul hur som helst, roligaste och bästa fest upplevelsen hittills för mig... kanske kommer Innercity slå det

Old Post Nov-21-2003 14:02  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sand Leaper
Tension hunter

quote:
Min bästa observation var dock att vi Svenskar var dom som dansade absolut mest av alla.... utan droger Hade skita kul hur som helst, roligaste och bästa fest upplevelsen hittills för mig...

Til syvende og sist så er det jo det som teller

Old Post Nov-21-2003 14:11  Norway
Click Here to See the Profile for Sand Leaper Click here to Send Sand Leaper a Private Message Add Sand Leaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

alla megapartyn är extremt kommersiella, det går inte att komma ifrån.. även klubbspelningar är ju kommersiella, eftersom att det inte skulle bli några om inte arrangörerna gick plus.. men klubbspelningar går inte att jämföra i 'komersialitet' med megapartyn a'la ID&T, tänk er själva,, DJ'sen lär inte få mer betalt för att spela där än på en klubb.. istället lockar ID&T med "upplevelsen att få spela framför massivt mycket folk till priset av att spela framför färre folk i en klubb",, medan ID&T drar in hundratals gånger mer pengar än en klubbarrangör skulle gjort.. så det är så kommersiellt att det bara rinner småmynt ifrån namnet.. men bara man har kul så..

hur kommersiellt var inte sensation t.ex.. ni får inte ta med kameror in, men ni får köpa våra ruttna gamla engångskameror till extremt överpris.. tändare för 20 spänn, osv osv.. 25cl vatten för 2€.. gick åt 40 euro för vatten för mig den kvällen..rakt ner i deras spygrönt giriga fickor. går inte att komma ifrån faktumet.

its business like everything else.. kanske borde vi vara tacksamma och njuta så länge scenen är så pass liten som den är just nu i sverige.. för på vissa sätt är det trots allt positivt.

Old Post Nov-21-2003 14:23  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Spesielt på Trance Energy som er kanskje det mest kommersielle partyet som ID&T overhodet har, det det vrimler av TMF/MTV-fjortiser som går der fordi det er trendy og driter fullstendig i musikken? (skal dog medgi at jeg aldri har vært der, men det jeg har hørt fra NLTA sier egentlig sitt)

quote:
Jo dom säger ju de och det märktes väl när man var där för de va mycket uppklätt folk mer som om dom var på en maskerad, kanske inte riktigt men att man fick känslan att dom tänkte "Se på mig"... Men såklart är långt från alla så, såg många killar som raggade på tjejer dock, de e la lite som krogen för dom kanske...

Och det stämmer ja... På TE finns det mer fjortisar och flickor från ungefär 16-17år än på vilken annan fest. Det är också en riktigt 'nybörjarsfest' de flesta partyfreaks i Holland började med Trance Energy. Men nja.. jag bryr mig inte. Jag kommer för musiken och festen i allmänt Det är skoj så länge man har skoj själv

Old Post Nov-21-2003 19:08  United Kingdom

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Trance Energy - 31/01/04
Post New Thread    Post A Reply

Pages (25): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHardish Trance Tune!!!!!!!!! [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMGMT - Kids (Soulwax Mix) [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:10.

Forum Rules: