Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > "Islam är på väg att prägla Sverige"
Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by RebeL9
Det hör väl inte till saken om svenskar gillar det eller inte? Jag påpekade att det är sånt vi lånat in från utlandet och de flesta högtider och seder är ju ickesvenska.
Hur hade hon då tänkt sträva mot ett statiskt oföränderligt Sverige om vi redan är fullproppade med inlånade seder och ting? Pizza, kebab, hamburgare etc. Bara vår matkultur i Sverige vittnar ju om att det inte finns så mycket svenskt kvar.
vadå "hon" hmm ok vet inte vad du menar nu.. jag kanske läste fel i ditt förra inlägg eller nått. så skit i vad jag sa då

Old Post Dec-01-2003 19:33  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Goldiluxe
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2003

quote:
Hur kan du vara så säker på att alla i Sverige är emot förändringar? Såvitt jag vet har Sverige haft en invandrarvänlig regering under större delen av 1900-talet.

Ar regeringen verkligen folket som lever i landet och ar dem normala manniskorna?
Sverige ar opportunister som ar blinda.

quote:
Bara för att du är emot förändring behöver inte betyda att alla andra svenskar tänker och resonerar som dig.

Jag ar inte emot forandring, jag flyttade till forandring, men uppskattade inte att bo i dem vanliga delarna dar dem 'vanliga manniskorna bor' da jag ar den enda vita tjejen som traskar pa gatorna och far stu ut med gang av ackliga man som grisar sig och glor pa mig for att jag ser annorlunda ut ?
Eller ar det kanske for att jag ar kvinna som gar ensam pa gatan?
Det far du juh inte ens gora tex i Afghanistan, dar maste du ha en man vid din sida, och gud forbjude om det inte ar din man, far eller bror!

quote:
Invandrare som kommit till Sverige kommer hit för att finna lyckan och trygghet. De bjuds till och med på förmånen att utöva sin religion i fred. Vill du verkligen ta ifrån dem den rätten?

Tryggheten har dem, och det ar sjalvklart underbart, men varfor inte oppna sig for vara regler och lagar?
Ska lagstiftingen behovas andras for att folk utifran kommer hit?
Matsedeln i skolan, sverige tillater t.om BARNAKTENSKAP!
FRUKTANSVART.
Hur manga vill lara sig spraket? Kan man inte sitt nya lands sprak ( sa lange landet inte ar 2 sprakigt engelskt) maste man lara sig, for att fa jobb, och da kunna trivas med sig sjalv och kunna forsorja sig.
Sa ar det for alla, vart man an ar, men inte i Sverige??
mesigt.

quote:
Och vad i Sverige är det som är så välbevarat? Det mesta är ju inlånat från utlandet. Halloween, Alla Hjärtans Dag, och inte ens Julen är en svensk högtid (gammal romersk högtid till äran av den Uppgående Solen).

Jag tanker pa det svenska folket,till viss del det konservativa,att kunna ga trygg pa gatorna, inga gangbrak eller rasism( at bada hallen ), ansvarsfulla glada manniskor som drar sitt stra till stacken.
Var vackra natur, och kultur ar ett plus.

I vilket fall sa i botten ligger alltid brist pa kommunikation, forstaelse, och var typiska vanliga och valmenande hjalp som bara blir fel for vi inte har resurserna att integrera alla dessa manniskor, som manga behover psykisk hjalp for att bearbeta hemska upplevelser fran sitt forna liv..

jag ger upp.

ha ett underbart liv allihopa.blanda inte in mig.

Old Post Dec-01-2003 19:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for Goldiluxe Click here to Send Goldiluxe a Private Message Add Goldiluxe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Nåt av de få vettiga saker som kommit från folkpartiet är språkkravet som kom inför förra valet... ana hur det hade underlättat för mig om föräldrarna till de elever jag har hade kunnat hjälplig svenska!

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-01-2003 19:45  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by Goldiluxe

jag ger upp.

ha ett underbart liv allihopa.blanda inte in mig.
Aint that the truth?

Old Post Dec-01-2003 19:46  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Goldiluxe
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2003

Forresten, ni far garna bygga hur manga moskeer och minareter ni vill.
For vill jag inte ha det i min stad, sa kan jag ju flytta till ett annat land, eller hur??

Sa kan jag driva vidare vad jag vill ha och inte ha, i mellanostern nagonstans.

Inte gar det att fa vad jag vill ha dar, konstigt.

Alla lander,de flesta har iaf t.ex en Svensk Kyrka, om jag skulle vilja gifta mig i London, sa finns det en kyrka dar, tror ni det ar UK som betalar det da eller?
Nej precis, det ar Sverige, Svenska Kyrkan, dem svenska folken, for det svenska folket.
Kan inte alla javla mongo religioner skaffa sig en liten forening o samla hop pengar till diverse smatt och gott?

Minareter, moskeer, bomber, taliban terrorister, bonemattor och allt annat ni sa garna vill ha och behover for att utova er religion.
Som av alla manniskor uppfattas och tolkas pa olika satt, beror det pa intelligensen eller vad?

Ge mig ett svar pa alla mina fragor.

Eller skriv en ny Koran, och bibel och alla javla bocker det finns for dessa stackars manniskor att lasa i stunder av fortvivlan!

Haleluuujaaah!

Old Post Dec-01-2003 19:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for Goldiluxe Click here to Send Goldiluxe a Private Message Add Goldiluxe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

quote:
Forresten, ni far garna bygga hur manga moskeer och minareter ni vill.
For vill jag inte ha det i min stad, sa kan jag ju flytta till ett annat land, eller hur??

Sa kan jag driva vidare vad jag vill ha och inte ha, i mellanostern nagonstans.

Inte gar det att fa vad jag vill ha dar, konstigt.

Alla lander,de flesta har iaf t.ex en Svensk Kyrka, om jag skulle vilja gifta mig i London, sa finns det en kyrka dar, tror ni det ar UK som betalar det da eller?
Nej precis, det ar Sverige, Svenska Kyrkan, dem svenska folken, for det svenska folket.
Kan inte alla javla mongo religioner skaffa sig en liten forening o samla hop pengar till diverse smatt och gott?

Minareter, moskeer, bomber, taliban terrorister, bonemattor och allt annat ni sa garna vill ha och behover for att utova er religion.
Som av alla manniskor uppfattas och tolkas pa olika satt, beror det pa intelligensen eller vad?

Ge mig ett svar pa alla mina fragor.

Eller skriv en ny Koran, och bibel och alla javla bocker det finns for dessa stackars manniskor att lasa i stunder av fortvivlan!

Haleluuujaaah!

ursäkta mig kan någon bekräfta att det här är en tjej som skrivit det ovannämnda. Jag som trodde att alla tjejer var förnuftiga

Och dessutom. Muslimer får knappast pengar av Svenska staten för att bygga moskéer. Alla moskéer i Sverige har byggts med insamlat medel från de islamiska föreningarna samt utländska muslimska finansiörer. Det enda Svenska staten ger är är en markbit att bygga på.

Old Post Dec-01-2003 20:11  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
ursäkta mig kan någon bekräfta att det här är en tjej som skrivit det ovannämnda. Jag som trodde att alla tjejer var förnuftiga

Och dessutom. Muslimer får knappast pengar av Svenska staten för att bygga moskéer. Alla moskéer i Sverige har byggts med insamlat medel från de islamiska föreningarna samt utländska muslimska finansiörer. Det enda Svenska staten ger är är en markbit att bygga på.

jag kan bekräfta det. har träffat henne irl
men det är det som händer när man frustrerar en person och sin/hennes tålamod tar slut hehe
människor kan lätt tröttna på att diskutera

Old Post Dec-01-2003 20:22  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
sluta tönta dig, hon har en annan åsikt än dig du behöver inte kalla henne namn för det.

Old Post Dec-01-2003 21:40  Sweden
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by JayBee
sluta tönta dig, hon har en annan åsikt än dig du behöver inte kalla henne namn för det.

tönt kan du vara själv. Hennes åsikt var nedvärderande av en hel grupp människor. sånt kan jag inte acceptera.

Old Post Dec-01-2003 21:46  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
jag ger upp.

Gör inte det, jag följer dina argument med intresse.

Old Post Dec-01-2003 22:06 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

OCH FÖR HELVETE GOTT FOLK! I SVERIGE FÅR MAN TYCKA PRECIS VAD MAN VILL, OCH MAN SKA INTE BEHÖVA TÅLA PERSONANGREPP PGA SIN ÅSIKT!

Old Post Dec-01-2003 22:09 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Monkey Dancer 2

scul, exakt...

rebel, två funderingar

1. du säger hela tiden att vi ska acceptera minareter i sverige.. tror du svenska kyrkor hade accepterats i mellanöstern? tror du vi hade fått bygglov? (att minareter får det i sverige, är väl för att sverige om nåt land! är mer öppet än vi säger ursäkta ordvalet, ett eftersatt land i mellanöstern....) eller för att ta ta goldilux exempel, det med mat. flyttar man till ett visst land får man köpa hela paketet så att säga.

även om både du och jag vill att världen ska se annorlunda ut (det fina du skrev) så är ju den krassa verkligheten inte alls som i din utopi. Lika väl som att svenskar är skeptiska till minareter skulle araber va skeptiska till en svensk kyrka i sitt eget land? tror jag iaf! Det skulle automatiskt bli som en stat i staten.. Se bara på lilla sverige i spanien såg en dokumentär om det för ett tag sen, helt sjukt!

2. e du muslim? har varit svårt att utläsa av dina svar endast på ett svar tyckte jag att, aha..han kanske är det, men i alla andra svar har jag fått bilden att du inte är det och att du "bara" är en religionsvetare. obs situationstecknen över ordet bara.

f.Ö
tycker jag iofs inte man kan jämföra halloween, alla hjärtans dag och JULEN. Julen är trots romerskt ursprung som du sa, ändå något som vi firat i hundratals år och som kan betraktas som en svensk tradition. visst, det finns jul i andra länder och kulturer också, inte så jag menar

Halloween & alla hjärtans dag är ju något som kommit de senaste tio åren. "Kom på" lite bättre högtider så köper jag det argumentet! det med matkulturen kan jag köpa, även om det ju finns gott om svensk mat kvar? men jag fattar ditt resonemang.

sen tycker jag kanske vissa e lite väl elaka mot JayBee

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-01-2003 23:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > "Islam är på väg att prägla Sverige"
Post New Thread    Post A Reply

Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackcompletely inexplicable mystery track [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackYuzo Koshiro - Overdrive Neurotransmitters [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:06.

Forum Rules: