 |
|
|
|
 |
Goldiluxe
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2003
Location: Amsterdam
|
|
|
| quote: | Originally posted by RebeL9
Hur kan du vara så säker på att alla i Sverige är emot förändringar? Såvitt jag vet har Sverige haft en invandrarvänlig regering under större delen av 1900-talet. |
Ar regeringen verkligen folket som lever i landet och ar dem normala manniskorna?
Sverige ar opportunister som ar blinda.
| quote: | | Bara för att du är emot förändring behöver inte betyda att alla andra svenskar tänker och resonerar som dig. |
Jag ar inte emot forandring, jag flyttade till forandring, men uppskattade inte att bo i dem vanliga delarna dar dem 'vanliga manniskorna bor' da jag ar den enda vita tjejen som traskar pa gatorna och far stu ut med gang av ackliga man som grisar sig och glor pa mig for att jag ser annorlunda ut ?
Eller ar det kanske for att jag ar kvinna som gar ensam pa gatan?
Det far du juh inte ens gora tex i Afghanistan, dar maste du ha en man vid din sida, och gud forbjude om det inte ar din man, far eller bror!
| quote: | | Invandrare som kommit till Sverige kommer hit för att finna lyckan och trygghet. De bjuds till och med på förmånen att utöva sin religion i fred. Vill du verkligen ta ifrån dem den rätten? |
Tryggheten har dem, och det ar sjalvklart underbart, men varfor inte oppna sig for vara regler och lagar?
Ska lagstiftingen behovas andras for att folk utifran kommer hit?
Matsedeln i skolan, sverige tillater t.om BARNAKTENSKAP!
FRUKTANSVART.
Hur manga vill lara sig spraket? Kan man inte sitt nya lands sprak ( sa lange landet inte ar 2 sprakigt engelskt) maste man lara sig, for att fa jobb, och da kunna trivas med sig sjalv och kunna forsorja sig.
Sa ar det for alla, vart man an ar, men inte i Sverige??
mesigt.
| quote: | | Och vad i Sverige är det som är så välbevarat? Det mesta är ju inlånat från utlandet. Halloween, Alla Hjärtans Dag, och inte ens Julen är en svensk högtid (gammal romersk högtid till äran av den Uppgående Solen). |
Jag tanker pa det svenska folket,till viss del det konservativa,att kunna ga trygg pa gatorna, inga gangbrak eller rasism( at bada hallen ), ansvarsfulla glada manniskor som drar sitt stra till stacken.
Var vackra natur, och kultur ar ett plus.
I vilket fall sa i botten ligger alltid brist pa kommunikation, forstaelse, och var typiska vanliga och valmenande hjalp som bara blir fel for vi inte har resurserna att integrera alla dessa manniskor, som manga behover psykisk hjalp for att bearbeta hemska upplevelser fran sitt forna liv..
jag ger upp.
ha ett underbart liv allihopa.blanda inte in mig.
|
|
Dec-01-2003 19:40
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Goldiluxe
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2003
Location: Amsterdam
|
|
|
Forresten, ni far garna bygga hur manga moskeer och minareter ni vill.
For vill jag inte ha det i min stad, sa kan jag ju flytta till ett annat land, eller hur??
Sa kan jag driva vidare vad jag vill ha och inte ha, i mellanostern nagonstans.
Inte gar det att fa vad jag vill ha dar, konstigt.
Alla lander,de flesta har iaf t.ex en Svensk Kyrka, om jag skulle vilja gifta mig i London, sa finns det en kyrka dar, tror ni det ar UK som betalar det da eller?
Nej precis, det ar Sverige, Svenska Kyrkan, dem svenska folken, for det svenska folket.
Kan inte alla javla mongo religioner skaffa sig en liten forening o samla hop pengar till diverse smatt och gott?
Minareter, moskeer, bomber, taliban terrorister, bonemattor och allt annat ni sa garna vill ha och behover for att utova er religion.
Som av alla manniskor uppfattas och tolkas pa olika satt, beror det pa intelligensen eller vad?
Ge mig ett svar pa alla mina fragor.
Eller skriv en ny Koran, och bibel och alla javla bocker det finns for dessa stackars manniskor att lasa i stunder av fortvivlan!
Haleluuujaaah!

|
|
Dec-01-2003 19:53
|
|
|
 |
 |
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden
|
|
|
| quote: | Originally posted by Goldiluxe
Forresten, ni far garna bygga hur manga moskeer och minareter ni vill.
For vill jag inte ha det i min stad, sa kan jag ju flytta till ett annat land, eller hur??
Sa kan jag driva vidare vad jag vill ha och inte ha, i mellanostern nagonstans.
Inte gar det att fa vad jag vill ha dar, konstigt.
Alla lander,de flesta har iaf t.ex en Svensk Kyrka, om jag skulle vilja gifta mig i London, sa finns det en kyrka dar, tror ni det ar UK som betalar det da eller?
Nej precis, det ar Sverige, Svenska Kyrkan, dem svenska folken, for det svenska folket.
Kan inte alla javla mongo religioner skaffa sig en liten forening o samla hop pengar till diverse smatt och gott?
Minareter, moskeer, bomber, taliban terrorister, bonemattor och allt annat ni sa garna vill ha och behover for att utova er religion.
Som av alla manniskor uppfattas och tolkas pa olika satt, beror det pa intelligensen eller vad?
Ge mig ett svar pa alla mina fragor.
Eller skriv en ny Koran, och bibel och alla javla bocker det finns for dessa stackars manniskor att lasa i stunder av fortvivlan!
Haleluuujaaah!
|
ursäkta mig kan någon bekräfta att det här är en tjej som skrivit det ovannämnda. Jag som trodde att alla tjejer var förnuftiga 
Och dessutom. Muslimer får knappast pengar av Svenska staten för att bygga moskéer. Alla moskéer i Sverige har byggts med insamlat medel från de islamiska föreningarna samt utländska muslimska finansiörer. Det enda Svenska staten ger är är en markbit att bygga på.
___________________
My new oldskool TRANCE mix!
|
|
Dec-01-2003 20:11
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
|
|
scul, exakt... 
rebel, två funderingar
1. du säger hela tiden att vi ska acceptera minareter i sverige.. tror du svenska kyrkor hade accepterats i mellanöstern? tror du vi hade fått bygglov? (att minareter får det i sverige, är väl för att sverige om nåt land! är mer öppet än vi säger ursäkta ordvalet, ett eftersatt land i mellanöstern....) eller för att ta ta goldilux exempel, det med mat. flyttar man till ett visst land får man köpa hela paketet så att säga.
även om både du och jag vill att världen ska se annorlunda ut (det fina du skrev) så är ju den krassa verkligheten inte alls som i din utopi. Lika väl som att svenskar är skeptiska till minareter skulle araber va skeptiska till en svensk kyrka i sitt eget land? tror jag iaf! Det skulle automatiskt bli som en stat i staten.. Se bara på lilla sverige i spanien såg en dokumentär om det för ett tag sen, helt sjukt!
2. e du muslim? har varit svårt att utläsa av dina svar endast på ett svar tyckte jag att, aha..han kanske är det, men i alla andra svar har jag fått bilden att du inte är det och att du "bara" är en religionsvetare. obs situationstecknen över ordet bara.
f.Ö
tycker jag iofs inte man kan jämföra halloween, alla hjärtans dag och JULEN. Julen är trots romerskt ursprung som du sa, ändå något som vi firat i hundratals år och som kan betraktas som en svensk tradition. visst, det finns jul i andra länder och kulturer också, inte så jag menar 
Halloween & alla hjärtans dag är ju något som kommit de senaste tio åren. "Kom på" lite bättre högtider så köper jag det argumentet! det med matkulturen kan jag köpa, även om det ju finns gott om svensk mat kvar? men jag fattar ditt resonemang.
sen tycker jag kanske vissa e lite väl elaka mot JayBee
___________________
Tom Cloud - Told You So
|
|
Dec-01-2003 23:25
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 11:06.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|