|
| quote: | Originally posted by Gate 42
Jo jag låg inne som gruppbefäl på AMF1. Blev signalist i en Luftvärnsrobotpluton. Det var en "jätterolig" tjänst, jag "LOVAR!"... Ush och fy, satt och titta på himlen hela dagarna och väntade på ett flyg eller två.. Sen när det väl kom så skulle man snacka en massa radio och annant tjafs. Visst tjänsten passade mig väl ganska bra för jag tyckte ju inte det var allt för kul att springa och bråka i skogen. Bättre att sitta i solen på en ö utan befäl och röka och snacka skit 
Övning thorleif kommer jag ihåg. Den var hård, men jag minns den ändå det ändå som något roligt (fråga inte varför men så är det med det mesta som man tyckte var skit att göra i lumpen). Minns inte riktigt hur den gick till. Dock var det jävligt mörkt och kallt och mitt i alltsammans så kom det ett lucia tåg 
Övning amfibie gick jag aldrig. Första gången missade jag den för att jag hade varit sjuk i 2 veckor, så jag fick inte gå för läkaren (prisa gud!). Andra och tredje gången jag fick chans att gå den fejkade jag det mesta för att slippa 
Fick därmed aldrig någon basker eller några fina siffror i mitt betyg. Dock rätt fina civila vitsord som jag inte har någon användning för alls |
haha hur vågar du svika thorleif på det viset? svor du inte på att göra ditt bästa som amfibie soldat? fan det verkar som att du hadde det ganska lungt ju, känns inte riktigt likadant här :P halft döende hela tiden efter övning thorleif så hadde jag 7 blåsor, värme utslag, skavsår, tryckskador(värsta), inflamerade knän, ryggverk och smärtande smalben. YEHAAA! 
men du svarade ju inte på om du träffade på något grottmongo! han som man svar eden inför. eller såg du ngn figur på färjan tillbaks till rindö som hadde gul hjälm på sig?