Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > le topic du bon français...
Pages (35): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

je suxxerai
tu suxxeras
il suxxera
nous suxxerons
vous suxxerez
ils suxxeront

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post Oct-06-2004 09:01  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
j'épisiotomisai
tu épisiotomisas
il épisiotomisa
nous épisiotomisâmes
vous épisiotomisâtes
ils épisiotomisèrent

Old Post Oct-06-2004 10:23  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Steve-Austin
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

Voici une liste de tous les belgicismes, perso je pensais vraiment que certains trucs étaient vraiment dis en France

http://atelier5.webacademie.ch/scra...belgicismes.htm

Old Post Nov-27-2004 19:17  Belgium
Click Here to See the Profile for Steve-Austin Click here to Send Steve-Austin a Private Message Add Steve-Austin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Romain
Romeijn van den Taar

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by Steve-Austin
Voici une liste de tous les belgicismes, perso je pensais vraiment que certains trucs étaient vraiment dis en France

http://atelier5.webacademie.ch/scra...belgicismes.htm

excellent lien merci

y'en a peut-être certains qu'on utilise... mais pas beaucoup
"disqueuse"

edit:

ZWANZER vi = plaisanter
j'adore

Old Post Nov-27-2004 19:25  France
Click Here to See the Profile for Romain Click here to Send Romain a Private Message Add Romain to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laughingfennec
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

je me taperai bien 2 bières voirE 3 ou 4...

Old Post Nov-27-2004 19:30  France
Click Here to See the Profile for Laughingfennec Click here to Send Laughingfennec a Private Message Add Laughingfennec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

qui veut se faire un couyon ?

Old Post Nov-27-2004 19:37 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Steve-Austin
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

Je viens de trouver un truc sur la prononciation, honnêtement je n’avais pas du tout capté qu'on prononçait si différemment que ça de vous ...

http://membres.lycos.fr/clo7/histoire/belgique.htm

Mais c'est clair que par exemple, le mot rigolo, je ne dit pas rigoleau

Il y en a quand même un paquet que je ne connaissais pas. L'expression bien belge que j'adore, c'est "tirer son plan", ça veut dire "se débrouiller". J'aime aussi les mots comme pleuviner, pleuvoir tout fin.

Et alors le truc auquel je ne m'habituerais jamais, c'est:

Peux-tu venir demain? Qui veut dire, "viens-tu demain", chez nous, pouvoir désigne la "permission".

Nous on dit, "sais-tu venir demain" dans le sens "être capable".

D'ailleurs, je crois que tous les deux nous disons, "sais-tu nager"?

Last edited by Steve-Austin on Nov-27-2004 at 20:05

Old Post Nov-27-2004 19:48  Belgium
Click Here to See the Profile for Steve-Austin Click here to Send Steve-Austin a Private Message Add Steve-Austin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Steve-Austin
Je viens de trouver un truc sur la prononciation, honnêtement je n’avais pas du tout capté qu'on prononçait si différemment que ça de vous ...

http://membres.lycos.fr/clo7/histoire/belgique.htm

Mais c'est clair que par exemple, le mot rigolo, je ne dit pas rigoleau

Il y en a quand même un paquet que je ne connaissais pas. L'expression bien belge que j'adore, c'est "tirer son plan", ça veut dire "se débrouiller". J'aime aussi les mots comme pleuviner, pleuvoir tout fin.

Et alors le truc auquel je ne m'habituerais jamais, c'est:

Peux-tu venir demain? Qui veut dire, "viens-tu demain", chez nous, pouvoir désigne la "permission".

Nous on dit, "sais-tu venir demain" dans le sens "être capable".

D'ailleurs, je crois que tous les deux nous disons, "sais-tu nager"?

Y sont trop forts ces belges, j'adore les entendre parlementer

Merci pour les liens !Xcellent.

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post Nov-27-2004 20:07  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Romain
Romeijn van den Taar

Registered: Jul 2002

pleuviner on l'utilise par ici aussi

Old Post Nov-27-2004 20:11  France
Click Here to See the Profile for Romain Click here to Send Romain a Private Message Add Romain to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

j'aime bien m'estramasser.

Old Post Nov-27-2004 20:14 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

Ouais j'ai l'impression qu'il y a quelques expressions qui sont descendues en France par le Nord...

mais sinon comme dirait Obélix... ils sont fous ces Belges !!!

Old Post Nov-27-2004 20:18  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ladyblue
tranceaddict

Registered: Aug 2004

Mwouais... Il a quand meme des prononciations et des expressions qui dépendent des endroits de la Belgique!
Sinon, une petite expression sympa à laquelle nos amis français ne comprennent rien, c'est "je l'ai sonné tantot mais j'ai pas su le toucher"...
Je vous laisse essayer de deviner la signification et je vous dis ce qu'il en est tout à l'heure... :

Old Post Nov-27-2004 20:21  Belgium
Click Here to See the Profile for Ladyblue Click here to Send Ladyblue a Private Message Add Ladyblue to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > le topic du bon français...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (35): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID track in - Paul van Dyk - Live @ Cream Amnesia Ibiza (21-08-2008) [2012] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSchwarze Puppen - "Tanz!" (Skysurfer Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:33.

Forum Rules: