Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Scandinavian Music Convention 2004
Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
orrebo
tranceaddict



Registered: Jun 2004
Location: Mora
angående Scandinavian Music Convention 2004

är det någon som vet vad låten hette som jag tror andreas tillander hade med som sita låt i sin mix? jag har för mig att den innehöll texten " He ain´t no bitch....". Den spelades strax före 23:00 på p3. Det lät som en blandning mellan syntpop, tv-spelsmusik och 60-talsrock. Petter mixade strax efter honom. Vore glad om nån vet.

Old Post Nov-04-2004 17:29 
Click Here to See the Profile for orrebo Click here to Send orrebo a Private Message Add orrebo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights
Re: angående Scandinavian Music Convention 2004

quote:
Originally posted by C-3
är det någon som vet vad låten hette som jag tror andreas tillander hade med som sita låt i sin mix? jag har för mig att den innehöll texten " He ain´t no bitch....". Den spelades strax före 23:00 på p3. Det lät som en blandning mellan syntpop, tv-spelsmusik och 60-talsrock. Petter mixade strax efter honom. Vore glad om nån vet.


Läge att kolla här så småningom...

http://www.sr.se/p3/latlistor/20041103.stm


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-04-2004 19:38  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

Partyrapport

Bäst: Dallas Superstars faktiskt, skönt set med stor variation

Drygast: Bruden som vid tre olika tillfällen under kvällen frågade om jag hade något annat rusmedel än alkohol tillgängligt (smart att inte ens komma ihåg vilka man frågar eller ska jag tolka det som att det är mig det är fel på?)

Skönast: Väldigt lite Berns-folk och de som var där såg till att visa respekt för de som var där för att dansa

Galnast: När Tracid spelade kunde man gå mellan de tre dansgolven och det var dansvänlig musik vart man än hamnade (Beyer och Axwell tror jag var på de andra golven

Mest deprimerande: Att man börjar bli gammal, jag tog slut mitt under Tracid och kunde inte förmå mig ta ett danssteg till fast att musiken var grym

Mest pinsamt: Applåderna som lät som ett sjölejon i ett båtsvarv när P3 sände live

Kortast: Inte jag!

Mest ohipp: Killen i "Absolut Dance"-skjortan som riktigt hade snidat till sig

Helt meningslös: Den här rapporten


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-04-2004 20:33  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

hur var det på main när tracid lirade? & hur var det mellan 4-5 ?(folkmässigt)

Old Post Nov-04-2004 22:29  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Tracid blev knappast någon favorit för kvällen för min del. Lite kul var det väl iofs att få höra second trip och Trance and acid.
Jag hängde istället mest på techno-golvet. Där Beyer regerade som vanligt. Den dära killen verkar aldrig ha en dålig dag! Räkna lätt med mig på Mondaybar om tio dagar
Det var rätt okej med folk mellan 04-05 på techno golvet och house golvet som jag upplevde det.


___________________
Going... Going...

Old Post Nov-04-2004 22:40  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Hemma igen....lite mörare, mycket fattigare, men fan så nöjd

Vi hade ett helvete att hitta till Berns när vi kom till Stockholm - när vi väl hittade dit kutade vi runt i två timmar efter ett billigt hotell, det slutade med att vi betalade 2300 spän för ett rum för tre pers.

Vi var på Berns strax innan ett, och i alla fall jag dansade oavbrutet till fem....var lite besviken över att det var så tomt med folk - hade förväntat mig något större golv och ett knökafullt sådant...sånt brukar dock inte hindra mig från att ha skoj, så det besvärde mig inte något....men, vad fan höll Foort på med? Han sabbade var och varannan mix kändes det som - jag vet inte om det berodde på allt folk som stod och hoppade på scen eller vad det nu kunde berott på, men nålen hoppade ett par gånger för mycket imo....bortsett från det var det schysst musik hela natten....

Andra dagen var helt jävla vrickad - precis som väntat. Tre av världens absolut ledande technoproducenter som näst intill bråkar om skivspelarna - sånt upplever man inte allt för många gånger under en livstid. Var dock för feg för att våga gå fram och skaka hand med dessa giganter och ge de ett par välsignande ord....

När Beyer släppte lös Heartbreak visste glädjen inga gränser....den är såå jävla fet...för att inte snacka om Murder was the bass remaken - någon som vet vad den heter? Den var hur fet som helst....lyckades bara slita mig ett fåtal gånger från det golvet - hörde ett par låtar med Dreem Teem samt Tracid, bland annat Joy Kitikonti - Dirty Summer....kopiöst fet låt! Ni som diggar Flashdance, men tycker att den är för mesig så kommer ni nog älska Dirty Summer....

hur som haver - trots alla om och men så var det värt den långa resan och alla "bortkastade" pengar...som vanligt kul att träffa alla TA-nissar också, givetvis!


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Nov-04-2004 23:33 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keddo
u alright mate



Registered: Sep 2001
Location: Stockholm

sant, hearbreak är helt otroligt fet


___________________

KESO!

Old Post Nov-05-2004 18:21  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Scandinavian Music Convention 2004
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDream Injection! [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDeux - Deux (Original Club Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:42.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!