Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hulde voor ID&T!
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Eye-Riz
Koekiemonster Addict



Registered: May 2001
Location: .

quote:
Originally posted by Partyhardy!
ja daar heb je helemaal gelijk in, en Nexus feesten waren altijd kwaliteit
Wat je mijn inziens wél uit het oog verliest, en ook in de Arise thread, is dat de Rai of een Vereeniging wel een behoorijk ander huurbedrag heeft als een tractieweg, wat dus automatisch een hogere vaste lastenpost met zich mee brengt.
m.a.w. een feest in de Vereeniging voor 10 euro kan nooit. Dus op zoek gaan naar een andere locatie? ja dat zou een optie kunnen zijn ja...


dat verlies ik zeker niet uit het oog... maar bij zo'n lokatie hoort ook een ander bezoekers aantal. DUS....

Old Post Nov-24-2004 21:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict



Registered: May 2001
Location: .

quote:
Originally posted by Partyhardy!
ja daar heb je helemaal gelijk in, en Nexus feesten waren altijd kwaliteit
Wat je mijn inziens wél uit het oog verliest, en ook in de Arise thread, is dat de Rai of een Vereeniging wel een behoorijk ander huurbedrag heeft als een tractieweg, wat dus automatisch een hogere vaste lastenpost met zich mee brengt.
m.a.w. een feest in de Vereeniging voor 10 euro kan nooit. Dus op zoek gaan naar een andere locatie? ja dat zou een optie kunnen zijn ja...


dat verlies ik zeker niet uit het oog... maar bij zo'n lokatie hoort ook een ander bezoekers aantal. DUS.... prijzen zijn voornamelijk dan zo hoog omdat men meer risico loopt. Maar als je de gemiddelde kosten per bezoeker neemt voor de huur van een lokatie denk ik dat dat heel erg meevalt. Maar goed, ik weet niet hoeveel de Rai of die andere toko kost. Mail me dat door, en ik zal er een berekening op los laten, hihihi!

Old Post Nov-24-2004 21:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Matthijs
On fire!



Registered: Jun 2001
Location: Maassluis, The Netherlands

Hier de reactie van Marcel Mingers, directeur van Extrema, op de website van Extrema over de actie van ID&T:

quote:

Onlangs ontstond er een paniekaanval aan het adres van dance-evenement Innercity. Het zoveelste event dat niet slaagt wegens een overkill in de markt en de te hoge prijzen, volgens Duncan Stutterheim (directeur ID&T). Is dan nu eindelijk het moment aangebroken dat een van de marktleiders de prijzenoorlog verklaart en dat dadelijk dance ‘te koop is’ voor een prikje?!? Moeten we niet eens een persbericht schrijven over de gang van zaken bij sommige artiesten met sterstatus die astronomische gages vragen voor optredens? En over de vraag wie deze bedragen heeft gecreëerd? Wie is er nou gek? Degene die de prijs vraagt of wie deze prijs wil betalen? Of nog gekker: wie biedt het meeste en betaalt uiteindelijk absurde prijzen voor artiesten, waardoor de entreeprijzen wel omhoog móeten?

Extrema heeft altijd aan haar filosofie vastgehouden en gezegd: “Voor deze prijs, graag of niet!” Maar zelfs voor ons gaat tegenwoordig die vlieger soms niet meer op. Bedragen rijzen de pan uit en wanneer je vervolgens andere artiesten programmeert, artiesten die het nog wél snappen, merk je dat ook zíj al betoverd zijn door de gladde commerciële managementbureaus en alsnog met onredelijke eisen komen. Gelukkig zijn de entreeprijzen bij Extrema niet astronomisch hoog te noemen. Neem bijvoorbeeld ons nieuwjaarsevenement NYE dat met een sterke artiestenprogrammering voor 37 euro absoluut redelijk te noemen is. Conclusie: lagere prijzen? Prima, maar daar hoeven wíj dus niet aan mee te werken. Overigens vraag ik me ten zeerste af of de artiesten dan ook hun hoge prijzen zullen bijstellen. Of laten ze de dance-industrie gewoon langzaam wegrotten..?

Voor bezoekers wordt het inderdaad steeds moeilijker om zich de toegangsprijs te kunnen veroorloven. Zeker in economisch minder goede tijden zoals nu. ‘n Andere reden dat een feest zo duur is, is het feit dat de productie niet gek genoeg kan. Mindkilling lightshows; ‘t liefst tien lasers en alles uitgevoerd door professionals uit de film- en theaterwereld. Erg duur, maar wél af. Korte termijnvisie dus. Iedereen moet er toch aan meedoen, want de bezoeker raakt verwend en zit bijna de lampjes te tellen in het plafond, voordat hij de zaal binnenloopt. Vroeger (ghaha, hoor mij praten!) ging het om harmonie, de dj stond in een hoek, leuke deco, mooi uitgedost publiek en een goede vibe… ja, ja, dat kon je toen krijgen voor maar liefst 35 gulden! Maar die tijd is helaas allang voorbij.

‘t Laatste dat ik toch nog kwijt wil, is dat Extrema als een van de eerste met succes werken met een eigen E-tickingssysteem. Al ruim 30% wordt verkocht via onze website en dit gaat prima. Ook dit is een manier van kostendrukking.

Ik kan nog wel uren doorgaan à la ‘waarom zus en waarom zo’… Misschien is het een idee om eens ’ n open discussie te voeren in de media met Duncan (ID&T), Brian (UDC) en mijzelf. Barend en van Dorp, jongens?

Groeten,

Marcel Mingers,
Directeur Extrema



Lijkt mij ook wel interessant om zo'n discussie tussen de heren te zien, wie weet binnenkort...

Old Post Nov-25-2004 18:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Matthijs Click here to Send Matthijs a Private Message Add Matthijs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jappio
.



Registered: Dec 2001
Location: Spijkenisse, Holland

Zou de Nederlandse Dance Scene hier op termijn niet helemaal van instorten? Ik kan me voorstellen dat bepaalde dj's hier niet meer komen draaien omdat ze de gages die ze vragen niet betaald worden. Nederland als toonaangevend danceland zou dan toch minder toonaangevend worden.

Old Post Nov-26-2004 10:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by Jappio
Zou de Nederlandse Dance Scene hier op termijn niet helemaal van instorten? Ik kan me voorstellen dat bepaalde dj's hier niet meer komen draaien omdat ze de gages die ze vragen niet betaald worden. Nederland als toonaangevend danceland zou dan toch minder toonaangevend worden.

Zit wel iets in. Het is te hopen dat DJs voor die tijd inzien dat de bedragen die ze krijgen totaal niet in verhouding staan met datgene wat ze doen. Maar daarvoor moet niet alleen in Nederland zoiets gebeuren, want dan gaan al die DJs inderdaad gewoon in het buitenland staan draaien, waar ze de gevraagde bedragen wel krijgen. En dat zal nog wel even duren denk ik. Het is dus te hopen dat andere landen dit ook een beetje gaan inzien. Maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor dat DJs in landen als Amerika gewoon nog steeds die exorbitante bedragen blijven vragen EN krijgen. Dus dat zou ook niet echt helpen.

Interessante ontwikkeling. Aan de andere kant vind ik niet dat organisators zich hierdoor echt tegen zouden moeten houden, dan maar wat minder grote namen op de lineup. Maar goed, dat pikt het grote publiek denk ik niet. Probleem.


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-26-2004 10:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smirnoff
:: Vodka-Addict ::



Registered: Dec 2001
Location: K'pen

Mischien kan je het ook van een andere kant bekijken.
Er lopen in nederland heel veel talenten rond die niet bekend genoeg zijn om op grote feesten te mogen draaien.
Als de "bekende" namen te duur worden kunnen deze "talenten" natuurlijk wel een kans krijgen.
Het gaat uiteindelijk om de muziek, de sfeer moet je zelf maken.

Volgend jaar "RV" in concert !!

Ik zou er zelf geen moeite mee hebben, het gaat mij iig niet om een DJ maar om het geheel.


___________________
2 bier a.u.b.

Old Post Nov-26-2004 13:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Smirnoff Click here to Send Smirnoff a Private Message Add Smirnoff to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by Smirnoff
Mischien kan je het ook van een andere kant bekijken.
Er lopen in nederland heel veel talenten rond die niet bekend genoeg zijn om op grote feesten te mogen draaien.
Als de "bekende" namen te duur worden kunnen deze "talenten" natuurlijk wel een kans krijgen.
Het gaat uiteindelijk om de muziek, de sfeer moet je zelf maken.

Volgend jaar "RV" in concert !!

Ik zou er zelf geen moeite mee hebben, het gaat mij iig niet om een DJ maar om het geheel.

Met als gevolg dat er geen hond meer op afkomt omdat er geen grote namen meer geboekt staan. Vergeet niet dat veel te veel mensen alleen maar op die headliners afkomen..

En uiteindelijk is dat dus ook niet goed voor de organisatoren.


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-26-2004 15:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tijs08
a.k.a Dj Teagle



Registered: Feb 2001
Location: Rotterdam (Posse), Holland

quote:
Originally posted by Matthijs
Hier de reactie van Marcel Mingers, directeur van Extrema, op de website van Extrema over de actie van ID&T:.........




Lijkt mij ook wel interessant om zo'n discussie tussen de heren te zien, wie weet binnenkort...


Discussie OK maar niet met de 2 ultieme iq-loze figuren (b&vd) als het om Dance gaat


ERG mooi stuk van Marcel, hij heeft echt volkomen gelijk. Waar vind je nog een O&N feest met zo'n line-up voor die prijs??

E-ticketing is ook de toekomst, wat Duncan al zei in zijn column... hij loopt dan alleen wel mooi achter Extrema aan


___________________

Old Post Nov-26-2004 16:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for tijs08 Click here to Send tijs08 a Private Message Add tijs08 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smirnoff
:: Vodka-Addict ::



Registered: Dec 2001
Location: K'pen

quote:
Originally posted by basd
Met als gevolg dat er geen hond meer op afkomt omdat er geen grote namen meer geboekt staan. Vergeet niet dat veel te veel mensen alleen maar op die headliners afkomen..

En uiteindelijk is dat dus ook niet goed voor de organisatoren.


Met als gevolg dat je dus alleen de mensen op je feest krijgt die niet met de spreekwoordelijke "hype" meegaan.
En meestal zijn dat dus de mensen die er een leuk feestje van maken en geen Heeeeyyy-Hoooo lopen te janken.

toch ?


___________________
2 bier a.u.b.

Old Post Nov-26-2004 18:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for Smirnoff Click here to Send Smirnoff a Private Message Add Smirnoff to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!



Registered: Oct 2000
Location: Amsterdam + Ammerzoden

quote:
Originally posted by Smirnoff
Met als gevolg dat je dus alleen de mensen op je feest krijgt die niet met de spreekwoordelijke "hype" meegaan.
En meestal zijn dat dus de mensen die er een leuk feestje van maken en geen Heeeeyyy-Hoooo lopen te janken.

toch ?


met als gevolg dat je i.p.v van een volle grote hal een lege grote hal hebt. Organisatoren moeten grote namen boeken voor grote feesten anders komt er geen hond op af. De mensen die nieuwe namen willen uitproberen gaan toch vaak al naar kleinere clubs.


___________________

Old Post Nov-26-2004 18:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smirnoff
:: Vodka-Addict ::



Registered: Dec 2001
Location: K'pen

quote:
Originally posted by basvh
met als gevolg dat je i.p.v van een volle grote hal een lege grote hal hebt. Organisatoren moeten grote namen boeken voor grote feesten anders komt er geen hond op af. De mensen die nieuwe namen willen uitproberen gaan toch vaak al naar kleinere clubs.


Whehe...

Met als gevolg dat de feesten weer kleiner en dus knusser en dus gezelliger worden.
Het enige gevolg daarop is dus dat de "kleine" namen "grote" namen gaan worden en het dus weer steeds groter cq duurder gaat worden.

The circle of Trance


___________________
2 bier a.u.b.

Old Post Nov-26-2004 18:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for Smirnoff Click here to Send Smirnoff a Private Message Add Smirnoff to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy



Registered: Apr 2002
Location: The Hague

Reactie van UDC:

Dance or Dump?

Dump?

De afgelopen week heeft iedereen die ook maar enigszins betrokken is bij de dance in Nederland, als bezoeker, journalist, organisator of anders, het er wel over gehad: de toegangsprijzen voor dance events.

De aanleiding hiervoor is de tegenvallende kaartverkoop van de dance evenementen Thunderdome en Innercity waardoor organisator ID&T zich genoodzaakt zag een dump actie te ondernemen: per entreekaart van Innercity en Thunderdome mogen twee bezoekers naar binnen. De vraag van afgelopen week aan UDC, vanuit de pers en bezoekers, was dan ook of wij met dezelfde problemen geconfronteerd worden en wat onze (re)actie op deze beslissing van ID&T is.

Toegegeven, ook een kaartje voor een UDC dance event is niet goedkoop en ook wij constateren dat bezoekers steeds kritischer worden en waar ze voorheen alle dance events bezochten ze tegenwoordig een bewuste keuze maken. Zo zal ook Dance Valley – the winter edition op 4 december as. niet volledig uitverkocht zijn, maar met naar verwachting 25.000 echte dance liefhebbers zullen publiek en UDC er samen een onvergetelijke belevenis van maken.

Dance!

De ontwikkeling van de prijzen van een dance ticket en het gevecht om de gunst van de bezoeker is er niet één van de afgelopen maanden. Deze trend is voor UDC al langer zichtbaar en wij hebben ons daarom al eerder gerealiseerd dat (ondanks stijgende productiekosten) de prijzen van entree tickets een grens hebben bereikt. Vanuit dit besef werd de entreeprijs voor Dance Valley afgelopen zomer verlaagd terwijl ook de toiletten, de pendelbussen en het parkeren dit jaar gratis waren. Daarnaast zijn de toegangsprijzen van de andere UDC events in het afgelopen jaar niet of nauwelijks gestegen. Maar wij hebben niet alleen op de entreeprijzen gelet; ook de consumptie-prijzen hebben wij de afgelopen jaren niet verhoogd en van een aantal consumpties zelfs verlaagd.

In reactie op het verlagen van de toegangsbewijzen van dance events constateren wij dat de prijzen van tickets van UDC events al zo'n 15 – 20 % lager zijn dan bij vergelijkbare evenementen. UDC zal in de toekomst evenementen blijven organiseren waarbij er op één event meerdere area's zijn waar verschillende dance stromingen worden vertegenwoordigd door een groot aantal internationale & nationale topartiesten. Wij hebben gemerkt dat de dance liefhebbers deze evenementen zeer waarderen en zich ook ervan bewust zijn dat de kosten van een dergelijk evenement een stuk hoger zijn dan van een event met 1 area met slechts een handvol Nederlandse DJ's (zoals bijv. Sensation). Niettemin zullen wij ook in 2005 blijven proberen om de prijs van onze entreetickets lager te houden dan bij vergelijkbare events, echter de kwaliteit blijft voorop staan !

Wij zien jullie graag op 4 december bij Dance Valley – the winter edition. Veel plezier !


___________________

Down-Under was da bomb

Old Post Dec-05-2004 13:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hulde voor ID&T!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack 32 from Paul van Dyk Live @ U60311, Frankfurt (13-May-05) [2005] [7]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKasai - Passion [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:18.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!