|
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Bon, moest ge mij al wat beter kennen zout ge weten dat ik over zo'n onderwerpen geen hele epistels schrijf zonder dat ik er toch een beetje van afweet. Ik het in het middelbaar Godsdienst gekregen van een pater, en Bijbelgeschiedenis was zowat zijn stokpaardje. En die kerel heeft mij toch wijsgemaakt dat de boeken van het nieuwe testament niet allemaal op hetzelfde moment geschreven zijn. Het laatste boek (Lucas?) zou zelfs pas 80 of 90 jaar na Jezus' dood geschreven zijn. Hoe kunnen dat dan de apostelen van Jezus zijn geweest?
En das allemaal trouwens naast het punt. Het gaat hier vooral om het onstaan van de wereld, de mens, God en alles, en dat zijn toch vooral dingen die aan bod komen in het Oude Testament? En dat mag dan geschreven zijn door de apostelen (die hier dan als Editors avant la lettre optreden), dat kunnen ze allemaal onmogelijk uit eerste had hebben gehad. Al die verhalen bestrijken een geschiedenis van een paar duizend jaar...
Het Oude Testament is gewoon een heel uitgebreid cultuur-sociologische kijk op de maatschappij van die tijd, en de levensbeschouwelijke inhoud is ook een reflectie van wat er in die tijd aan waarden en normen heerste.
En gast, begin nu ni met zwakke en neerbuigende argumenten af te komen alstublieft. Kheb in m'n vorige posts gezegd dat het geen persoonlijke aanval is op u, kwou gewoon is lekker gezellig, beschaafd en vooral gefundeerd discussieren. En ik denk dat ik als universitair toch wel de pretentie mag hebben om te zeggen dat ik toch ietwat gefundeerd kan discussieren in plaats van gewoon wat uit m'n nek te lullen. Maar als ge mij blijkbaar beneden uw intellectueel niveau acht, bol dan maar af ze... |
Ten eerste ne pater staat niet hetzelfde tegenover de bijbel dan protestanten.
Ten tweede men bedoeling was helemaal niet om neerbuigend over te komen
En da wa ge zegt over de apostelen is natuurlijk just (zie post boven), was serieuse flater.
Anyway heb eigenlijk geen zin om hier constant in deze thread stellingen te weerleggen en te verdedigen omdat ik er simpel geen behoefte aan heb. En nee niet omdak bang ben dat ik niet meer weet wat zeggen. Das toch vechten tegen de bierkaai hier. Dont get me wrong: i dont care about that. Maar heb simpelweg geen behoefte en zin om mensen te overtuigen of er over te discussieren. Khoop da ge da beetje begrijpt.
3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
|