|
Ik zou Coldplay toch niet overrated noemen; want ze brengen nog dikwijls kwaliteit uit. De term overrated zou ik pas gebruiken als ze blijven verkopen, ondanks dat het crap is en alle sound hetzelfde blijft en hier past Ian Van Dahl bvb wel !!).
Coldplay brengt leuke, vernieuwende gitaardeuntjes... en het feit dat ze veel in de hitparades staan maakt nieks uit... U2 heeft dat ook bvb en die zijn niet overrated ? Nee dat zijn helden
En waarom die vergelijking met Tiësto uiterst irrelevant is:
Als je als nieuweling naar rock luistert en je komt Coldplay tegen en je associeert het ermee... fine, ze hebben een 30tal nummers en daar blijft het bij. Je kan daar toch niet naar blijven luisteren en dan ontdek je zelf wel nieuwe dingen.
Tiësto heeft maar een 6tal liedjes waarvan een videoclip is gemaakt die veelvuldig op tv kwamen, en als je als trance nieuweling bij Tiësto aankomt, fine. Maar daarna ga je ontdekken dat hij naast eigen producties ook dj sets heeft; die een heel ander beeld van de scene geven, wat coldplay niet doet. Je kan perfect voortgaan op trance door alleen maar naar Tiësto te luisteren, want zijn platenkeuze is ruim, wordt dikwijls vernieuwd en is meestal.kwalitatieve trance.
En daarbij, Tiësto is niet prominent aanwezig in de hitparades zoals bvb Britney Spears, het is nu een tijde geleden, en wellicht zal hij opnieuw opduiken binnenkort met het maken van zijn nieuw album.
Maar ik wil er dan wel effe bijzeggen dat ook Tiger gelijk heeft dat alles een hype is binnen zijn genre; ik kan hier perfect zeggen dat armin ook overrated is en een slecht beeld van trance geeft.
Burned with desire was trouwens langer in de internationale hitparades dan Just Be; en Serenity heeft ook Armin gelinkt aan trance, ook geen al te goed voorbeeld.
Het enigste nummer dat gewoon de pan uitswong vroeger was lousy, old Traffic ... voor de rest is er nieks mis mee om die arriesten met trance te associëren, want het is niet noodzakelijk zo dat er véél beter bestaat als je al hun prestaties bekijkt.
|