Originally posted by Kelly*
ik denk er net over om mss volgend jaar richting Limburg te trekken, of toch dichter derbij....
quote:
Originally posted by Kelly*
Voor de Limburgers onder ons....
Wat is een goeie locatie om te wonen ergens tussen Zaventem en Genk?
koopt u een zuinig dieselke, daar tss wonen dient toch aan niks, ge veranderd alle vijf stap van job(lokatie)
Jun-14-2006 09:46
Kelly*
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2004
Location: Antwerpen, België
quote:
Originally posted by domineesje
koopt u een zuinig dieselke, daar tss wonen dient toch aan niks, ge veranderd alle vijf stap van job(lokatie)
das ook waar... ben wel van plan hier wa langer te werken dan paar maanden. Dichter bij Limburg willek zowiezo ( ), lang rijden altijd he
___________________
How to make laptop dj-ing more exciting ?
The DJs MP3s are stored in analogue form on a succession of thermoplastic discs. To access the data file, the DJ uses an engine which rotates the disc while a needle tracks the depth of the ´groove´on each piece of ´vinyl´. He must attempt to manually match the beat component of the data files. It´ll never catch on though...
Jun-14-2006 11:28
domineesje
Con amor todo se puede!
Registered: Feb 2005
Location: Drongen - Baarle
quote:
Originally posted by Kelly*
das ook waar... ben wel van plan hier wa langer te werken dan paar maanden. Dichter bij Limburg willek zowiezo ( ), lang rijden altijd he
kijkt dan eerst uit naar een job dat in uw normen past ginds in limburg voor ge andere, mss verkeerde conclusies maakt, want is idd een ver eind rijden
Jun-14-2006 11:54
Nabistai
WodkAddict
Registered: Sep 2002
Location:
quote:
Originally posted by Dj Mike Foston
Maakt daar maar 3% tot 5% van voor de vastgoedmakelaars...
Leningen zijn totaal niet duur op dit ogenblik, alhoewel ze terug aan het stijgen zijn !!! (Nu rond de 4%, 20 jaar geleden rond de 12% !!!)
Het hangt er natuurlijk vanaf voor hoeveel ge gaat lenen... Als ge voor 200.000 euro gaat lenen, tja, dan is dat nogal logisch... Persoonlijk vind ik dat al een waanzinnig hoog bedrag voor beginnende werkmensen... Tenzij ge een supervet loon hebt natuurlijk...
De rentes van leningen zijn momenteel minimum 5,45% en de 2 marktleiders in België pakken allebei 10%.
___________________
"I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next". They stopped that when I started doing it to them at funerals."
quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'
Jun-14-2006 23:24
Dj Mike Foston
Senior tranceaddict
Registered: Aug 2004
Location: Mechelen (Belgium)
quote:
Originally posted by Nabistai
De rentes van leningen zijn momenteel minimum 5,45% en de 2 marktleiders in België pakken allebei 10%.
Ik merk hiernet nog een gigantische schrijffout op, maar dit geheel terzijde
quote:
Originally posted by djcresto
Stillaan Maar eerst huren om nog wat te kunnen sparen om binnen een paar jaar te kopen daar geloof ik zo niet in. Uiteindelijk is het toch maar weggesmeten geld.
Ik heb mij hier eens in verdiept, om nu is eindelijk te weten of dat wel klopt (ik ben nu eenmaal een rekenfreak). En volgens mijn berekening klopt dat helemaal niet. Het kan zelf heel voordelig zijn om eerst te huren en dan te sparen.
Ik heb alles eventjes uitgewerkt in een excel bestand en je zal veel meer betalen als je onmiddelijk 200.000 euro leent dan wanneer je eerst een paar jaar spaart en dan een lager bedrag leent. Het hangt nu wel van situatie tot situatie af, maar als je gedurende 2 jaar telkens 650 euro opzij kan zetten, dat bespaard je dat in totaal zo'n 16.767 euro (met de huur - in dit geval 450 euro - meegerekend in de totale kostprijs uiteraard).
Als je dat gedurende 4 jaar doet, kan je zelfs 32.832 euro besparen. Het zijn natuurlijk maar schattingen, maar het toont toch aan dat eerst huren zeker positief kan zijn. Mijn berekening is bijvoorbeeld berekend op het loon van 1 persoon dus als je dit met 2 personen doet kan je nog een pak meer besparen!
___________________
"I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next". They stopped that when I started doing it to them at funerals."
quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'
Jun-15-2006 13:26
Shadowkid
hitokiri
Registered: Apr 2005
Location: Ternat,Belgium
quote:
Originally posted by Nabistai
Ik heb mij hier eens in verdiept, om nu is eindelijk te weten of dat wel klopt (ik ben nu eenmaal een rekenfreak). En volgens mijn berekening klopt dat helemaal niet. Het kan zelf heel voordelig zijn om eerst te huren en dan te sparen.
Ik heb alles eventjes uitgewerkt in een excel bestand en je zal veel meer betalen als je onmiddelijk 200.000 euro leent dan wanneer je eerst een paar jaar spaart en dan een lager bedrag leent. Het hangt nu wel van situatie tot situatie af, maar als je gedurende 2 jaar telkens 650 euro opzij kan zetten, dat bespaard je dat in totaal zo'n 16.767 euro (met de huur - in dit geval 450 euro - meegerekend in de totale kostprijs uiteraard).
Als je dat gedurende 4 jaar doet, kan je zelfs 32.832 euro besparen. Het zijn natuurlijk maar schattingen, maar het toont toch aan dat eerst huren zeker positief kan zijn. Mijn berekening is bijvoorbeeld berekend op het loon van 1 persoon dus als je dit met 2 personen doet kan je nog een pak meer besparen!
Ik zou dat excel-bestand wel eens willen zien, kan wel interessant zijn
Wat bedoelt ge trouwens met gedurende 2 jaar 650 euro opzij zetten, per maand? Dat lijkt mij enorm onrealistisch. Het grote probleem lijkt me de mate waarin jge kunt sparen als ge alleen woont en huur en dergelijke moet betalen.
Jun-15-2006 17:22
Meltoz
Ferry Corsten Addict
Registered: Nov 2003
Location: Heverlee
quote:
Originally posted by Shadowkid
Ik zou dat excel-bestand wel eens willen zien, kan wel interessant zijn
Wat bedoelt ge trouwens met gedurende 2 jaar 650 euro opzij zetten, per maand? Dat lijkt mij enorm onrealistisch. Het grote probleem lijkt me de mate waarin jge kunt sparen als ge alleen woont en huur en dergelijke moet betalen.
Ik haak m'n wagentje hierbij aan, het lijkt me inderdaad onrealistisch om nog € 650 opzij te zetten (puur spaargeld) als je alleen woont... Als ik thuis woonde kon ik dit bedrag gerust opzij zetten, maar nu ik op een app. woon, mag ik per maand al blij zijn, als'k al spaargeld opzij kan zetten... Maandelijks voorsparen voor de kosten, is dan weer iets anders.
___________________
Jun-15-2006 18:28
Dj LPG
Supreme tranceaddict
Registered: Jun 2004
Location: Aalst, Belgium
Ik ben waarschijnlijk hopeloos achter me men reactie, ma kheb geen zin om ALLES te lezen
Moest ik alleen gaan wonen, zou ik da waarschijnlijk enkel doen als ik in staat ben om een huis te kopen. Ik vind huren echt weggesmeten geld! Ik stel dan ook geen al te hoge eisen aan het huis da ik zou kopen, voor mijn part is het een krot da half uit mekaar valt. Ik Wil daar dan toch iets van mezelf van maken en ik verbouw graag huizen (hebbek van thuis uit mee).
Ik heb wel het geluk da ik 5 jaar gratis op een appartement van men ouders mag wonen, enkel eletrik en water betalen! Dus eenmaal ik werk en ik daar ga wonen kan ik serieus wa sparen om dan uiteindelijk zelf iets te kunnen kopen eh
Allesinds kijk ik er persoonlijk allesinds naar uit om alleen te gaan wonen (tzal wel direct me men vriendin zijn ma kom), voor het gevoel van vrijheid en ook ja gewoon da ge op u eigen benen leert staan eh... Dus als ik jou was cresto, dan was ik al ribbedebie
___________________
Jun-15-2006 21:25
djcresto
Tranceaddict Trainer
Registered: May 2001
Location: Dendermonde
quote:
Originally posted by Meltoz
Ik haak m'n wagentje hierbij aan, het lijkt me inderdaad onrealistisch om nog € 650 opzij te zetten (puur spaargeld) als je alleen woont.anders.
Hamai 650 vind ik wel heel veel om te sparen zelfs al woon je alleen. Ik denk niet dat ik aan 500 euro kom.