Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fotbolls-VM 2006
Pages (49): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

Ja det var väl ingen vidare match.

Måste rycka upp sig till VM

Old Post Jun-02-2006 20:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Instämmer.

Chile spelade faktiskt riktigt bra, och det finns mycket i det svenska landslaget som man måste förbättra om man skall ha en chans att gå så långt som ambitionerna är..

Nummer 14 i Chile var riktigt bra och helt klart matchens lirare, inget snack om saken. Sen gjorde målskytten en bra match också.

Kul att det finns så många Chileanska fans i Sverige

Old Post Jun-02-2006 20:46  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Ja det var väl ingen vidare match.

Måste rycka upp sig till VM

Håller med. Antar att de inte vågade satsa fullt, och dra på sig skador etc. Ändå lite väl lojt kanske...

Old Post Jun-02-2006 20:49 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

det var runt 15.000 chilenare läste jag på en chilensk tidning, men 27-tusen låter alldelles för mycket..
iaf, vilket tryck det var på chilenska klacken skitkul

valdivia var grym igår, jimenez med och jag blev överaskad gah kommer inte ihåg numret på tröjan men som hade grym teknik o gjorde nån ronaldinho liknande dribbling

aja synd att Chile inte kvalificerade till VM de spelade bra och visade vilja till skillnad från VM-kvalet, det var nödvändigt att rensa laget och ersätta med nya fräscha gubbar.

viva Chile o heja Sverige i VM

edit: just det, killen i chile hette Sanchez o är bara 17!

Last edited by fede on Jun-03-2006 at 09:46

Old Post Jun-03-2006 08:25 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=348154

Old Post Jun-04-2006 15:17  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

jag tror sverige spelade långt ifrån fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt ärlig. Det vore bara korkat att kämpa slut sig fullständigt och dra på sig skador etc.

Sen kan jag tänka mig att Lagerbäck & Co. experimenterade en del också för att testa nya grejer, kombinationer osv.
Svenska landslaget kommer att höja sig när det väl gäller, sen får man se hur långt det räcker väl på plats

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-04-2006 15:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by Vizay
jag tror sverige spelade långt ifrån fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt ärlig. Det vore bara korkat att kämpa slut sig fullständigt och dra på sig skador etc.

Sen kan jag tänka mig att Lagerbäck & Co. experimenterade en del också för att testa nya grejer, kombinationer osv.
Svenska landslaget kommer att höja sig när det väl gäller, sen får man se hur långt det räcker väl på plats

Jag tycker som så att ger man 50% i dessa matcher, som är viktiga, då kan man likaväl träna istället, det är nu saker & ting ska klaffa, självfötroendet ska växa, saker & ting ska falla på plats .. då bör man gå in med en vettig inställning, se ljungberg .. han ger alltid 100% .. gjorde zlatan det ? .. njäe.

Sen tror jag inte att dom experimenterade mkt alls, klart att lagerbäck valde att göra ett knippe byten, men jag skulle inte kalla det att experimentera, han har en klar bild i huvet hur han vill att sverige ska spela, han har förmodligen laget klart i skallen också, dessa matcher är till för att spelarna ska få upp matchtempot, självfötroendet och att få saker och ting att klicka .. och eftersom att d inte alls gjorde d så är jag faktiskt rätt orolig ..

Old Post Jun-04-2006 15:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Det är ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man smäller inte på som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du säger att komma in lite i matchtempo.

Ha i åtanke att Zlatan inte spelat tävlingsmatch på ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det även för en stor stjärna som han.

Sen ska man inte underskatta Chile som har ett jävligt bra lag (förstår verkligen inte hur dom kunde missa VM).
Sverige kan mer när det väl gäller och det kommer nog gå vägen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. Därefter får vi se

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-05-2006 09:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dragon Kick
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by Vizay
Det är ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man smäller inte på som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du säger att komma in lite i matchtempo.

Ha i åtanke att Zlatan inte spelat tävlingsmatch på ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det även för en stor stjärna som han.

Sen ska man inte underskatta Chile som har ett jävligt bra lag (förstår verkligen inte hur dom kunde missa VM).
Sverige kan mer när det väl gäller och det kommer nog gå vägen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. Därefter får vi se

Fotboll handlar inte om att bara "smälla på", så att använda skaderisker som ursäkt för att man spelade så dåligt som man ändå gjorde känns fel.
Jag håller med om att Sverige har en förmåga att höja sig enormt när det väl gäller, men man måste ändå ha som vana att få ALLT att klaffa innan det är gala premiär.
Sedan så var det inte såååå länge sen som Zlatan faktiskt spelade en tävlings match, det vi ser på planen, eller rättare sagt det vi INTE får se av Zlatan beror inte på att han inte är i matchtempo, utan en dålig moral helt enkelt, Zlatan känns väldigt loj just nu.
Eftersom jag är en Romanisti så skyller jag såklart på Juventus, första säsongen gav man Zlatan utrymme för det som fick Juve att öppna plånboken - Zlatans förmåga att göra det unika, det oväntade, hans kreativitet och finess.
Sedan ville man helt plötsligt använda Zlatans storlek som en target player och han skulle börja tänka "Italienskt", dvs FÖR taktiskt.
Personligen tror jag inte att det passar en individualist som Herr Ibrahimovic, får hoppas på att han kan slappna av nu lite mer innan det drar igång på allvar och att han spelar på det sätt som vi lärt oss att älska honom för - för publiken.

Old Post Jun-05-2006 11:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Dragon Kick Click here to Send Dragon Kick a Private Message Add Dragon Kick to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

visst har juventus använt honom helt fel. Jag som Juventusfan sedan barnsben är otroligt besviken på att dom inte utnyttjat honom och även de andra lagdelarna bättre.

Men zlatan är en profesionell fotbollspelare, han kan anpassa sitt spel efter nya förhållanden. Det bör inte ta så lång tid.

Jag skulle dock fortfarande inte lägga så stor vikt vid träningsmatcher och gnälla på insatsen. Se bara vad folk som om OS-laget i hockey, det var inga fina ord med tanke på försäsongen inför OS. Ändå tog dom Guld.

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-05-2006 12:32  Sweden
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Är det något jag har lärt mig under alla dessa år, så är det att träningsmatcher inte säger ett skit när turneringen väl startar.

Nu till Kim Källström:

Old Post Jun-05-2006 22:56  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ColinZeal
Senior tranceaddict

Registered: Feb 2003

För er som spelar så ger Unibet 200ggr pengarna att Zigic vinner skytteligan. Kezman ger 150ggr. Eller gav för några dag sen iaf.
Satsade en hundring på båda.

Åker till Tyskland imorgon. Ska bli ruuuuggigt najs!

CampSweden here we come!

Old Post Jun-06-2006 22:41  Sweden
Click Here to See the Profile for ColinZeal Click here to Send ColinZeal a Private Message Visit ColinZeal's homepage! Add ColinZeal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fotbolls-VM 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (49): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID from Svenson 2005 set with sample..should be easy [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackScorpio Rising - Nagasaki [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:52.

Forum Rules: