Originally posted by jofawe
jag håller på med min hall nu
Den kommer bli grym, hoppas jag..
Den är rätt stor för att vara så liten, emn jag ska ha vita väggar, en orange rand runt allt och svart högblank färg på gardroberna.. kan nog bli bra
Sen trägolv, såklart!
tips: Måla garderoberna med en mohairroller så slipper du apelsinskalsytan och får istället en mer blank yta liknande min kökslucka
Sep-14-2006 16:39
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by mr_fisken
tips: Måla garderoberna med en mohairroller så slipper du apelsinskalsytan och får istället en mer blank yta liknande min kökslucka
Nja, jag vill ändå ha nya dörrar, mina gamla ser för djävliga ut.
Jag gillar den nya modellen av gångjärn som jag har i köket nu, de stänger sig självt typ.
Sep-14-2006 20:29
mr_fisken
dancin
Registered: Oct 2003
quote:
Nja, jag vill ändå ha nya dörrar, mina gamla ser för djävliga ut.
Jag gillar den nya modellen av gångjärn som jag har i köket nu, de stänger sig självt typ.
aha. trode du skulle måla dom själv
Sep-15-2006 16:57
jofawe
Official Manb00bs of TA
quote:
aha. trode du skulle måla dom själv
jag var inne på tanken faktist, men pga det är 60-tals dörrar så köper jag nog hellre nya .. erhm.
Sep-17-2006 10:36
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
I något avsnitt av Äntligen hemma (det var iaf Martin Timell som var programledare) så visades ett modern kök upp. Bland specialgrejerna i köket så fanns det bland annat en "hylla" som hissades upp ut köksbänken. Någon som vet vad det är för något (tillverkare eller dyl.) eller kan tipsa vilket avsnitt det kan ha varit eller var man kan hitta dylikt på nätet?
Jan-29-2007 11:16
jofawe
Official Manb00bs of TA
Ja, jag har installerat en sån hos min kusin i hans mastodont kök. Dessvärre hade han tillverkat den själv. Men googla så hittar du nog.
Jan-29-2007 11:30
jofawe
Official Manb00bs of TA
Ja, jag har installerat en sån hos min kusin i hans mastodont kök. Dessvärre hade han tillverkat den själv. Men googla så hittar du nog.
Jan-29-2007 11:31
Aendy
Lifeaddict
quote:
Min tanke är att tillverka det själv. Vad använde han som "hiss", hydrauliska armar (som man trycker ner manuellt) har jag tänkt mig men då blir problemet hur man gör en låsfunktion så att skiten stannar nere.
Jan-29-2007 11:42
jofawe
Official Manb00bs of TA
quote:
Originally posted by Aendy
Min tanke är att tillverka det själv. Vad använde han som "hiss", hydrauliska armar (som man trycker ner manuellt) har jag tänkt mig men då blir problemet hur man gör en låsfunktion så att skiten stannar nere.
quote:
vad exakt ska du ha i den där "hissen"?
Typ kokböcker eller nåt...
Jag får en ny spis som är smalare än den nuvarande, därför blir det ett 15 brett hål som jag tänkte göra typ ett bakskåp till. Men eftersom man typ bara kan använda de 30 närmsta cm i ett sådant smalt skåp tänkte jag försöka utnyttja de bakre cm till något vettigt oxå...
Jan-31-2007 20:04
mr_fisken
dancin
Registered: Oct 2003
quote:
Originally posted by Aendy
Typ kokböcker eller nåt...
Jag får en ny spis som är smalare än den nuvarande, därför blir det ett 15 brett hål som jag tänkte göra typ ett bakskåp till. Men eftersom man typ bara kan använda de 30 närmsta cm i ett sådant smalt skåp tänkte jag försöka utnyttja de bakre cm till något vettigt oxå...
Ok nice, säg till när du börjat bygga o så.. släng upp bilder
Jag började inreda min lilla lya på ~15kv2 i förrgår, får slänga upp bilder när det är klart