Staan wel wat aardige nummers op maar ook niet echt meer dan dat. Zou de cd wel in zijn geheel moeten horen om goed te oordelen eigenlijk. Mixtechnisch vond ik deel 4 niet echt sterk (aantal slechte overgangen en tracks te hoog gepitched) dus hoop ik voor hem dat hij daar wat meer aandacht aan heeft besteed.
Voor mij zou deze cd het oude isos gevoel waarschijnlijk niet geven (dat van deel 1 & 2) maar misschien voor het merendeel van het grote publiek wel (wat alleen maar beter is)
Mis toch wel de onbekende nummers (echte exclusives, eigen werk etc,) je zou toch denken dat ie echt stapels binnenkrijgt (zie verhaal tijs08) maar zoals basvh al zei gaat ie voor een cd met nummers die al tried, tested en approved zijn. m.a.w. die hij al gedraaid heeft en dus al uit zijn of in livesets zitten zodat ze bij de release van de cd al"oud" zijn.
Ben wel blij als de cd uit is want dan kunnen ze bij mijn sportschool eindelijk is ISOS 4 uit de cd speler halen en een nieuwe er in zetten.
quote:
Originally posted by Partyhardy!
En hoe vet blijft Leama & Moor - Everything Matters (Matthew Dekay Remix) trouwens?
Heel vet onno.. heel vet.
Mar-25-2006 17:42
BeeJay
Supreme tranceaddict
Registered: Jun 2003
Het valt me nu pas op, maar... is dit niet de eerste ISOS zonder een productie van Tijs zelf?
ISOS1 heeft Sparkles en Far From Over
ISOS2 heeft Summerbreeze
ISOS3 heeft In My Memory
ISOS4 heeft The Loves We Lost en UR
ISOS5 is Tijs-loos
of vergis ik me ?
* Vadim Zhukov - Evolution
* Gabriel & Dresden - Bloom
* Deep Dish - George Is On
Mar-25-2006 19:51
MaGiKaL_MiKe
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Intro's zijn van zijn en Geert's hand gok ik.
Mar-25-2006 20:57
tijs08
a.k.a Dj Teagle
Registered: Feb 2001
quote:
Originally posted by MennoB
CD2 Intro is ook wel lekker en gaat gewoon door met waar cd 1 is geeindigd om het op te bouwen naar wat meer trancy tracks.
Die intro is voor mij dan ook samen met Jonas Steur - Wrong Turn het hoogtepunt van die CD, wat een prachtige melodieen zeg!
Mar-25-2006 22:42
Unique2701
in deep space
Registered: Apr 2005
ik lees bij de CD reviews sectie van iemand die de cd al heeft gehoord dat het mixen weer rampzalig is
If I am the storm, if I am the wonder..
Will I have flashlights, nightmares and sudden explosions?
Mar-25-2006 23:30
Asperge
House DJ
Registered: Mar 2002
Wat een lekkere tracks zeg, mixen tja niet heel goed maar ik blijf het nogsteeds een aardige cd vinden. Zal hem nog een paar keer moeten luisteren om met een echt oordeel te komen.
Originally posted by basvh
Volgens mij kan Tiesto net zoals Seaman een hele cd vol knallen met nieuwe onbekende tracks alleen dat trekt het tiesto publiek niet. Zeker z'n grote wereldwijde release moet gewoon aanspreken dus daarom denk ik de bekende nummers op de ceedee die tried, tested en approved zijn.
Inderdaad en dan nog vind ik ISOS 5 een compilatie met veel onbekende tracks en dan zie ik dat er weer veel vocale tracks opstaan dan weet ik wel zeker dat ik het een vette cd vind! Die samples klinken in ieder geval erg goed
Ik koop deze ISOS ook gewoon, maar echt vaak zal ik er niet naar luisteren. Een ISOS1, Tiesto @ Innercity of Magik 6 kan ik haast wel dromen. Maar de laaste paar jaar komt er nooit meer een album uit die je echt helemaal grijsdraaid. Simpelweg omdat er meer aanbod is, trance niet meer zo nieuw is en mijn smaak ook breder is geworden. En daarnaast ben ik veel meer een fan van livesets en van eigen gemixte compilaties.
Mar-26-2006 16:30
Loraine
Former Trance Chica
Registered: Oct 2004
quote:
Originally posted by tijs08
Die intro is voor mij dan ook samen met Jonas Steur - Wrong Turn het hoogtepunt van die CD, wat een prachtige melodieen zeg!
Jonas Steur - WRONG TURN
(Ik dacht even dat ik erin bleef hoor ) Die hou ik erin !
Last edited by Loraine on Mar-27-2006 at 00:01
Mar-26-2006 23:53
Glaniskanis
Vadsig Modale Snollen INC
Registered: Jan 2001
Wat een bar slechte cd's weer
Echt geen goed woord over voor de mixkunsten die ie laat horen.
Het is bijna een kunst om zulke mixes te maken zou ik zeggen... met een beetje goeie wil kan de gemiddelde huisvrouw al heel wat beters maken van dit setje tunes
Want hij heeft wel degelijk een stel heel leuke tunes gesigned voor deze comp. Ook wel degelijk wat missers in mijn boek, maar daar begin ik niet eens over.
Ik kan heel kritisch zijn, maar dat heeft gewoon geen zin meer.
Wat een goeie mix had kunnen zijn is weer hopeloos verloren gegaan en toont nogmaals maar weer eens duidelijk aan dat alles vroegah beter was
In de meest positieve zin van het woord is ISOS5 matig at best
Registered: Dec 2004
quote:
Originally posted by Glaniskanis
Echt geen goed woord over voor de mixkunsten die ie laat horen.
Het is bijna een kunst om zulke mixes te maken zou ik zeggen... met een beetje goeie wil kan de gemiddelde huisvrouw al heel wat beters maken van dit setje tunes
+1 helaas, na het horen van de samples was ik best wel enthousiast over de cd, maar tis een grote telleurstelling geworden.
Er zitten echt een aantal geweldige tracks tussen, maar waar bij de voorgaande ISOS cd's het mixen nog redelijk acceptabel was, is het een aantal keer echt zo slecht dat het de tracks degradeert tot grof afval.
Toppunt hiervan is de semi-mash-up van Let Me Be en Novocaine, Tiesto laat hier zien hoe je twee echt geweldige tracks enorm kunt verneuken.
Mar-27-2006 15:47
MaGiKaL_MiKe
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Ja ach, CD veranderd gewoon het eind doel, lachen gieren en brullen, zo ook bij die Clash up ja
Mar-27-2006 16:01
eieregooie
Perceptions
Registered: Jan 2002
Ik vrees dat ik het ermee eens moet zijn dat het mixen ditmaal af en to echt slecht is