Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Synthesia
Ola ola vriend Dan kan het toch gezegd worden dat gij ook niet meer dan cafepraat hebt verkondigt...ge bestempeld zelf het VB als extreem rechts...waarom eigenlijk? omdat de media dat doet (die zo veel mogelijk het VB uit het nieuws wil houden tenzij het i.v.m. negatieve zaken is of propaganda tegen het Belang...) ? Moet er eens op letten hoe fel een VB'er wordt aangepaakt of aangevallen in een debatprogramma ook in vergelijking met de rest op de meeste zenders...voor het VB or niet, dit is toch een feit.

Bertn, ge vraagt voor wat sterke punten, awel gewoon een paar direct uit het hoofd:

* geen migrantenstemrecht
* meer gevangenissen
* strengere aanpak voor kleine criminaliteit
* meer integratie van vreemdelingen in Vlaanderen
* stoppen van de geldstromingen naar Wallonie (is al een groot stuk verminderd maar toch)
* stoppen met de geldstromingen naar de 'royals'
* tegen homo adoptie
* neen tegen turkije in de EU
* en nog vele anderen...kijkt maar eens gewoon naar hun partij programma en kijkt eens naar een politiek debat zonder vooroordelen..

PLUS het feit dat ze rechtzinnig zijn en niet zoals de meeste politiekers uren gaan liggen zeveren en uiteindelijk weet ge toch hun standpunt niet of anderen die draaien met de wind.

En telkens als ik een politiet debat zit op TV waar het VB aan mag meedoen komen ze toch zeer vaak met zeer goed beredeneerde argumenten naar voor (niet alleen voor de punten dat ze alleen maar bij worden geassocieerd zoals integratie en migrantenstemrecht maar ook i.v.m. zaken over verkeer, economie, etc.)

Nog eens over de extremiteit, dat sommigen VB'ers beschouwen als racisten of extremisten - dat is pas extreem!

euh... het Vlaams Belang ís toch een extreem-rechtse partij? Daar komen ze toch zelf voor uit? Ze willen toch niet vergeleken worden met gematigd rechtse partijen zoals de VLD? Als je daar al wil tegen ingaat weet je niet eens waarover je het hebt.
Trouwens, alle standpunten die je daar hebt opgesomd getuigen van een weinig menslievende partij. Je kan toch niet zeggen dat hun standpunten niet extreem zijn? Ik heb er eentje uitgepikt: "tegen adoptie door homo's". Wel, wie zegt er dat homos niet even goed (of zelfs beter) een kind kunnen opvoeden dan een hetero koppel? Zéker in tijden waarin 1 op 3 ouders scheiden. Volgens mij geeft dat voor die 33% kinderen méér trauma's dan 2 ouders van hetzelfde geslacht...

Trouwens, ze lijken in jouw ogen misschien rechtzinnig, in mijn ogen komen ze dan weer als populistisch naar voren. Ze zeggen gewoon wat veel (marginale) Vlamingen wíllen horen. Het grootste deel van hun programma bestaat uit kritiek op het huidige beleid, af en toe gevolgd door een holle slogan die zij "de oplossing" noemen.

Verschillende mensen die bij het VB werken of gewerkt hebben hebben banden met extreemrechtse of racistische bewegingen. Zelfs nu, na de "mildering" in hun visie van vorige week (de zogenaamde "herstructurering") blijkt dat verschillende mensen zelfs openlijk racistische daden hebben verricht in de jaren '80. Andere partijleden (zoals rob klop) zijn ook meer krapuul dan politici.

Het VB is gewoon, zoals mijn prof Politologie ooit mooi verwoordde, "een wolf in schapenvacht". Een racistische partij (daarvoor door de wet veroordeeld!) die zich doorheen de jaren heeft gehuld in een mooiere, minder extreme verpakking.

Je laatste zin slaat trouwens helemaal op niks.

Old Post May-29-2006 19:32  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

en ik zie dat Jasper ook al een mooie post had gemaakt, daar kan ik mij ook wel bij aansluiten

Old Post May-29-2006 19:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kevve
tranceaddict in training

Registered: Feb 2006

@Bertn

je hebt gelijk als je zegt dat op het VB stemmen niets uithaald, maar uit al je reply's die je hier gaf, komt steeds weer hetzelfde naar boven, jij stemt al jaar en dag op VLD, is je goed recht, maar laat anderen ook een mening hebben ..

ik stem niet op vb, dat mag je gerust weten

k_evve

Old Post May-29-2006 19:37  Belgium
Click Here to See the Profile for kevve Click here to Send kevve a Private Message Add kevve to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

quote:
Originally posted by kevve
@Bertn

je hebt gelijk als je zegt dat op het VB stemmen niets uithaald, maar uit al je reply's die je hier gaf, komt steeds weer hetzelfde naar boven, jij stemt al jaar en dag op VLD, is je goed recht, maar laat anderen ook een mening hebben ..

ik stem niet op vb, dat mag je gerust weten

k_evve

ik stem niet op vld

Old Post May-29-2006 19:38  Belgium
kevve
tranceaddict in training

quote:
Originally posted by Bertn
ik stem niet op vld

verkeerd geïnterpreteerd dan

kevve

Old Post May-29-2006 19:39  Belgium
Click Here to See the Profile for kevve Click here to Send kevve a Private Message Add kevve to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj LPG
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2004

quote:
verkeerd geïnterpreteerd dan

kevve

kevve, mag ik je een off-topic vraagje stellen?

waarom post jij onder elke post "Kevve" terwijl dat loud and clear boven je avatar staat?

Old Post May-29-2006 19:40  Belgium
Click Here to See the Profile for Dj LPG Click here to Send Dj LPG a Private Message Visit Dj LPG's homepage! Add Dj LPG to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kevve
tranceaddict in training

quote:
Originally posted by Dj LPG

waarom post jij onder elke post "Kevve" terwijl dat loud and clear boven je avatar staat?

Gewoonte van andere fora

n'en tik zoals ze zeggen

Old Post May-29-2006 19:42  Belgium
Den Backer
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2005

quote:

Old Post May-29-2006 19:42  Belgium
Click Here to See the Profile for Den Backer Click here to Send Den Backer a Private Message Visit Den Backer's homepage! Add Den Backer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Antony
Van Dyck

Registered: Jun 2005

quote:

vroeg ik me ook al enige tijd af...

Antony

Old Post May-29-2006 19:53  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj LPG
Supreme tranceaddict

quote:
Gewoonte van andere fora

n'en tik zoals ze zeggen

die ge zojuist hebt afgeleerd

Old Post May-29-2006 19:55  Belgium
Click Here to See the Profile for Dj LPG Click here to Send Dj LPG a Private Message Visit Dj LPG's homepage! Add Dj LPG to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kevve
tranceaddict in training

quote:
die ge zojuist hebt afgeleerd

t'is moeilijk zene (der onbreekt zo precies altijd iets , kzal waarschijnlijk paar dagen/weken afkick verschijnselen hebben

Old Post May-29-2006 19:58  Belgium
Dj LPG
Supreme tranceaddict

quote:
t'is moeilijk zene (der onbreekt zo precies altijd iets , kzal waarschijnlijk paar dagen/weken afkick verschijnselen hebben

mor dutsken toch, komt iere ze da k u ne chokotoff geef

*agoudjiegoudjiegou*

(kwestie da ik de politieke discussie beu was )

Old Post May-29-2006 20:01  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Post New Thread    Post A Reply

Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackBangin Transa like song! Help! [2003] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNRC - "Here Comes the Rain Again" (Push Dub Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:22.

Forum Rules: