Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Back to basics
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Loraine
Juist daarom juich ik een initiatief als AJ Tunes bijzonder toe!

Het idee is er, maar daar mag wel een klein beetje kwaliteitscontrole zijn misschien. Heb je al eens gehoord wat voor onvoorstelbare crap daarop te vinden is?

Old Post Jan-08-2007 01:06  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Dit kan ik toch moeilijk geloven. Je bepaalt toch nog steeds zelfs wat je draait in je eigen sets. Bovendien is het toch ook niet dat je een onbekende producer bent. Met je 'bekendheid' moet het toch mogelijk zijn om tracks die nog nergens gesigned zijn, gedraaid te krijgen door andere bekende dj's, zeker als die tracks ECHT goed zijn. Het is dan aan het publiek om te bepalen of die tracks in de smaak vallen. Als dat dan echt het geval is moet het uiteindelijk toch ook mogelijk zijn om die gereleased te krijgen ...

Voor het ruime publiek dat naar sets van Armin of Tiesto gaat kijken is Ralph totaal onbekend he. Als je enkel het publiek moet laten bepalen welke platen er in de smaak liggen... dan hou ik mijn hart vast .

Nochtans zou het wel leuk zijn voor de 'oude fans' of de kenners zeg maar om nog eens prachtige melodieën te horen te krijgen, niet conform aan wat het publiek wenst. Als Ralph zegt dat hij er heeft liggen dan zou het toch mooi zijn moest dat op een of andere manier released kunnen worden.

Ik geloof trouwens niet echt dat, moest je bvb vandaag pas Amazon naar buiten brengen, het label dat te oudbollig zou vinden
(als het wel zo is, is dat een zeer triestige zaak)

Old Post Jan-08-2007 08:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

Het is nu eenmaal zo dat de labels vandaag de dag alle macht in handen hebben. Jonge producers krijgen hun platen alleen maar gereleased als ze aan bepaaalde "standaarden" van het label voldoen. Ik hoorde onlangs dat labels als BlackHole hier zelfs erg ver in gaan.

Old Post Jan-08-2007 09:51  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

Registered: May 2006

Dat Trance zo achteruit geboerd is is dus zo goed als rechtstreeks de schuld van de grote labels? Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er veel luisteraars zijn die graag nog es van die oude goeie trance willen horen. Als er toch zoveel mensen zijn, waarom is er dan tot op vandaag niet echt een label meer die zoon trance released? Is er dan blijkbaar toch minder vraag naar supermelodieën en heeft dezelfde luisteraar dan toch nog de voorkeur naar default trance?
Vandaag de dag zijn er talloze labels.. waarom begint er dan niemand zo'n label waar zo'n typische melodische trance op wordt gereleased? Bijna iedereen vraagt er terug om.. Als dat label een succes zou kennen dan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er al gauw andere labels ook al dat voorbeeld zullen willen volgen.
Imo drijven we met de dag verder weg van die oude trance. We zitten nu al aan electro-trance, en inderdaad, veel goeie melodiëen zijn er niet meer nu. Als het zo verder gaat eindigen we nog met house..
Ralphie B geeft nu zelf aan dat hij nog echte lekkere melodische trancers liggen heeft, in de oude stijl EN er is toch duidelijk dat er een stroming is die echt terugwil naar de trance van x jaar terug.. waarom speelt er dan niemand op in? Niet ALLE platen moeten het doen op de dansvloer: er zijn hedendaagse voorbeelden genoeg van platen die nog echt 'luistertracks' zijn. Wat houdt een terugkeer dan nog tegen?

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Jan-08-2007 10:40  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by Bertn
Het is nu eenmaal zo dat de labels vandaag de dag alle macht in handen hebben. Jonge producers krijgen hun platen alleen maar gereleased als ze aan bepaaalde "standaarden" van het label voldoen. Ik hoorde onlangs dat labels als BlackHole hier zelfs erg ver in gaan.

Ik weet niet welk punt je wil maken hier; maar in het geval van blackhole kan ik het alleen maar toejuichen. Ze releasen 3x minder platen dan armada, maar voor mij waren de releases van het afgelopen jaar daar van uitmuntende kwaliteit (met uitzondering van losers als Ton TB, die ze gewoon een plaatsje geven als 'gevestigde waarde'). En de future releases zien er ook goed uit.

Overigens hebben producers de vrije keuze om eventueel bij een label gesigned te worden hé

Old Post Jan-08-2007 10:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

volgens mij is er helemaal geen stroming die terugwil naar de oude, melodische trance (buiten een paar freaks gelijk wij dan). als armin met zijn techtrance ganse zalen kan doen springen, waarom zou hij dan nog teruggrijpen naar trance waarin iedereen enkel wat springt op het einde van een break en vlak na de uitbarsting ervan? Jammer, maar tis nu eenmaal zo

Old Post Jan-08-2007 11:25  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

Als er geen stroming is die terug goeie back to basics trance wil, waarom zitten tranceforums dan vol van zoon mensen die zeiken dat het nu nergens meer op lijkt? (behalve de fora van de bekende artiesten natuurlijk, want die vinden alles goed (above & beyond als grootste voorbeeld )

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Jan-08-2007 11:46  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

die paar honderd users op tranceboards zijn echt maar ene peuleschil in vgl met de honderdduizenden mensen die op een jaar nar sets van armin/tiesto... gaan zien hoor. die djs staan wekelijks minstens voor 20000 man die hen staan toe te juichen. het rekensommetje is snel gemaakt. bijgevolg zijn die paar kankeraars op een forum voor hen snel verwaarloosbaar he.

Old Post Jan-08-2007 11:54  Belgium
Config
Elaba!

Armin & Tiesto zijn toch al lang geen toonbeeld meer van 'trance'.. het probleem is dat niemand van de toeschouwers het gewoon doorheeft. Tenzij je techtrance al als trance gaat bekijken, maar ik denk dat een groot deel van de members hier ook wel doorheeft dat het bijna niets meer met trance te maken heeft.
Als ge zegt dat er maar enkelen zijn die terug willen naar die melodieën van vroeger, en als producers zeggen dat ze grotendeels platen maken in de hoop support te krijgen van de 'grote' dj's dan is de conclusie snel gemaakt he; dan komt die trance van vroeger nooit meer terug.

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Jan-08-2007 12:22  Belgium
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
die paar honderd users op tranceboards zijn echt maar ene peuleschil in vgl met de honderdduizenden mensen die op een jaar nar sets van armin/tiesto... gaan zien hoor. die djs staan wekelijks minstens voor 20000 man die hen staan toe te juichen. het rekensommetje is snel gemaakt. bijgevolg zijn die paar kankeraars op een forum voor hen snel verwaarloosbaar he.

wij gaan toch ook nog steeds naar tomorrowland, Trance Energy, ... terwijl wij toch ook tot 'die paar kankeraars op een forum' gerekend kunnen worden. Waarom zou het dan niet kunnen dat er van die 20.000 een enorm aantal naar armin gaat kijken bij gebrek aan beter, terwijl ze eigenlijk ook naar die oude trancesound hunkeren.

Old Post Jan-08-2007 12:25  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003

Toch mooi om te zien hoe sommigen nog dromen van een betere, idyllische wereld.

Keep it on !

Old Post Jan-08-2007 12:30  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
volgens mij is er helemaal geen stroming die terugwil naar de oude, melodische trance (buiten een paar freaks gelijk wij dan). als armin met zijn techtrance ganse zalen kan doen springen, waarom zou hij dan nog teruggrijpen naar trance waarin iedereen enkel wat springt op het einde van een break en vlak na de uitbarsting ervan? Jammer, maar tis nu eenmaal zo

Eigenlijk zitten we hier met een kip-of-eisituatie. Is de massa wild van tech-trance door een algemene verandering in het smaakpatroon of omdat de toonaangevende dj's een andere richting hebben gekozen?

In ieder geval kan ik FCB_Fanatic wel volgen. Je zult nooit weten hoe groot het draagvlak is voor een traditionelere vorm van trance als je de proef niet op de som neemt. Mss moeten we es beginnen na te denken over een BeTA digital label.

Old Post Jan-08-2007 12:39  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Back to basics
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackProg track 1998 [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAzzido Da Bass - Dooms night (Maas Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:06.

Forum Rules: