Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > About Music Industry
Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
birante
Mpreisident

Registered: Nov 2006

double post, je n'ai pas retrouvé le thread sur les bouquins (j'suis sûr que Stan en avait créé un) donc je vais poster là dedans vu que c'est en rapport avec la zik.

La semaine prochaine, Ibiza, et comme j'ai horreur de faire la crêpe à la plage (je m'emmerde au bout de 10 min à être allongé donc du coup je suis obligé de descendre des canettes), je cherche un bouquin sur l'histoire des zik electronique, les raves and co ,donc si vous avez des titres balancez !

merci

Old Post Aug-14-2011 20:47  France
Click Here to See the Profile for birante Click here to Send birante a Private Message Add birante to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
iltman
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2005

Je te conseille le livre de Laurent Garnier "Electrochoc". C'est une biographie mais ça peut te plaire car il aborde justement les débuts et l'évolution de la musique électronique ainsi que les raves etc.

Old Post Aug-14-2011 21:40  France
Click Here to See the Profile for iltman Click here to Send iltman a Private Message Add iltman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
birante
Mpreisident

oué j'y ai pensé, ça fait unbail que je dois le lire en plus.

Old Post Aug-14-2011 22:01  France
Click Here to See the Profile for birante Click here to Send birante a Private Message Add birante to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by birante
oué j'y ai pensé, ça fait unbail que je dois le lire en plus.

Fonce il est génial ce bouquin.

Old Post Aug-14-2011 23:54  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
birante
Mpreisident

bon bah j'vais commencer par celui là alors, depuis le temps ça sera l'occase de le lire

Old Post Aug-15-2011 01:11  France
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by JLP
Fonce il est génial ce bouquin.

+1

Old Post Aug-15-2011 02:10 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mr. D
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2008

Tu as également :

Musiques électroniques : Des avant-gardes aux dance floors Une longue histoire de l'évolution et de l'utilisation de la musique électronique. Très exhaustif, ça s'intéresse aussi bien à Stockhausen et Pierre-Henry qu'à Jeff Mills et Manu Le Malin.

Free party - une histoire, des histoires Pas encore lu, mais c'est du même auteur que le précédent, donc ça ne peut être que bon !

Electronic and Experimental Music: Technology, Music, and Culture Je l'ai rapidement feuilleté à la Gaîté, ça avait l'air pas mal.

Old Post Aug-15-2011 06:58  France
Click Here to See the Profile for Mr. D Click here to Send Mr. D a Private Message Add Mr. D to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
birante
Mpreisident

ok merci je vais noter ça (celui sur les Free tu en avais déjà parlé et j'étais intéressé mais je l'avais pas trouvé je crois) et les garder pour la prochaine fois, je pense que j'vais commencer par La Bible de monsieur Garnier

Old Post Aug-15-2011 11:26  France
matviscafcb
re(t/n)ard

Registered: Jul 2007

http://www.20min.ch/ro/musique/news...rceau--24486003

Old Post Sep-02-2011 10:15  France
Click Here to See the Profile for matviscafcb Click here to Send matviscafcb a Private Message Visit matviscafcb's homepage! Add matviscafcb to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

Old Post Sep-02-2011 10:46  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chasis.fan
Uplift Addict

Registered: Oct 2006

il y avait pas déjà eu des histoires avec SHM - One ?

Edit ah si

Old Post Sep-02-2011 10:57  France
Click Here to See the Profile for chasis.fan Click here to Send chasis.fan a Private Message Add chasis.fan to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
birante
Mpreisident

c'est ça de faire des mélo à 3 notes

Old Post Sep-02-2011 12:35  France

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > About Music Industry
Post New Thread    Post A Reply

Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackThis is probably a cheesy track [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJohn Acquaviva & Madox - Feedback (Loulou Players Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:14.

Forum Rules: