|
| quote: | Originally posted by Rudy
Maar dan is het natuurlijk wel goed als een marokkaan loopt te generaliseren en alle Nederlanders zwart loopt te maken dat we schijt aan marokkanen hebben??
Zou hij misschien angst hebben door onwetendheid????? |
Nee Rudy, ik denk dat ie gewoon een beetje baalt om bij voorbaat voor crimineel aangezien te worden. Tuurlijk mag hij ook niet generaliseren. Ik denk dat ie het alleen maar doet om mensen te laten zien dat t dus niet leuk is als dat gebeurt. En het grappige is: alleen de mensen die ZELF generaliseren voelen zich erdoor aangesproken. Ik heb er geen last van (maar ja, ik heb dan ook geen radio en hoef dat liedje niet te horen, ik zou niet weten hoe het klinkt, ken alleen de tekst )Maar als ik zo op internet om me heen kijk, hoor ik vooral 'optyfen met die gasten'. En dan verbaast het me dus niets dat ie generaliseert.
Wat me wel verbaast is dat mensen over Marokkanen generaliseren nadat ze een paar verhaaltjes hebben aangehoord. Mensen laten zich zo graag ophitsen. Van horen zeggen kun je geen conclusies trekken, verhalen worden altijd mooier gemaakt dan ze zijn ('nee hoor, WIJ deden niets, het gebeurde zomaar')
westflake: ik 'zie niet meer in dat liedje', ik vind t alleen prima dat wij ook eens op onze neus worden gewezen. Wat Pim betreft: door zijn charmes kon opeens van alles door de beugel, ook al bedacht hij zich een dag later. En ja, het probleem is te lang genegeerd. Maar het probleem is DOOR ONSZELF VEROORZAAKT! Dat moet je niet vergeten! WIJ zijn het die ze naar ons land hebben gehaald, en die ze vervolgens links laten liggen. En tuurlijk moeten er dingen veranderen. Mij hoor je ook niet zeggen dat alles ok is. Maar generaliseren, schelden, boosheid etc zijn nogal primaire gevoelens, zonder verstand gebruikt. Het doet niemand kwaad het ook eens van de andere kant te bekijken, daar word je echt niet slechter van hoor!
|