dan is god dus onwetend..of in ieder geval niet alwetend.
^ Waarom? Dat heeft er toch niets mee te maken. Jij snapt dus steeds niet dat mensen zelf beslissingen kunnen nemen zonder Gods invloed.
Maar ik heb dit nu al 4 keer uitgelegd dus ik denk dat ik mij terug trek uit dit debat want het is niet interessant meer voor mij.
Waarom? Dat heeft er toch niets mee te maken. Jij snapt dus steeds niet dat mensen zelf beslissingen kunnen nemen zonder Gods invloed.
ok, ik stel mijn stelling ook nu voor de 4e keer voor, en je doet er ook niks mee...
overbodig idd, dus.
maar als god alwetend is, dan weet hij toch ook wat je morgen gaat doen? als je het daar mee eesn bent is hij alwetend, ben je het er niet mee eens is god niet alwetend. het maakt dus niet uit voor je antwoord, maar het gaat erom dat je mijn stelling erkent.
Dec-15-2002 03:20
Cosmic
4-8-15-16-23-42
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by DjSuez
ok, ik stel mijn stelling ook nu voor de 4e keer voor, en je doet er ook niks mee...
overbodig idd, dus.
maar als god alwetend is, dan weet hij toch ook wat je morgen gaat doen? als je het daar mee eesn bent is hij alwetend, ben je het er niet mee eens is god niet alwetend. het maakt dus niet uit voor je antwoord, maar het gaat erom dat je mijn stelling erkent.
God is NIET alwetend, maar almachtig. Dat is een heel belangrijk (nuance)verschil, en daarmee is deze subdiscussie ook weer afgesloten (hoop ik).
Ik heb een heel interessant boekje gevonden over de evolutietheorie en ik zal dr na mn tentamens iets over posten (wordt heel interessant )