|
| quote: | Originally posted by AlFerox
ja en er zijn ook mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebbben voor een hongerloontje en elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen om rond te kunnen komen..
en waarom gaat iedereen er gelijk vanuit dat mensen die het niet zo ver geschopt hebben meteen "lamzakken die geen zin hebben om te werken" zijn??? |
Hey Tony, ooit van de uitspraak gehoord met alleen hard werken kom je er niet!? Om even op de successtory van Zalm terug te komen, dat heeft hij echt niet alleen verdiend om hard te werken? Hij heeft risico's genomen, hij is opgestaan waar anderen dit niet deden! En hiermee bedoel ik niet dus dat daarom Zalm zon mooie gozer is, maar ik geef hier een voorbeeld waarom sommige mensen kakkend mooie banen kunne krijgen! Het gaat niet alleen om de 40 urige werkweek! Het gaat om ideeen en om innovatie! Je kan bijvoorbeeld wel lekker op je gemak je studie afmaken en dan denken dat je een vette pot gaat verdienen! Maar nee, zo makkelijk zit het echt niet, tegenwoordig gaat het vooral om de mensen die je kent, het zo genoemde netwerk! Daarom is het gewoon belachelijk dat mensen met een hoger salaris meer belasting moeten betalen! Natuurlijk moet je het meehebben om miljonair te worden, maar je hoeft er toch niet voor te boeten als je risicos hebt genomen in je leven! Bill Gates bijvoorbeeld, die heeft een eigen bedrijf opgezet en is daarmee multimiljardair geworden, maar voor hetzelfde geld was het een flop geworden en was hij gewoon bankrupt gegaan! En als hij toen die baan van 9 tot 5 had genomen had hij een prima salaris gehad! Duidelijk aan je avatar en sigs en al die shit te zijn geloof jij nog al in het communisme! Prima, maar je moet ook inzien dat wanneer je een samenleving krijgt waarin alle individuen financieel gelijk aan elkaar zijn (gelijk zullen ze nooit zijn en kunnen ze nooit worden, dat ligt gewoon in de aard van de mens) dan leidt dit tot een verslapping van de economie en uiteindelijk ook tot grote werkloosheid! Er zullen minder mensen zijn die echt willen investeren en nieuw bedrijf willen opzetten omdat het eigenlijk toch geen fuck uitmaakt of ze nou een kantoorbaan hebben of een topfunctie met veel verantwoordelijkheid! Aangezien ze toch hetzelfde verdienen (je kan wel zeggen dat het niet om geld draait, maar daar draait het voor heeeeeeeeeeel veel mensen wel om) Uiteindelijk zullen er daarom minder banen komen en dit zal leiden tot werkloosheid (mijn theorie, dus mijn mening)
Je kan wel zeggen dat niet iedereen de kans krijgt om een topfunctie te krijgen, maar dat is echt verleden tijd! Tegenwoordig kan je studie door de overheid bekostigd worden door een lening met een zeer lage rente en een fucking grote afbetaaltermijn! Het heeft alleen iets meer in zich om een topfunctie te bereiken! En niet iedereen wil dat ook, sommige mensen werken veel liever in een snackbar dan achter een bureau te zitten en dat kan ik best begrijpen! Dus mijn conclusie is dat het daarom nergens over gaat als "rijkere" mensen meer belasting moeten betalen!
Tuurlijk de theorie volledige gelijkheid van de mensen klinkt onzettend mooi, het zou ook geweldig zijn, maar dat kan in de praktijk gewoon niet.